O Απ. Τζιτζικώστας επισήμως νέος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας θα αποτελέσει και επισήμως πλέον τον επόμενο Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού της ΕΕ καθώς εγκρίθηκε η υποψηφιότητά του.

Ειδικότερα, τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, ο κ. Τζιτζικώστας παρουσίασε το όραμά του, τις προτάσεις και τις δεσμεύσεις του στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές και τον τουρισμό στην ΕΕ.

Μετά την ολοκλήρωση της ακροαματικής διαδικασίας του κ. Τζιτζικώστα στην επιτροπή μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία κράτησε πάνω από τρεις ώρες, συνεδρίασαν οι συντονιστές των πολιτικών ομάδων για να αξιολογήσουν την υποψηφιότητά του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την υποψηφιότητα του κ. Τζιτζικώστα καταψήφισε η νέα ακροδεξιά πολιτική ομάδα της Ευρωβουλής, η «Ευρώπη των Κυρίαρχων Εθνών», στην οποία μεταξύ άλλων ανήκει το γερμανικό κόμμα AfD, ενώ «αποχή» ψήφισε η ευρωπαϊκή Αριστερά.

Ο πρωταρχικός στόχος του κ. Τζιτζικώστα

Ο κ. Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι οι εκθέσεις Ντράγκι και Λέτα επισημαίνουν ότι οι μεταφορές είναι καταλύτης για την οικονομία και την καθημερινότητα, δηλώνοντας ότι πρωταρχικός στόχος του, ως Επιτρόπου, θα είναι η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών μήκους 243.000 χλμ., εντός των συμφωνημένων προθεσμιών.

Ο σιδηρόδρομος έχει κεντρικό ρόλο στις υποδομές μεταφορών και είναι ένα από τα πιο πράσινα μέσα μεταφοράς. Συγκεκριμένα ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε: «Η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου και η σύνδεση των πόλεων με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας για να μειωθούν οι χρόνοι ταξιδιού, αποτελεί κορυφαία μου προτεραιότητα. Το επόμενο έτος θα υποβάλω ένα σχέδιο για τη σύνδεση των πρωτευουσών και των μεγάλων πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας, και πρόθεσή μου επίσης είναι η βελτίωση της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας συνολικά, ώστε να μην μείνει καμία περιοχή πίσω», ανέφερε. Τόνισε, επίσης, ότι η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών ενισχύει επίσης τη συνδεσιμότητα για τα περιφερειακά Κράτη-Μέλη και θα βοηθήσει μελλοντικά στην ενσωμάτωση της Ουκρανίας, της Μολδαβίας και των Δυτικών Βαλκανίων στην Ενιαία Αγορά. «Η ενίσχυση των υποδομών για την ανάπτυξη της κινητικότητας στρατιωτικών οχημάτων είναι μεγαλύτερη από ποτέ», πρόσθεσε στη συνέχεια.

Οι δεσμεύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορές και το περιβάλλον

Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, ο ορισθείς Έλληνας Επίτροπος δεσμεύτηκε ότι στις αρχές της θητείας του θα παρουσιάσει μια Ολοκληρωμένη Στρατηγική για τα ευρωπαϊκά λιμάνια. «Σε ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον, τα λιμάνια μας είναι οι πύλες προς το διεθνές εμπόριο και επομένως την ευημερία. Πρέπει λοιπόν, να κρατήσουμε την Ευρώπη συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και οικονομικά ανεξάρτητη και ασφαλή», όπως είπε.

Ο Απ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε και στους κλιματικούς στόχους, αναλύοντας το σχέδιό του για να γίνει πιο βιώσιμος ο τομέας των μεταφορών: « Οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας του οποίου οι εκπομπές αερίων συνεχίζουν να αυξάνονται σε σύγκριση με το 1990. Για να επιτύχουμε κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, πρέπει να εφαρμόσουμε τους φιλόδοξους κανόνες που έχουν ήδη εγκριθεί. Οι οδικές μεταφορές συμβάλλουν περισσότερο στη ρύπανση, επομένως πρέπει να ενθαρρύνουμε τη χρήση πιο καθαρών αυτοκινήτων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, αναπτύσσοντας παράλληλα μια στρατηγική για την επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών από τους εταιρικούς στόλους. Ταυτόχρονα, πρέπει να αυξήσουμε τις προσπάθειές μας για τη στροφή των εμπορευματικών μεταφορών σε πιο βιώσιμα μέσα, όπως οι σιδηρόδρομοι και οι πλωτές οδοί. Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών θα είναι πιο δύσκολη για τις αερομεταφορές και τη ναυτιλία. Εδώ πρέπει να υποστηρίξουμε την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων που να είναι οικονομικά προσιτά. Στην κατεύθυνση αυτή θα υποβάλω το 2025 ένα Επενδυτικό Σχέδιο Βιώσιμων Μεταφορών. Κι επειδή η κλιματική αλλαγή δεν σταματά στα σύνορά μας, θα συνεργαστώ με τον ICAO και τον ΙΜΟ για να επιδιώξουμε μια εξίσου φιλόδοξη παγκόσμια ατζέντα».

Σχέδιο για προσέλκυση νέων στον κλάδο Μεταφορών

Αναφερόμενος στη σοβαρή έλλειψη προσωπικού, η οποία αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του τομέα των μεταφορών, ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε: «Ως Επίτροπος, στις πρώτες εκατό μέρες, θα διοργανώσω έναν Διάλογο με τους Νέους, για να κατανοήσουμε καλύτερα τις προσδοκίες τους και να μάθουμε τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνουν οι θέσεις εργασίας που σχετίζονται με τις μεταφορές μια πιο ελκυστική επαγγελματική επιλογή» δήλωσε και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει χώρος για εκμετάλλευση και κακοποίηση εργαζομένων στην ΕΕ. Θα διασφαλίσω ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία τηρείται δεόντως και εφαρμόζεται το ίδιο σε όλα τα Κράτη-Μέλη».

Η αναφορά στο δυστύχημα των Τεμπών

Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, τονίζοντας: «Η ασφάλεια πρέπει να είναι πάνω και πρώτα από όλα. Στην Ελλάδα ζήσαμε μια ανείπωτη τραγωδία. 57 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους. Πολλοί άλλοι αντιμετωπίζουν τραυματισμούς που άλλαξαν τη ζωή τους. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν έπρεπε να συμβεί. Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη. Η ασφάλεια θα είναι η κορυφαία προτεραιότητά μου. Και θα είμαι αυστηρός με όλα τα Κράτη Μέλη, ξεκινώντας από τη χώρα μου, την Ελλάδα. Έχουμε κοινούς κανόνες και εργαλεία για την πρόληψη τέτοιων δυστυχημάτων, αλλά δεν τηρούνται ή δεν εφαρμόζονται πάντα. Αυτό είναι απαράδεκτο. Θα εργαστώ για να το αλλάξω αυτό. Όχι μόνο στους σιδηροδρόμους, αλλά και στους δρόμους μας, όπου 20.400 άνθρωποι εξακολουθούν να χάνουν τη ζωή τους κάθε χρόνο. Ενώ περισσότεροι από 100.000 συνάνθρωποι μας τραυματίζονται σοβαρά».

Το σχέδιο για τον Τουρισμό

Για τον Τουρισμό, το δεύτερο κύριο τομέα του χαρτοφυλακίου, ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε ότι η Ευρώπη είναι παγκοσμίως ο πρώτος τουριστικός προορισμός και ότι ο τουρισμός αποτελεί κορυφαία οικονομική δραστηριότητα με ευρεία επίδραση στην οικονομική ανάπτυξη, την απασχόληση αλλά και την κοινωνική συνοχή.

«Έχουμε περισσότερες από τρία εκατομμύρια ενεργές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τουρισμό, πολλές από τις οποίες είναι οικογενειακές επιχειρήσεις σε τομείς όπως η διαμονή, η εστίαση, οι μεταφορές επιβατών και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Στόχος μας είναι ο τουρισμός να ενισχυθεί και να γίνει πιο βιώσιμος γιατί έτσι θα διασφαλίσουμε ότι οι τουρίστες θα συνεχίσουν να έρχονται στην Ευρώπη και συνολικά ο τομέας θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Στην κατεύθυνση αυτή ο ρόλος των περιφερειών και των δήμων είναι ιδιαίτερα κρίσιμος και στόχος είναι να εξελιχθούν σε αποτελεσματικούς οργανισμούς διαχείρισης προορισμών για να εξασφαλίσουμε πιο ισορροπημένες ροές επισκεπτών. Έπειτα από διαβούλευση με όλους τους αρμόδιους φορείς, θα παρουσιάσω μια Στρατηγική για τον Βιώσιμο Τουρισμό που θα επικεντρώνεται στην υποστήριξη των επιχειρήσεων και έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και τοπικών κοινωνιών», ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο