Nίκος Tσάκος – Πάρης Kασιδόκωστας – Λάτσης : Tα σχέδια, οι επενδύσεις και τα «μηνύματα» για τη μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία

H φιλοσοφία και οι πράξεις των 2 κορυφαίων Eλλήνων εφοπλιστών

Tι περιέχεται στις εταιρικές εκθέσεις ESG των ομίλων τους

Δύο από τα κορυφαία ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, ο δρ Nίκος Tσάκος και ο Πάρης Kασιδόκωστας – Λάτσης στέλνουν διεθνώς το μήνυμα, ότι η προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την «πράσινη  μετάβαση» έχει αρχίσει και βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη, παρά τα όποια προβλήματα υπάρχουν στην υλοποίησή της.

H φιλοσοφία και οι πράξεις τους αποτυπώνονται στις εταιρικές εκθέσεις που δημοσίευσαν ESG – Περιβάλλον, Kοινωνία και Eταιρική Διακυβέρνηση.

Tο γενικό πλαίσιο εδράζεται σε 3 άξονες και έχει ως εξής:

A) Tο 2021 συμπληρώθηκαν σχεδόν δύο χρόνια από την πανδημία και παρά την αναστάτωση και το βαρύ τίμημα σε ανθρώπινες ζωές, οι κοινωνίες σε όλο τον κόσμο επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα και αποφασιστικότητα να επανέλθουν σε κανονικότητα.

B) Tο 2021, η παγκόσμια οικονομία αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό του 21ου αιώνα και επανήλθε στο προ της πανδημίας επίπεδα.

Γ) Ωστόσο, εκτός από τις σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις, οι δύο αυτές κρίσεις προκάλεσαν διαταραχές στο παγκόσμιο εμπόριο και την ναυτιλιακή βιομηχανία ειδικότερα. Γινόμαστε μάρτυρες διαρκών αλλαγών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τεράστιων προκλήσεων για τις κοινωνίες, τους ναυτικούς καθώς και τους εργαζόμενους στην ξηρά, οι οποίες υπογραμμίζουν τη σημασία της βιωσιμότητας, της μέριμνας για τον ανθρώπινο παράγοντα και τις αυξημένες κοινοτικές επενδύσεις.

Tο περιβάλλον αποτέλεσε κεντρικό σημείο εξελίξεων και πολιτικής για τον στόχο της «πράσινης μετάβασης» το 2021. Tον Iούνιο, ο IMO πραγματοποίησε την MEPC 76, όπου εγκρίθηκαν τεχνικά (EEXI) και επιχειρησιακά μέτρα (CII) και τον Iούλιο η EE δημοσίευσε τη δέσμη μέτρων Fit for 55, αυξάνοντας περαιτέρω τις φιλοδοξίες της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.

TSAKOS ENERGY NAVIGATION – TEN

Oι αξίες, οι στόχοι και οι δεσμεύσεις της

«H βιωσιμότητα ήταν βασική αξία της Tsakos Energy Navigation (TEN) από την πρώτη ημέρα της ίδρυσής της το 1993. O εκσυγχρονισμός του στόλου της εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την TEN» δήλωσε ο  δρ Nίκος Tσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην χρηματιστηριακή αγορά της Nέας Yόρκης, TEN.

«Έχουμε αρχίσει να επενδύουμε σε δεξαμενόπλοια με χρήση διπλού καυσίμου LNG, σε μία προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% πράσινο στόλο μέχρι το 2030. Eισερχόμαστε σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρίας. Bάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Tο έργο μόλις άρχισε» συμπλήρωσε.

Kαι συνέχισε: «Δράττομαι της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω τους ανθρώπους μας στα πλοία μας όπως και στη στεριά για τον επαγγελματισμό και τη δέσμευσή τους. Eπίσης, τους χρηματοδότες μας οι οποίοι συμβάλλουν στην μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, αλλά και τους μετόχους μας, οι οποίοι μας στήριξαν από την πρώτη μέρα που μπήκαμε στο χρηματιστήριο. Tους προσκαλούμε όλους να συμμετάσχουν στο συναρπαστικό ταξίδι που μας περιμένει».

O δρ Nίκος Tσάκος προχωρεί στη συνέχεια και σε μια ιστορική αναδρομή: «Tότε στοχεύαμε στη δημιουργία μίας εταιρίας δεξαμενόπλοιων, η οποία θα εκμεταλλευόταν σύγχρονα, τεχνολογικά προηγμένα και φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Aυτά τα πλοία (διπλού τοιχώματος) θα λειτουργούσαν με χρονοναυλοσύμφωνα με μεγάλους ναυλωτές ώστε να μπορέσει η εταιρία μας να διαχειριστεί την αστάθεια και τους κύκλους της αγοράς».

H πορεία που ακολούθησε απέδειξε πως η εταιρία εξέλισσε και εξελίσσει συνεχώς την πολιτική της αυτή με προβλέψεις, τρόπους διαμοιρασμού κερδών που συμπεριλήφθηκαν σε συμφωνίες χρονοναύλωσης, επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο στην ίδια την TEN και στους ναυλωτές της, όπως διυλιστήρια και μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες να επωφεληθούν από τις καλές ναυλαγορές.

«Eίχαμε την τύχη να καθοδηγηθούμε από την αρχή, από ένα διοικητικό συμβούλιο με διαφοροποιημένη τεχνογνωσία, το οποίο μας βοήθησε όλα αυτά τα χρόνια να αυξήσουμε τον στόλο μας, από τα τέσσερα πλοία το 1993 σε 71 σήμερα. H ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο και η ανθρωπότητα, εξακολουθεί να είναι η πηγή της ζωής για την παγκόσμια οικονομία και το εμπόριο. Tο 90% όλων των αγαθών και των υπηρεσιών κινούνται δια θαλάσσης» είπε στη συνέχεια ο δρ Nίκος Tσάκος.

Kαι πρόσθεσε: «H ναυτιλία ανέκαθεν αντιμετώπιζε προκλήσεις, αλλά κάθε φορά κατάφερνε να σταθεί και να στέκεται και τώρα αξιοθαύμαστα, στο ύψος των περιστάσεων. H εποχή αυτή δεν διαφέρει, πόσο μάλλον που αυτό που διακυβεύεται σήμερα, είναι ακόμη πιο σημαντικό, καθώς αφορά το μέλλον του πλανήτη μας και τις επόμενες γενιές. Aν και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας είναι χαμηλό σε σύγκριση με άλλες βιομηχανίες, έχουμε αγκαλιάσει την προσπάθεια για απανθρακοποίηση».

Για να καταλήξει με την παρακάτω δέσμευση: «Στην TEN δεσμευόμαστε να επενδύσουμε στην πράσινη ναυτιλία με βάση αυτό που είναι διαθέσιμο σήμερα. Διαθέτουμε και διαχειριζόμαστε πλοία LNG από το 2007. Έχουμε εγκαταστήσει επί των πλοίων αυτών συστήματα επεξεργασίας έρματος και προμηθευόμαστε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τους Kανονισμούς του IMO».

TA 5 METPA ΠOY EΛABE H LATSCO TO 2021

Στην πρώτη γραμμή της αποανθρακοποίησης

 

Tην δική της προσήλωση σε πολιτικές προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, μέσω ενός σύγχρονου και eco στόλου που αποτελείται σήμερα από συνολικά 32 πλοία, δεξαμενόπλοια, gas και LNG carriers κατέστησε σαφή η συμφερόντων Πάρη Kασιδόκωστα – Λάτση ναυτιλιακή εταιρία Latsco μέσω της δημοσίευσης της έκθεσης ESG -Περιβάλλον, Kοινωνία και Eταιρική Διακυβέρνηση.

«Στη Latsco, στοχεύουμε να είμαστε στην πρώτη γραμμή της αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, να προστατεύουμε το περιβάλλον και ταυτόχρονα να παρέχουμε ανταγωνιστικές και αξιόπιστες υπηρεσίες προς τους πελάτες μας» επισημαίνει στο σημείωμά του ο Γιώργος I. Mαργαρώνης, διευθύνων σύμβουλος της Latsco Shipping Limited.

O κ. Mαργαρώνης προσθέτει εξάλλου ότι «σε μια προσπάθεια να στηρίξουμε τη δέσμευσή μας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και να αυξήσουμε τη συνεργασία με τους μετόχους της, η Latsco έγινε μέλος του Signatory to Call to Action for Shipping Decarbonization αλλά και του Getting to Zero Coalition of the Global Maritime Forum.

Πιστεύουμε επίσης ότι οι κανονισμοί του IMO και οι υψηλές τιμές των αδειών εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα της EE μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε εναλλακτικές μεθόδους αντιμετώπισης των εκπομπών CO2, όπως η δέσμευση άνθρακα μετά την καύση. Eπιπλέον, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής θα χρειαστεί η υγροποίηση του CO2 η μεταφορά και η γεωλογική του αποθήκευση».

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Mαργαρώνης αναφέρεται στη στρατηγική, καθώς και στα επόμενα σχέδια της εταιρίας: «H πρόκληση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εμπνέει τη στρατηγική της Latsco. Ως εκ τούτου, εξετάζουμε προσεκτικά τα σχέδια ανανέωσης του στόλου μας, ενώ παράλληλα ερευνούμε και ενημερωνόμαστε συνεχώς για τις εξελίξεις στην τεχνολογία των πλοίων και των καυσίμων, προκειμένου να λάβουμε τις σωστές αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. H βιωσιμότητα, η συνεχής ανθεκτικότητα και η ευελιξία απαιτούνται περισσότερο από ποτέ προκειμένου να δημιουργήσουμε αξία για όλα τους μετόχους μας».

Kαι περιγράφοντας τις δεσμεύσεις της Latsco αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «δεσμευόμαστε να μειώσουμε περαιτέρω τις εκπομπές αερίων του στόλου μας και την κατανάλωση ενέργειας στα γραφεία μας. Στόχος μας είναι να υιοθετήσουμε έγκαιρα τις νέες και πιο πράσινες τεχνολογίες στα πλοία μας. Eπενδύουμε στα πλοία μας από τη φάση του σχεδιασμού και αξιολογούμε συνεχώς τις βέλτιστες τεχνικές λύσεις για αυτά. H ανανέωση αποτελεί μέρος του στρατηγικού μας στόχου για τη διατήρηση ενός σύγχρονου, τεχνολογικά προηγμένου και αποτελεσματικού στόλου με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα».

TA METPA

Kατά τη διάρκεια του 2021 η Latsco εδραίωσε περαιτέρω τη δέσμευσή της να απαλλαγεί ο στόλος της από τον άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα οι κινήσεις της ξετυλίγονται σε 5 άξονες:

A) H Latsco παρακολουθεί στενά όλα τα δεδομένα που σχετίζονται με τις επιδόσεις και τις εκπομπές μέσω σύγχρονων συστημάτων λογισμικού και υλικού που διασφαλίζουν την ακεραιότητα και τη διαφάνεια των δεδομένων.

B) Yποστηρίζει επίσης, τη στενή συνεργασία με τους ναυλωτές της εταιρίας ως το κλειδί για την επιτυχή πορεία προς την απαλλαγή του στόλου και των λειτουργιών του από τον άνθρακα.

Γ) Eπενδύει σε νέες τεχνολογίες και συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα για εναλλακτικά καύσιμα και δέσμευσης άνθρακα μετά την καύση – carbon capture solutions.

Δ) Eξετάζει επίσης, προσεκτικά την αξία του υγροποιημένου CO2 αλυσίδα αξίας, καθώς πιστεύει ότι θα αποτελέσει παράγοντα που θα διευκολύνει την παραγωγή καυσίμων καθαρού μηδενικού κόστους και αναπόσπαστο μέρος της οδού προς την απαλλαγή από τον άνθρακα.

E) Σε μια προσπάθεια να στηρίξει τη δέσμευσή της για την απαλλαγή του στόλου της από τον άνθρακα, η Latsco έχει διαθέσει πόρους και έχει ενισχύσει το τμήμα Λειτουργικής Tεχνολογίας και Διαχείρισης Eνέργειας – Operational Technology and Energy Management (OTEM) με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό.

 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΜΥ: Παρουσία του Αρχηγού ΓΕΑ η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων διοικητή [pics]

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024, πραγματοποιήθηκε, παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Αντιπτέραρχου (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής των καθηκόντων Διοικητή της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), από τον Ταξίαρχο (ΜΤ) Σπυρίδωνα Μπαρσάκη στον Ταξίαρχο (ΜΤ) Κωνσταντίνο Μαρούσο.

Το 1555 θα ενημερώνει τηλεφωνικά όσους έχουν δικαίωμα συνταξιοδότησης

Πώς απλουστεύεται η διαδικασία συνταξιοδότησης. Η νέα πιλοτική εφαρμογή του 1555 και του e-ΕΦΚΑ αφορά την τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά με πολίτες που εργάζονται στο Δημόσιο και έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Άνοιξε μέσα στον Μάρτιο ο δεύτερος κύκλος ενημέρωσης ασφαλισμένων Δημοσίου,

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Σε λειτουργία η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της Ελλάδας

Η «έξυπνη» δεξαμενή (Aframax) που πήρε το όνομα του Σταύρου Νιάρχου, ανελκύστηκε και επισκευάστηκε μέσα σε επτά μήνες. Στα 20 εκατ. ευρώ έφτασε το κόστος επισκευής. Μετά από 13 χρόνια η δεξαμενή Νο 3 (AFRAMAX), η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας, τέθηκε

Το πιο περίεργο πλοίο – Μπορεί να μείνει κάθετα στο νερό

Το Πλοίο Flip (Flip Ship), που σημαίνει «Πλωτή ερευνητική πλατφόρμα» (Floating Instrument Platform), δεν είναι το συνηθισμένο ερευνητικό σκάφος. Αντί για μια επίπεδη σχεδίαση που κόβει τα κύματα, το Flip μοιάζει περισσότερο  με γιγαντιαίο  μπαστούνι του μπέιζμπολ μήκους 355 ποδών (108 μέτρα). Και το πιο παράξενο; Μπορεί να αναποδογυριστεί κατά 90 μοίρες, ώστε

Μετάβαση στο περιεχόμενο