Νέα αυστηρά πρόστιμα και κυρώσεις για την αποτροπή του λαθρεμπορίου ναυτιλιακού πετρελαίου

Το «σκοτεινό κόσμο» της λαθραίας διακίνησης καυσίμων που έχει ως πρωταγωνιστές τα μικρά εφοδιαστικά πλοίων γνωστά ως «σλέπια» ή «μπάρτζες», επιχειρεί να ελέγξει η κυβέρνηση, η οποία θέσπισε νέα πρόστιμα για τα μεταφορικά μέσα ναυτιλιακού καυσίμου που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού.

Τα ναυτιλιακά καύσιμα, μαζούτ και πετρέλαιο κίνησης, διατίθενται στην αγορά για τον εφοδιασμό πλοίων χωρίς φόρους. Έτσι, σε αντίθεση με τα άλλα καύσιμα, το κίνητρο για λαθρεμπορία είναι ισχυρό, αφού κάποιος όταν το διαθέσει για πετρέλαιο κίνησης μπορεί να καρπωθεί το σύνολο της φορολογίας, που αντιστοιχεί στο 60% της τελικής τιμής.

Επειδή ακριβώς το κίνητρο είναι ισχυρό η πολιτεία έχει θεσπίσει αυστηρό πλαίσιο διακίνησης του ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο, όμως, εφαρμόζεται πλημμελώς, παρά την υποχρέωση ενσωμάτωσης τεχνολογιών, όπως τα GPS και τα συστήματα εισροών – εκροών, που θα μπορούσαν να βάλουν τέλος στο φαινόμενο της λαθρεμπορίας.

Έτσι, με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του υπουργού Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα καθορίσθηκαν πρόστιμα, ανά κατηγορία παράβασης, σε σχέση με την υποχρέωση εγκατάστασης και πλήρωσης των όρων και προδιαγραφών εγκατάστασης και λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού σε κάθε εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου.

Τα πρόστιμα έχουν ως εξής:

  • Σε περίπτωση που το πλωτό εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου δεν έχει εγκατεστημένο ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ποσού 200.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 250.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση εγκατεστημένου ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού, αλλά πραγματοποίησης εφοδιασμών, χωρίς λειτουργία αυτού, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 200.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 250.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση που το εγκατεστημένο ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού στο πλωτό εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου έχει δεχτεί παρεμβάσεις που αλλοιώνουν, με οποιοδήποτε τρόπο, τα χαρακτηριστικά του, με αποτέλεσμα να διακόπτεται η αποστολή του στίγματος θέσης του ή να εμφανίζεται σε άλλη θέση από την πραγματική, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 150.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 190.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση που το πλωτό εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου πλέει με «κλειστό» ή απενεργοποιημένο το ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού, υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει βλάβη στο ηλεκτρονικό σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 130.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση παράλειψης ενημέρωσης της Επιτελικής Υπηρεσίας Τελωνειακών Ελέγχων (Ε.Υ.Τ.Ε.) περί βλάβης του ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού, μετά την πάροδο χρονικού διαστήματος 45 λεπτών από την εκπομπή του τελευταίου στίγματος, χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί εφοδιασμός, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 15.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 20.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση ανακριβούς καταχώρισης ή παράλειψης καταχώρισης στοιχείων στο ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού του πλωτού εφοδιαστικού – μεταφορικού μέσου ναυτιλιακού καυσίμου που δεν μεταβάλλουν το στίγμα θέσης του, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 15.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 20.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση που το πλωτό εφοδιαστικό – μεταφορικό μέσο ναυτιλιακού καυσίμου δεν φέρει το προβλεπόμενο δελτίο ετήσιου ελέγχου του ηλεκτρονικού συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 7.000 ευρώ.
  • Σε περίπτωση που το διοικητικό πρόστιμο είναι, ίσο ή μεγαλύτερο του ποσού των 25.000 ευρώ, επιβάλλεται σωρευτικά, ανάλογα με το ποσό του προστίμου και προσωρινή αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του πλωτού εφοδιαστικού – μεταφορικού μέσου ναυτιλιακού καυσίμου, για χρονικό διάστημα από έναν μήνα έως ένα έτος, ανά παράβαση.
  • Σε περίπτωση υποτροπής, για τις παραβάσεις που επισύρουν διοικητικό πρόστιμο, κάτω του ποσού των 25.000 ευρώ, αφαιρείται προσωρινά η άδεια λειτουργίας του πλωτού εφοδιαστικού μέσου ναυτιλιακού καυσίμου, για χρονικό διάστημα 30 ημερών.
  • Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων το ποσό του συνολικού προστίμου δεν δύναται να υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 250.000 ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, το χρονικό διάστημα αφαίρεσης της άδειας λειτουργίας πλωτού εφοδιαστικού – μεταφορικού μέσου ναυτιλιακού καυσίμου δε δύναται να υπερβαίνει το ένα έτος.

Προϋπόθεση για να επιβληθούν όλα τα παραπάνω πρόστιμα και κυρώσεις είναι τόσο οι τελωνειακές αρχές, όσο και το Λιμενικό Σώμα να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Πηγή

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρώτη γυναίκα Α’ μηχανικός σε φρεγάτα του ΠΝ: Η προσφορά στην πατρίδα

Για δέκατη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά απονεμήθηκαν τα Βραβεία Ευκράντη, τα οποία διοργανώνονται από τα Ναυτικά Χρονικά, με την αρωγή και την υποστήριξη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη. Η τελετή απονομής έλαβε χώρα σε μια ιδιαίτερα συγκινησιακή ατμόσφαιρα στον προαύλιο χώρο της Σχολής

Βυθίστηκε σκάφος στον Ωρωπό – Εντοπίστηκαν οι δύο επιβαίνοντες

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ωρωπού από ιδιώτη, για ανατροπή σκάφους και ύπαρξη ατόμων στη θάλασσα, στην περιοχή Χαλκουτσίου Ωρωπού Αττικής και σε απόσταση περίπου διακοσίων (200) μέτρων από το αλιευτικό καταφύγιο της ανωτέρω περιοχής. Άμεσα στην περιοχή μετέβη

Οριστικοί Πίνακες Συμμετεχόντων & Απορριφθέντων διαγωνισμού Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού (Ιατρών) έτους 2022 – Πίνακες κατά φθίνουσα σειρά συνολικού αριθμού μορίων

Ανακοίνωση του Λιμενικού 1. Ανακοινώνεται ότι, την 12-08-2022, ημέρα Παρασκευή, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr), καθώς και στο κτίριο του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, στην Ακτή Βασιλειάδη, Πύλες Ε1-Ε2, οι κάτωθι Πίνακες του διαγωνισμού απευθείας Κατάταξης Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού έτους 2022,

Ύπατη Αρμοστεία: Περίπου 1.200 νεκροί μετανάστες στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο

Η Ύπατη Αρμοστεία επισημαίνει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 σχεδόν 1.200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ή αγνοούνται στη θάλασσα, στην προσπάθειά τους να φτάσουν στην Ευρώπη μέσω της Μεσογείου και της βορειοδυτικής Αφρικανικής θαλάσσιας οδού. Στον αριθμό αυτόν περιλαμβάνονται τουλάχιστον 25 νεκροί ή αγνοούμενοι