Ο EMSA παρέχει επιτήρηση στη Βόρεια Θάλασσα κατόπιν αιτήματος των Δανών

Ο EMSA χρησιμοποιεί ένα σκάφος που εκτοξεύεται από καταπέλτη για την επιτήρηση της Βόρειας Θάλασσας (EMSA) το 2023

Τα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη ξαναρχίζουν τις πτήσεις πάνω από την περιοχή της Βόρειας Θάλασσας από τη Δανία για να υποστηρίξουν την ενισχυμένη θαλάσσια επιτήρηση. Το πρόγραμμα ανταποκρίνεται σε αίτημα του Βασιλικού Ναυτικού της Δανίας σε συνεργασία με την Υπηρεσία Τελωνείων και Αλιείας της Δανίας και παρέχεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).

Το πρόγραμμα drone ξεκίνησε το 2018 και ο EMSA συνεχίζει να επεκτείνει τη λειτουργία του για να υποστηρίξει μια ποικιλία πρωτοβουλιών σε ένα ευρύ φάσμα στην Ευρώπη που εκτείνεται σήμερα από την Κύπρο και την Τουρκία στα ανατολικά, στη Μεσόγειο και τη Βαλτική, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Ευρώπης και στις Καναρίους Νήσους. Σύμφωνα με τον EMSA, αρχής γενομένης από το 2020, οι επιχειρήσεις RPAS (Remotely Piloted Aircraft Systems-τηλεχειριζόμενα εναέρια συστήματα) επικεντρώνονται σε θαλάσσιες γεωγραφικές περιοχές με κοινό επιχειρησιακό ενδιαφέρον για περισσότερα από ένα κράτη μέλη ή οργανισμούς της ΕΕ.

Με βάση το θετικό αποτέλεσμα παρόμοιας προσπάθειας το 2022, ο EMSA επανέλαβε τις πτητικές λειτουργίες στα μέσα Απριλίου προς υποστήριξη των δανικών αρχών με αεροσκάφη που πετούσαν πάνω από τη Βόρεια Θάλασσα για ενισχυμένη θαλάσσια επιτήρηση. Η υπηρεσία RPAS του EMSA θα υποστηρίξει τις προσπάθειες του Βασιλικού Ναυτικού της Δανίας εκ μέρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος της Δανίας για τη διασφάλιση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος στα γύρω ύδατα, βοηθώντας τις δανικές αρχές να εντοπίζουν, να επαληθεύουν και να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με πιθανές πετρελαιοκηλίδες και απορρίψεις στη θάλασσα. Ο EMSA αναφέρει ότι η επιτήρηση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε περιοχές υψηλής πυκνότητας κυκλοφορίας.

Τα δεδομένα που συλλέγονται από τις πτήσεις θα κοινοποιούνται ζωντανά μέσω του κέντρου δεδομένων RPAS του EMSA, επιτρέποντας στους χρήστες να παρακολουθούν οποιαδήποτε ασυνήθιστη δραστηριότητα στη θάλασσα με δυνητικά επιβλαβείς επιπτώσεις στην ασφάλεια και την προστασία προσώπων και σκαφών στην περιοχή ή επηρεάζοντας το ίδιο το περιβάλλον. Σύμφωνα με τον EMSA, η υπηρεσία καθιστά δυνατή την παρακολούθηση και την ειδοποίηση των αρχών σε περίπτωση εντοπισμού παρασυρόμενων αντικειμένων στη θάλασσα τα οποία ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο τα σκάφη που βρίσκονται κοντά και/ή το περιβάλλον.

Η υπηρεσία RPAS παρέχεται από τον EMSA μέσω της συμφωνίας αναδόχου με τη Nordic Unmanned, η οποία λειτουργεί ένα Aerosonde RPAS για περίοδο τεσσάρων μηνών για τη Δανία. Το RPAS χρησιμοποιεί έναν καταπέλτη για απογείωση και ανακτάται με ένα δίχτυ. Έχει αντοχή 10 ωρών και εμβέλεια ραδιοφώνου 140 χιλιομέτρων η οποία μπορεί να επεκταθεί με βάση επίγειους σταθμούς αναμετάδοσης. Είναι εξοπλισμένο με οπτική και υπέρυθρη κάμερα, καθώς και δέκτη AIS.

Εκτός από την εναέρια παρακολούθηση και την αναζήτηση πετρελαιοκηλίδων και κινδύνων, ο EMSA χρησιμοποίησε τα απομακρυσμένα αεροσκάφη του σε συντονισμό με τις αρχές της περιοχής για να ελέγξει τις εκπομπές. Μπορούν να εντοπίσουν σκάφη που δεν πληρούν τις απαιτήσεις καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, έτσι ώστε οι αρχές να μπορούν να επιθεωρήσουν το πλοίο στο επόμενο λιμάνι κατάπλου του. Τα τρέχοντα προγράμματα περιλαμβάνουν την παρακολούθηση της αλιευτικής δραστηριότητας, την επιτήρηση στη Μεσόγειο για την ιταλική ακτοφυλακή και το γαλλικό ναυτικό και προγράμματα επιφυλακής για την αντιμετώπιση πετρελαιοκηλίδων ή άλλων κινδύνων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ναυτιλία συνεισφέρει 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας

Η πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αποκαλύπτει την καθοριστική συμβολή του κλάδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία. Η μελέτη αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές για το διδακτικό έτος 2024-2025 και πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να μεταβούν στην περιοχή τοποθέτησης και ανάληψης

Συνάντηση Στυλιανίδη και Σημαντώνη για τα θέματα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Χαράλαμπος Σημαντώνης, καθώς και οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Έλπη Πετράκη, Β’ Αντιπρόεδρος, Ευστράτιος Τσαλαμανιός, Ταμίας, Δανάη Τσόπελα, Διευθύντρια και Αλέξανδρος Λαγουρός, Σύμβουλος Ναυτιλιακών Θεμάτων, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας

Κέρκυρα: Σύσκεψη υπό τον Στ. Γκίκα για τη λειτουργία του λιμανιού της Αλύπας

Ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας Στ. Πουλημένου, της Γ.Γ. Τουρισμού, της Γ. Διευθύντριας Τουριστικών Λιμένων, του Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην Αθήνα με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο