Ο “Γολιάθ” των ωκεανών

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

T0 “Jahre Viking”, γνωστό κατά καιρούς ως “Seawise Giant”, “Happy Giant”, “Knock Nevis” και “Mont”, υπήρξε το μεγαλύτερο σε μήκος και πιο εμβληματικό πλοίο στα ναυτικά χρονικά. Ναυπηγηθέν μεταξύ 1974 και 1979 στα ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries της Yokosuka, στην Ιαπωνία, αυτό το υπερδεξαμενόπλοιο (Ultra Large Crude Carrier-ULCC) είχε το απίστευτο ολικό μήκος των 458,45 μέτρων, καθιστώντας το μεγαλύτερο και από τον ουρανοξύστη Empire State Building της Νέας Υόρκης. Tο πλάτος του ήταν 68,6 μέτρα και το βύθισμά του με πλήρες φορτίο έφτανε τα 24,611 μέτρα, ενώ μπορούσε να μεταφέρει περίπου 4,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου.

Με νεκρό βάρος 564.763 dwt και εκτόπισμα πλήρους φόρτου 657.019 τόνους, χαρακτηριζόταν ο “Γολιάθ” των ωκεανών. Με τις δύο ατμοτουρμπίνες του, που καθεμιά παρήγαγε ιπποδύναμη 50.000 HP, μπορούσε να πιάσει οικονομική ταχύτητα 16,5 κόμβων. Ωστόσο, το γιγαντιαίο μέγεθός του ήταν απαγορευτικό για να διαπλεύσει πλήρες φορτίου από ζωτικά υδάτινα περάσματα όπως η Θάλασσα της Μάγχης (English Channel), η διώρυγα του Σουέζ, ή η διώρυγα του Παναμά, περιορίζοντας τις διαδρομές του μεταξύ λίγων μεγάλου βυθίσματος λιμένων.

Στη διάρκεια της ζωής του πλοίου υπήρξε το επίκεντρο διαφόρων περιστατικών, όπως οι σοβαρές ζημίες που υπέστη κατά τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ το 1988 από πυραυλικά πλήγματα και πυρκαγιές. Μετά τη διάσωση και επισκευή του, επέστρεψε στην ενεργό δράση υπό διάφορα ονόματα, που αντανακλούσαν την ανθεκτικότητά του, παρά τις κολοσσιαίες διαστάσεις του. Στο ύστερο στάδιο του ενεργού βίου του χρησιμοποιήθηκε ως πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης και εκφόρτωσης (floating storage and offloading unit) στον Περσικό Κόλπο, πριν αποσυρθεί οριστικά και διαλυθεί το 2010.

Οι ανυπέρβλητες διαστάσεις και το ιστορικό του “Jahre Viking” παραμένουν μάρτυρες των δυνατοτήτων της ναυπηγικής, συμβολίζοντας την κορύφωση της περιόδου ναυπήγησης υπερδεξαμενοπλοίων._

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο “Γολιάθ” των ωκεανών

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» T0 “Jahre Viking”, γνωστό κατά καιρούς ως “Seawise Giant”, “Happy Giant”, “Knock Nevis” και “Mont”, υπήρξε το μεγαλύτερο σε μήκος και πιο εμβληματικό πλοίο στα ναυτικά χρονικά. Ναυπηγηθέν μεταξύ 1974 και 1979 στα ναυπηγεία Sumitomo Heavy

Η φ/γ «ΥΔΡΑ» σε δεύτερη αποστολή στην Ερυθρά εν αναμονή εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την πρώτη της αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα «ΥΔΡΑ» αποπλέει εκτός απροόπτου στις 7 Ιανουαρίου προκειμένου να συμμετέχει για δεύτερη φορά στην Ευρωπαϊκή Επιχείρηση «Ασπίδες». Ήταν στις 17 Φεβρουαρίου όταν το πλοίο του Πολεμικού μας Ναυτικού έλυσε για

Το λιμάνι της Σαγκάης έσπασε το ρεκόρ των 50 εκατομμύρια TEU

Στις 22 Δεκεμβρίου 2024, το λιμάνι της Σαγκάης γιόρτασε μια ιστορική στιγμή χειριζόμενο με επιτυχία το 50 εκατομμυριοστό TEU (Twenty-Foot Equivalent Unit) στον αυτοματοποιημένο τερματικό σταθμό Yangshan Phase IV. Αυτό καθιστά το λιμάνι της Σαγκάης το πρώτο λιμάνι στον κόσμο

Χριστούγεννα κρίσης στην Ελλάδα, 90 χρόνια πριν [εικόνες]

Ετσι, η χριστουγεννιάτικη αγορά και η κατανάλωση εκείνης της χρονιάς είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα, με τον κόσμο να προτιμά, ακόμα, τα ακριβότερα εισαγόμενα προϊόντα, με χαρακτηριστικότερο όλων ότι τα αυτοκίνητα, μόνο στην πρωτεύουσα, ξεπερνούν τον, τεράστιο για την εποχή, αριθμό

Μετάβαση στο περιεχόμενο