Oι ανατροπές στα λιμάνια Βόλου και Αλεξανδρούπολης

Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η αποκατάσταση του λιμένα Βόλου. Πρόσφατα οριστικοποιήθηκε το κονδύλι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), βάσει του οποίου θα χρηματοδοτηθεί η αποκατάσταση του λιμένα μετά τις καταστροφές που επέφερε η κακοκαιρία Daniel.

Προς την κατεύθυνση αυτή, με τη συνδρομή του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας Νίκου Παπαθανάση, έχει προβλεφθεί κονδύλι 6 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ποσό που θα διατεθεί κυρίως για την εκβάθυνση του λιμένα Βόλου και την απομάκρυνση των φερτών υλικών που έχουν εναποτεθεί στη λεκάνη του λιμένα. Η ανάθεση του έργου θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά όμως την έκδοση νομοθετικής διάταξης που θα ορίζει επακριβώς τον τρόπο διαχείρισης των υλικών που θα προέλθουν από αυτή τη διαδικασία.

Το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να τηρήσει πιστά τους περιβαλλοντικούς όρους διαχείρισης των υλικών. Η σχετική νομοθετική διάταξη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα και αμέσως μετά θ’ ακολουθήσει ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου του έργου. Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν τα έργα στο λιμάνι οι πλωτοί γερανοί και εκσκαφείς που θα καταστήσουν το λιμάνι λειτουργικό.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα σε σύσκεψη που έγινε στο Βόλο παρουσία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας Κωστή Χατζηδάκη, επιβεβαιώθηκε η αδυναμία πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων φέτος στο συγκεκριμένο λιμάνι. Η απώλεια αυτή θεωρείται σημαντική για την τουριστική βιομηχανία της περιοχής καθώς η χώρα βρίθει τουριστών και προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα λιμάνια της.

Όλα δείχνουν ότι μέχρι να καταστεί εκ νέου λειτουργικό το λιμάνι, δεν θα υπογραφεί η σύμβαση πώλησης του 67% στο προσωρινό προτιμητέο επενδυτή, τον ΟΛΘ. Η σύμβαση αυτή εκτιμάται ότι θα υπογραφεί περίπου σε ένα χρόνο από σήμερα, ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει η προσφυγή του ομίλου Goldair Group στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ η οποία ορίζει ως προσωρινό πλειοδότη για το 67% τον ΟΛΘ.

Η δεύτερη ανατροπή σχετίζεται με τα έργα αναβάθμισης του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Τα δύο βασικά έργα αφορούσαν στη δημιουργίας του διασυνδετηρίου οδικού άξονα που θα συνδέει τον λιμένα με την Εγνατία Οδό και στην εκβάθυνση του λιμένα, έτσι ώστε να προσεγγίζουν μεγαλύτερα σκάφη τη λεκάνη του.

Τα δύο έργα αρχικά είχε αναλάβει αντί περίπου 24 εκατ. ευρώ η εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Ωστόσο η ανταγωνίστρια Τεχνική Εταιρεία Χρ. Κωνσταντινίδης ΑΕ προσέφυγε στην ΕΑΔΗΣΥ και δικαιώθηκε στην προσφυγή της.

Έτσι η εταιρεία απέσπασε το έργο της εκβάθυνσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ένα έργο το οποίο γνωρίζει καλά, αφού είχε πραγματοποιήσει ξανά στο παρελθόν το 2013. Τότε η εκβάθυνση του λιμένα έγινε με στόχο το λιμάνι να γίνει προσεγγίσιμο από τα μεγάλα μεταγωγικά πλοία των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.

Η ΤΕΚΑΛ συνεχίζει το έργο της δημιουργίας της διασυνδετηρίου οδού μεταξύ λιμένα και Εγνατίας Οδού.

Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται ν’ αποκτήσει έναν νέο ενδιαφερόμενο, πέρα από την Gastrade που λειτουργεί τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης LNG (FSRU) στα ανοιχτά του λιμένα. Πρόκειται για τον όμιλο της Goldair Group ο οποίος, είναι ο δεύτερος φορέας παροχής υπηρεσιών logistics που ενδιαφέρεται για την απόκτηση χώρου στο λιμάνι .

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος είναι η HIG ενώ ενδιαφέρον έχει εκφράσει για την απόκτηση χώρων στο λιμάνι και η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν. Σημειώνεται ότι ο λιμένας Αλεξανδρούπολης διαθέτει τεράστια χερσαία έκταση κυρίως προς την ανατολική κατεύθυνση, ενώ η Goldair Group συμμετείχε και στο διαγωνισμό πώλησης του 67% του λιμένα, που τελικά ακυρώθηκε με παρέμβαση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αεροπορία Στρατού: Ώρα τελικών αποφάσεων για τις νέες βάσεις των ελικοπτέρων – Που θα πάνε τα καινούργια Black Hawk

*Του Κώστα Σαρικά Μέσα στο προσεχές καλοκαίρι αναμένεται να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για τις νέες Βάσεις της Αεροπορίας Στρατού έπειτα από την πρωτόγνωρη πλημμύρα στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας που έθεσε οριστικά εκτός λειτουργίας την 1Η ΤΑΞΑΣ. To

Πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις: Στρατιωτικός 40 ετών στην Λαμία άφησε την τελευταία του πνοή

Σοκαρισμένη η τοπική κοινότητα της Λαμίας, καθώς όπως έγινε γνωστό ένας στρατιωτικός 40 ετών, με καταγωγή από την Δράμα, που υπηρετούσε στο γραφείο της στρατολογίας, έχασε την ζωή του, αφού νωρίτερα αισθάνθηκε μια ξαφνική αδιαθεσία, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Ο

Πέθανε ο «Εσκομπάρ» της Κρήτης – Με ολιγόωρη άδεια από τη φυλακή ο γιος του για να παραστεί στην κηδεία

Ο 51χρονος είχε εμπλακεί σε υποθέσεις ναρκωτικών, ενώ αποφυλακίστηκε τον Ιούνιο του 2023 για λόγους υγείας. Σύμφωνα με το neakriti.gr, έφυγε από τη ζωή ο διαβόητος Κρητικός «Εσκομπάρ» που είχε εμπλακεί σε μεγάλες υποθέσεις ναρκωτικών και είχε αποφυλακισθεί λόγω σοβαρού προβλήματος

Στο βίντεο φαίνονται οι σοβαρές αναταράξεις που αντιμετώπθσε η πτήση SQ321 της Singapore Airlines, όπου έχασε τη ζωή του ένας επιβάτης.

Ένας επιβάτης σκοτώθηκε και περισσότεροι από 30 άλλοι τραυματίστηκαν σε πτήση από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη στην οποία σημειώθηκαν σοβαρές αναταράξεις, σύμφωνα με το BBC. Το αεροπλάνο αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία προς την Μπανγκόκ, όπου και προσγειώθηκε αναφέρει το Skynews το

Μετάβαση στο περιεχόμενο