Νέοι επενδυτές εισέρχονται στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων – Η ακτινογραφία των εταιρειών

Η αγορά δεξαμενόπλοιων, μετά από μια δύσκολη περίοδο, έχει σημειώσει ισχυρή ανάκαμψη από το 2022. Ενώ οι τιμές των ναύλων για τα υπερ δεξαμενόπλοια έχουν ξεπεράσει τα 15.000 δολάρια στο 65% των ημερών, τα άλλα τμήματα δεξαμενόπλοιων έχουν υπερκεράσει σταθερά αυτό το όριο στο 90% περίπου των ημερών.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα λειτουργικά έξοδα για τα εν λόγω πλοία κυμαίνονται συνήθως από 7.500 έως 12.000 δολάρια, ανάλογα με την ηλικία και το μέγεθος, η αγορά δεξαμενόπλοιων βιώνει περίοδο 2,5 συνεχόμενων ετών κατά την οποία τα πλοία έχουν καλύψει με άνεση τα λειτουργικά τους έξοδα, κάτι που έχει να συμβεί τουλάχιστον από το 2009.

«Η αγορά δεξαμενόπλοιων έχει επιδείξει ανθεκτικότητα, με σημαντική αύξηση στα μικρότερα μεγέθη του στόλου, ιδίως μετά την ανάκαμψη των ναύλων των δεξαμενόπλοιων το 2022 μετά από παρατεταμένη ύφεση» σχολιάζουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:

«Το 2024, η αγορά δεξαμενόπλοιων περιλαμβάνει:

α) έξι εταιρείες με στόλο άνω των 101 δεξαμενόπλοιων,

β) οκτώ εταιρείες που κατέχουν από 61 έως 100 δεξαμενόπλοια,

γ) δεκαεννέα εταιρείες που διαχειρίζονται από 31 έως 60 δεξαμενόπλοια,

δ) ένα μεγαλύτερο τμήμα 107 εταιρειών που κατέχουν από 11 έως 30 δεξαμενόπλοια,

ε) άλλες 139 εταιρείες που διαχειρίζονται στόλο από 6 έως 10 δεξαμενόπλοια,

στ) η πλειονότητα των ιδιοκτητών, 1.249 εταιρείες, κατέχουν από 1 έως 5 δεξαμενόπλοια. Από το 2022 έως το 2024, ο αριθμός των εταιρειών του ομίλου δεξαμενόπλοιων με στόλο 1 έως 5 πλοίων αυξήθηκε κατά 23%, ενώ εκείνων με 6 έως 10 πλοία κατά 9%.

«Αυτή η ανοδική τάση αντικατοπτρίζει την έξαρση του επενδυτικού ενδιαφέροντος, με πολυάριθμους νεοεισερχόμενους είτε από διαφορετικούς τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας είτε από εντελώς άσχετους τομείς. Επιπλέον, οι μεγαλύτεροι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μείωσαν στρατηγικά ή πούλησαν τμήματα του στόλου τους, αναδιαμορφώνοντας τη δυναμική της αγοράς, καθώς νέοι συμμετέχοντες καταλαμβάνουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία» σχολιάζουν οι αναλυτές.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δημιουργείται συνεργατικός σχηματισμός (Maritime Cluster) €25 εκατ. για την ενίσχυση των επιχειρήσεων ναυτιλιακού εξοπλισμού

Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου “Maritime Cluster” στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια

«Sounion»: Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η μεταφόρτωση πετρελαίου από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο στο «Delta Blue»

Ολοκληρώθηκε η μεταφόρτωση των 150.000 τόνων αργού πετρελαίου (1.000.000 βαρέλια) από το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Sounion» στο τάνκερ «Delta Blue» σε αγκυροβόλιο του Σουέζ. Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία με την

Σύλληψη για ναρκωτικά στη Χίο

Τις πρωινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.Δ.Ι.Ν.) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χίου, προέβησαν στη σύλληψη ενός 45χρονου ημεδαπού, για παράβαση του Ν. 4139/2013 (Περί εξαρτησιογόνων ουσιών). Συγκεκριμένα, στα πλαίσια συστηματικών ελέγχων και κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, διενεργήθηκε νόμιμη

Αυξάνονται τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS

Τι αναφέρει η απόφαση του Δ.Σ. της ΔΙΑΣ Α.Ε. Αυξάνονται από σήμερα τα ημερήσια όρια συναλλαγών μέσω IRIS για μεταφορές χρημάτων μεταξύ φίλων και άμεσες πληρωμές σε ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις, όπως ανακοίνωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΙΑΣ Α.Ε.

Μετάβαση στο περιεχόμενο