Νέα δεδομένα για το ναυάγιο στην Πύλο

Τι υποστήριξαν διασωθέντες στις συμπληρωματικές καταθέσεις τους

Νέα δεδομένα στην υπόθεση του πολύνεκρου ναυαγίου νοτιοδυτικά της Πύλου δημιουργεί το περιεχόμενο των συμπληρωματικών καταθέσεων που έδωσαν το Σαββατοκύριακο στην ανακρίτρια οι εννέα διασωθέντες που εξετάστηκαν ως μάρτυρες από την Ασφάλεια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας.

Εκτός των χθεσινών απολογιών των Αιγυπτίων που διώκονται ως μέλη του δουλεμπορικού κυκλώματος, η ανακρίτρια που προΐσταται της έρευνας ζήτησε να οδηγηθούν ενώπιόν της οι Σύροι και Πακιστανοί μάρτυρες, που στο μεταξύ είχαν μεταφερθεί στη δομή της Μαλακάσας, όπως και οι υπόλοιποι διασωθέντες.

Οι πέντε οδηγήθηκαν ενώπιόν της το Σάββατο και οι υπόλοιποι τέσσερις την Κυριακή. Με μικρές διαφοροποιήσεις υποστήριξαν ότι το ναυάγιο προκλήθηκε όταν το ελληνικό πλοίο έδεσε με σχοινί το αλιευτικό και προσπάθησε να το τραβήξει. «To ελληνικό πλοίο ξεκίνησε να μας τραβάει για να μας πάει Ελλάδα. Όταν πήγαινε σιγά σιγά ήταν εντάξει το πλοίο, όμως αντί να πλησιάζουμε το ελληνικό πλοίο απομακρυνόμασταν. Όταν πάτησαν γκάζι –και ζητάω συγγνώμη που το αναφέρω–, τότε το πλοίο μας βυθίστηκε», ανέφερε σε κατάθεσή του 23χρονος πρόσφυγας από την Παλαιστίνη.

Στις καταθέσεις που είχαν δώσει στην Ασφάλεια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, πριν από τρεις και τέσσερις ημέρες αντιστοίχως, δεν είχαν αναφερθεί σε απόπειρα ρυμούλκησής τους από το Λιμενικό. Στις 14 Ιουνίου, ενδεικτικά, ο 23χρονος Παλαιστίνιος, απαντώντας στις ερωτήσεις των ανδρών του Λιμενικού σχετικά με τα αίτια της βύθισης του αλιευτικού, είχε αναφέρει επί λέξει: «Ήμασταν πολλά άτομα για ένα τέτοιο πλοίο, ήταν παλιό και σκουριασμένο, δεν υπήρχαν σωσίβια και χαλούσε συνέχεια η μηχανή. Γι’ αυτό και τελικά τούμπαρε και βυθίστηκε».

Στελέχη του Λιμενικού που κλήθηκαν να σχολιάσουν το περιεχόμενο των συμπληρωματικών καταθέσεων είτε απέφυγαν να τοποθετηθούν είτε απέδωσαν τις νέες αναφορές σε σκοπιμότητες. «Γιατί δεν το είπαν στις πρώτες καταθέσεις τους;» αναρωτήθηκε στέλεχος του Σώματος, ενώ άλλη πηγή σημείωσε ότι το συγκεκριμένο πλωτό του Λιμενικού, λόγω τεχνικών χαρακτηριστικών του, δεν έχει δυνατότητα ρυμούλκησης.

Ενώπιον της ανακρίτριας, νεαρός Παλαιστίνιος περιέγραψε ως εξής τα γεγονότα που οδήγησαν στη βύθιση: «Το ελληνικό πλοίο έδεσε σχοινί στο μπροστινό μέρος του πλοίου μας και ξεκίνησε να μας τραβάει αργά, όμως το σχοινί κόπηκε. Μετά έδεσαν άλλο σχοινί, το έδεσαν δύο φορές αυτό. (…) Τη δεύτερη φορά που το έδεσαν, στην αρχή αισθανθήκαμε ότι μας τραβάνε, μετά το πλοίο μας πήρε κλίση. Το ελληνικό πλοίο ανέπτυξε ταχύτητα, εμείς φωνάζαμε στα αγγλικά “STOP”, όλοι φωνάζαμε, αλλά αυτοί δεν μας καταλάβαιναν. Oταν αρχικά έριξαν το σχοινί, εμείς ήμασταν ήρεμοι γιατί νομίζαμε ότι θα μας πάνε στην Ιταλία. Η πρώτη κλίση ήταν αριστερά και μετά δεξιά και μετά γύρισε ανάποδα το πλοίο μας». Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ένας ακόμη διασωθείς που κατέθεσε με την ιδιότητα του μάρτυρα. «Προσπάθησε το ελληνικό πλοίο να μας τραβήξει, έκανε μια κλίση το δικό μας καράβι αναλόγως πού πήγαινε ο κόσμος. Κλίση αριστερά ο κόσμος δεξιά, στην άλλη κλίση δεξιά ο κόσμος πήγαινε αριστερά, άλλη μια κλίση και έφυγε το καράβι. Όταν έδεσε το ελληνικό πλοίο τα σχοινιά, ο κόσμος ηρέμησε. Πιστεύω ότι το τράβηξαν πιο γρήγορα και κουνήθηκε. Έπεσα κάτω από το καράβι στη θάλασσα». Ο ίδιος μάρτυρας είχε τρεις ημέρες νωρίτερα περιγράψει ως εξής τις συνθήκες βύθισης: «Κάποια στιγμή το βράδυ ήρθε ένα πλοίο του Λιμενικού για βοήθεια και ξαφνικά το πλοίο τούμπαρε και βρεθήκαμε στο νερό. Τότε αυτοί μας έσωσαν με φουσκωτή βάρκα».

Τα ίδια υποστήριξαν και οι υπόλοιποι διασωθέντες, πλην ενός που κατέθεσε ότι βρισκόταν στην καμπίνα του παλιού αλιευτικού σκάφους και επομένως δεν είχε οπτική επαφή με όσα εκτυλίσσονταν στο κατάστρωμα. Και οι εννέα καταθέσεις των μαρτύρων κοινοποιήθηκαν στους συνηγόρους των κατηγορουμένων, οι οποίοι ζήτησαν και πήραν 24ωρη προθεσμία προκειμένου να ενημερωθούν για τα νέα δεδομένα στην υπόθεση. Οι απολογίες των κατηγορουμένων είναι προγραμματισμένες για σήμερα.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο