Oι …άυλες σχολές του Λιμενικού Σώματος…

Ο Σχεδιασμός του  ΣΥΡΙΖΑ και οι …άυλες σχολές του Λιμενικού Σώματος…

Ο Πρωθυπουργός της χώρας επισκέφθηκε την 8η Αυγούστου (χθες) το Υπουργείο Ναυτιλίας αποσκοπώντας να τονίσει την κεφαλαιώδη σημασία και συμβολή της Ναυτιλίας μας στην Εθνική Οικονομία υπογραμμίζοντας  τους πέντε (5) γενικούς άξονες που πρόκειται να  κινηθεί η νέα κυβέρνηση για την επόμενη τετραετία  στα θέματα της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Διακυβέρνησης..

Τα άκουσε όλα αυτά ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ και αμέσως έσπευσε να χαρακτηρίσει επικοινωνιακού τύπου την επίσκεψη του Π/Θ υποστηρίζοντας ότι οι δηλώσεις του αποτελούν  «…ένα ευχολόγιο, με αόριστες υποσχέσεις, χωρίς να περιλαμβάνουν συγκεκριμένες εξαγγελίες ή δεσμεύσεις, δείγμα της ένδειας του προγράμματος…»

Φαίνεται, ότι πολύ θα  ήθελε ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ να μην επικοινωνούσε ο νέος Πρωθυπουργός με τους πολίτες της χώρας τους προγραμματικούς  άξονες δράσης για το Υπουργείο Ναυτιλίας στην επόμενη 4ετία.

Βλέπετε,  η μία και μοναδική στα 5 χρόνια επίσκεψη του προηγούμενου Π/Θ κ. Τσίπρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας  ήταν απλά  για να εκστομίσει «κορόνες» κατά της επιθετικότητας του εξ Ανατολάς γείτωνος, δίδοντας παράλληλα και συγχωροχάρτι σε όσους  δεν απέτρεψαν τον εμβολισμό του νεότευκτου και ναυαρχίδας του Λ.Σ.  090 «ΓΑΥΔΟΣ»…

Αυτή δεν ήταν επικοινωνιακή επίσκεψη αλλά ήταν ενταγμένη  στο πλαίσιο του σχεδιασμού και του προγράμματος για την ναυτιλία του ΣΥΡΙΖΑ….

Βέβαια ο σχεδιασμός επί των Υπουργών Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να εκληφθεί…

Χθεσινό Παράδειγμα:

Για ποιόν σχεδιασμό μπορούμε να μιλάμε όταν  το κύριο νομοθέτημα (ν. 4504/2107) των Υπουργών Ναυτιλίας του  ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε 1 ½  χρόνο  αναγκάστηκαν  οι ίδιοι να τον τροποποιήσουν με οκτώ (8) μεταγενέστερους νόμους, χωρίς μέχρι  σήμερα να μπορούν να εφαρμοστούν οι διατάξεις του.

Εδώ πριν καλά – καλά αναλάβει ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης αναγκάστηκε να τρέχει Αυγουστιάτικα να μαζέψει τα ασυμμάζευτα για τα θέματα εισαγωγής μέσω Πανελληνίων στις Σχολές Σημαιοφόρων και Λ/Φ του Λ.Σ. καταθέτοντας σχετική τροπολογία…

Και από πάνω φώναζε στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ  για τις τροπολογίες…

Μα καλά, όταν νομοθετούσαν οι Υπουργοί Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖ,Α δεν γνώριζαν ότι δεν υπάρχει κατάλληλο κτήριο για την στέγαση της Σχολής Λιμενοφυλάκων;

Γιατί δεν έλυσαν με τις διατάξεις του  ν. 4504/2017 τα  θέματα της προσωρινής στέγασης και της έδρας της σχολής Λ/Φ στον Σκαραμαγκά και τις εγκαταστάσεις της  ΣΜΥΝ, μέχρι να βρεθεί η οριστική λύση;

Όταν νομοθετούσαν την εισαγωγή -μέσω Πανελληνίων- στις παραγωγικές σχολές δεν είχε κανείς την ανησυχία να ρωτήσει πως το κάνουν τα άλλα Σώματα που ακολουθούν την ίδια διαδικασία;

Έπρεπε να φθάσουμε στο παρά 5, προκειμένου με τροπολογία   να δοθούν εναλλακτικές  δυνατότητες για τους υποψηφίους που για οποιοδήποτε λόγο δεν θα  διεκπεραιώνουν με επιτυχία το πρώτο στάδιο εισαγωγής των στις Σχολές (προπαίδευση κ.λ.π) αλλά και δυνατότητα πλήρωσης των όποιων κενών θέσεων προκύπτουν, ώστε να μην χάνονται  θέσεις εισαγομένων στις Σχολές του Λ.Σ.;

«…ρυθμίζονται θέματα και συγκεκριμένα κενά του ν. 4504/2017 που έχουν σχέση με την κατάταξη στις Σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων του Λιμενικού Σώματος, αλλά και των Δοκίμων Λιμενοφυλάκων,..» ανέφερε στην Βουλή ο κ. Πλακιωτάκης…

Όταν ο κ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και ο κ. ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ νομοθετούσαν την εισαγωγή στην -κατά τα πράγματα  «άυλη»- Σχολή Λ/Φ με τον ν. 2597/2019 νέων στελεχών με μοριοδότηση,  δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν με το Υπουργείο Άμυνας ή το Π.Ν. για την δυνατότητα η μη, παράλληλης στέγασης και λειτουργίας δύο σχολών Σημαιοφόρων και δυο Σχολών  Λ/Φ και μάλιστα διαφορετικών  ταχυτήτων;

Γιατί περί αυτού πρόκειται. Θα έχουμε μια Σχολή Λ/Φ που θα έχει αποφοίτους Λιμενοφύλακες  σε τρία χρόνια και μία άλλη Σχολή Λ/Φ που θα έχει αποφοίτους σε 8 μήνες…. Απίστευτο και όμως αληθινό….

Να μην ρωτήσουμε βέβαια ποια θα είναι η ιεραρχική σχέση μεταξύ αυτών των κατηγοριών Αξιωματικών μεταξύ των ή των Λ/Φ αντίστοιχα;

Μάλλον αυτά τα ερωτήματα που καθορίζουν την πειθαρχεία στους ενστόλους, είναι άνευ ουσίας για τους πρώην Υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ και δεν θα τους πολυενδιέφερε ….

Από ότι φαίνεται, τελικά το Π.Ν. μπορεί να παρέξει σίτιση και ενδιαιτήσεις για ένδον παραμονή μόνο για τους σπουδαστές της μιας Σχολής Λ/Φ  (τους εισαγόμενους μέσω Πανελληνίων).

Για τους  σπουδαστές της άλλης Σχολής Λ/Φ, τους  Λιμενοφύλακες που θα εισαχθούν με μόρια (του άρθρου 25 του ν. 4597/2019), τους   «δευτεροκλασάτους και μη ΣΥΡΙΖΟΑΙΜΑΤΟΥΣ δηλαδή»  που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα έχουν ως προσόντα πτυχία ΑΕΙ και κάμποσα μεταπτυχιακά και γνώση 2-3 γλωσσών, δεν υπήρξε καμία μέριμνα από τον ΣΥΡΙΖΑ   να στεγαστούν ένδον ακόμη και αν προέρχονται  από επαρχίες…

Αλήθεια ο προγραμματισμός του ΣΥΡΙΖΑ – ο οποίος διακαώς επιθυμούσε  το νέο σύστημα να ισχύσει από το έτος 2018- προέβλεψε την συγγραφή συγγραμμάτων που θα διδάσκονται πλέον  στις Σχολές Σημαιοφόρων και Λ/Φ,  οι οποίες στο εξής θα έχουν  διάρκεια 4 και 3 έτη αντίστοιχα και θα κατατάσσονται στην ανώτατη και ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης;

Είναι δυνατόν να μην έχουν προσληφθεί καθηγητές, με την βοήθεια των οποίων να εκπονηθούν και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών των Παραγωγικών Σχολών του Λ.Σ.;

Στηριζόμαστε σε Κανονισμούς που έχουν εκπονηθεί εγκεφαλικά από κάποια ικανά και λιγότρο ικανά στελέχη της αρμόδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης- κατά τα πρότυπα του παρελθόντος -, και τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως πιστοποίηση;

Είναι δυνατόν να ορίζονται ως καθηγητές στελέχη του Λ.Σ., που «τυχαίνει» να υπηρετούν σε μία Υπηρεσία οι αρμοδιότητες της οποίας μπορεί να είναι αντικείμενο διδασκαλίας σε μία Σχολή του Λ.Σ.;

Θα λύσουν το πρόβλημα της προχειρότητας και της ανευθυνότητας αυτών που χωρίς καμία προεργασία θέσπισαν τις διατάξεις αυτές, οι Ανθυπασπιστές, οι Ανθυποπλοίαρχοι και οι Υποπλοίαρχοι που Υπηρετούν στις Κεντρικές Υπηρεσίες, οι οποίοι μάλιστα θα συνεχίσουν να ασκούν παράλληλα και τα   «κύρια;» καθήκοντά τους;

Διαθέτουν τα στελέχη αυτά του Λ.Σ., κάποια πιστοποίηση για να διδάσκουν σε Σχολές επιπέδου ΑΕΙ ;

Ας μην μιλάνε κάποιοι για σχεδιασμό για τα πράγματα του Υπουργείου Ναυτιλίας…

Απλά αναφέραμε χθεσινό παράδειγμα επίλυσης ενός μεγάλου προβλήματος που ο Σχεδιασμός του ΣΥΡΙΖΑ αδυνατούσε να προβλέψει…

Και αναφερόμαστε σε  σπουδαστές που πρόκειται να εισαχθούν σε Σχολές οι κτηριακές εγκαταστάσεις των οποίων δεν ΥΠΑΡΧΟΥΝ…

Απλά επισημαίνουμε, ότι μερικές φορές είναι καλύτερα κάποιοι να σιωπούν, όταν τους επισημαίνονται οι ολιγωρίες και παραλήψεις τους…

Οι παραλήψεις των προηγούμενων δεν δίδουν συγχωροχάρτι  για την μη άμεση αντιμετώπιση τους από τον νέο Υπουργό…

Το πρόβλημα και παράλληλα πρόκληση για αυτόν αποτελεί το γεγονός, ότι δεν του παρέχεται  καμία ευκαιρία προσαρμογής παρά μόνο ΑΜΕΣΗΣ δράσης και αντίδρασης …

Δημήτρης Α.Σαϊτάκης

Επίτιμος Πρόεδρος ΠΕΑΛΣ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Κάιρο για το μεταναστευτικό

«Κλείδωσε» χθες η επίσκεψη του υπουργού Μετανάστευσης Δημήτρη Καιρίδη στο Κάιρο για τις 9 Μαΐου, όπου θα έχει μπαράζ συναντήσεων με τον υπουργό Εργασίας Χασάν Μοχάμεντ Σεχάτα, την υπουργό Μετανάστευσης Σόχα Γκέντι και τον υφ. Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Ιχάντ Νασρ. Στο

Πού διοχετεύονται τα ευρωκονδύλια στην Τουρκία

Σχεδόν οκτώ χρόνια μετράει η συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης – Τουρκίας για το μεταναστευτικό και αντίστοιχα ο μηχανισμός στήριξης των προσφύγων στη χώρα. Παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις τα τελευταία χρόνια, λόγω της υποχώρησης σε θέματα κράτους δικαίου και θεμελιωδών δικαιωμάτων από πλευράς Τουρκίας, της

Κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το εμβληματικό Γαλλικό ιστιοφόρο «Belem»

Το εμβληματικό Γαλλικό ιστιοφόρο «Belem», το οποίο θα μεταφέρει για πρώτη φορά δια θαλάσσης την Φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων, κατέπλευσε χθες, στο λιμάνι του Πειραιά. Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ξεναγήθηκε στο ιστορικό πλοίο από την Πρέσβειρα της Γαλλίας στην

ΕΕΕ: €50 εκατ. για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel

Με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ έχει συμβάλει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην προσπάθεια αποκατάστασης των ζημιών στη Θεσσαλία από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, μια πρωτοβουλία που αναδείχτηκε και έλαβε τις ευχαριστίες από πλευράς του επίσημου κράτους μέσω σχετικών δηλώσεων του πρωθυπουργού

Μετάβαση στο περιεχόμενο