Οι Έλληνες έχουν βάλει 163 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων μέσα στο 2024

Δραστήριοι οι Έλληνες και Ελληνίδες εφοπλιστές το 2024 στον τομέα των παραγγελιών για ναυπηγήσεις. Συνολικά έχουν δώσει 163 παραγγελίες με τις περισσότερες ήτοι 88 να αφορούν δεξαμενόπλοια ποσοστό 53,9%. Σε αυτές περιλαμβάνονται 22 πλοία MR2, 19 Suezmax και 17 Aframax/LR2.

Επίσης, πραγματοποίησαν 31 παραγγελίες για LNG carriers ποσοστό 19%.

Έχουν τοποθετήσει 27 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ποσοστό 16,5% εκ των οποίων 18 αφορούν τον τομέα Kamsarmax.

Τέλος έχουν δώσει 17 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ποσοστό 10,4% εκ των οποίων οι 15 αφορούν Neo-Panamax.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers.

Όσον αφορά τη γενική εικόνα για τις ναυπηγήσεις μέσα στο 2024 έχει ως εξής:

Μεταφορέας χύδην φορτίου:

Η συνολική εικόνα για τα φορτηγά πλοία, το τρέχον βιβλίο παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα -DWT ανέρχεται στο 9,7% του υπάρχοντος στόλου ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7,7%.

Εντός των πρώτων επτά μηνών του 2024, έχουν δοθεί 255 παραγγελίες, οι οποίες αντιστοιχούν περίπου στο 20% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου.

Οι τομείς Ultramax, Kamsarmax και Newcastlemax οδηγούν τη δραστηριότητα των NB bulk carriers φέτος, με 58, 38 και 17 παραγγελίες αντίστοιχα.

Ο τομέας Ultramax σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το β’ τρίμηνο του 2024, με αύξηση των παραγγελιών κατά 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Ο τομέας Ultramax διαθέτει την υψηλότερη αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο σε αριθμό πλοίων, σε ποσοστό 27,8%.

Ο τομέας Kamsarmax ακολουθεί με αναλογία 19,8%, ενώ ο τομέας Newcastlemax έρχεται τρίτος με 18,8%.

Η Κίνα κυριαρχεί επί του παρόντος στο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, αντιπροσωπεύοντας το 67% του συνόλου. Η Ιαπωνία ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μερίδιο 28%.

Δεξαμενόπλοιο:

Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για το 2024 έως τώρα με βάση τη χωρητικότητα –DWT βρίσκεται στο 11,8% του στόλου, ενώ τον Ιούλιο του 2023 ήταν 5,5%.

Κατά τη διάρκεια του επταμήνου 2024, έχουν υπογραφεί συνολικά 356 συμβόλαια, τα οποία αντιστοιχούν περίπου στο 38% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων.

Τα MR2, τα μικρά/χημικά δεξαμενόπλοια, τα Aframax/LR2 και τα VLCC είναι οι κύριοι τύποι πλοίων στη δραστηριότητα των νεότευκτων πλοίων για το 2024, με 97, 80, 62 και 43 παραγγελίες να έχουν υποβληθεί αντίστοιχα. Ο τομέας των Aframax/LR2 έχει την υψηλότερη αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων σε ποσοστό 17,5%. Οι τομείς Suezmax και MR2 ακολουθούν με αναλογίες 15,3% και 15,2% αντίστοιχα, ενώ τα VLCC έχουν αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο 7,2%.

Η Κίνα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων, κατέχοντας μερίδιο 65%. Η Νότια Κορέα ακολουθεί ως ο δεύτερος μεγαλύτερος κάτοχος με μερίδιο 16%.

Κοντέινερ:

Η γενική εικόνα με βάση τη μεταφορική ικανότητα βρίσκεται στο 22,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 28,3%.

Συνολικά 144 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν γίνει το 2024, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 20% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων. Τα ULCVs, VLCVs και Neo-Panamaxes ηγούνται της δραστηριότητας των νεότευκτων πλοίων για το έτος, με 48, 28 και 27 παραγγελίες αντίστοιχα.

Η Κίνα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων, αντιπροσωπεύοντας το 68% του συνόλου. Η Νότια Κορέα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κάτοχος με μερίδιο 23%.

LNG:

Η τρέχουσα αναλογία βιβλίων παραγγελιών προς στόλο όσον αφορά το CBM ανέρχεται σε 46,7%, σε σύγκριση με 42% τον Ιούλιο του 2023.

Κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2024 υπεγράφησαν συνολικά 153 συμβάσεις, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών φυσικού αερίου. Αυτό σηματοδοτεί σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023, όταν παραγγέλθηκαν 84 πλοία.

Η Νότια Κορέα κυριαρχεί στο βιβλίο παραγγελιών φυσικού αερίου με μερίδιο 61%, ακολουθούμενη από την Κίνα με 33%.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΛ.ΑΣ. εξιχνίασε μεγάλο κύκλωμα που θησαύριζε με «μαϊμού» επιδόματα αναπηρίας

Η υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ. εξιχνίασε ένα καλά οργανωμένο κύκλωμα που ζημίωνε το κράτος βγάζοντας ψεύτικα επιδόματα. Τα μέλη του κυκλώματος δρούσαν σε περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, εξαπατώντας τις υγειονομικές επιτροπές του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) για

ΚΥΣΕΑ: Ανησυχία για ναυτιλία και τουρισμό μετά τη νέα ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή – «Θωρακίζονται» ευαίσθητοι στόχοι

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, μετά τα ισραηλινά πλήγματα στο Ιράν βρέθηκαν στο επίκεντρο του ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Επί τάπητος τέθηκαν αναλυτικά οι εξελίξεις και εξετάστηκαν οι παράμετροι εκείνες που μπορούν να επηρεάσουν τη χώρα μας. και ειδικότερα οι

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ «Ακυβέρνητο καράβι» η διαχείριση του μεταναστευτικού στην Κρήτη

Κλιμάκιο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., που επισκέφθηκε τις Λιμενικές Αρχές Κρήτης, επιβεβαίωσε από κοντά την άκρως εκρηκτική κατάσταση που επικρατεί. Από την έναρξη του μεταναστευτικού φαινομένου στην Κρήτη, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή καλείται σχεδόν καθημερινά, να διαχειριστεί και να ανταποκριθεί

Τα πλοία που πεθαίνουν στην Τουρκία…

Έχουμε πλοία, αλλά τα ανακυκλώνουν οι Τούρκοι Ωραία αυτά με τα θαλάσσια πάρκα, αλλά στην λεγόμενη γαλάζια οικονομία, μένουμε πάλι στην ίδια τάξη. Είναι πολύ σοβαρό το θέμα που θέτει το ΕΒΕΠ και ο Βασίλης Κορκίδης. Καλεί για την ανάπτυξη της

Μετάβαση στο περιεχόμενο