Οι έλληνες εφοπλιστές κυρίαρχοι στην παγκόσμια ναυτιλία – Η θέση της Άνδρου

Το πλοίο Dias του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη περνά ανοικτά της Άνδρου χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του (φωτ. Εν Άνδρω).

Την
παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κινούν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τους
Ανδριωτες να παίζουν σημαντικό ρόλο. Από τα τις αρχές του 2018 έως τα
μέσα Οκτωβρίου οι Έλληνες έχουν δώσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την
αγορά 223 μεταχειρισμένων πλοίων.

Το
πλοίο New Legend του Αδαμαντίου Πολέμη περνά ανοικτά της Άνδρου τον
Μάιο του 2017 χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του. Ο Αδαμάντιος
Πολέμης εκ των μεγαλύτερων εφοπλιστών της Άνδρου επένδυσε 350 εκατ δολ.
για την αγορά 5 νέων δεξαμενόπλοιων (φωτ. Υπάτιος Κυρτάτας)

Συνολικά
μέσα σε αυτές τις 41 εβδομάδες έχουν αγοραστεί παγκοσμίως 964 πλοία εκ
των οποίων 450 φορτηγά, 299 δεξαμενόπλοια, 176 containerships και 39
υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 13,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Οι 14 πρώτοι Έλληνες εφοπλιστές στους 100 πρώτους παγκοσμίως

  1. Γιάννης Αγγελικούσης με τις
    εταιρείες Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc.
    και Maran Gas Maritime Inc., ο οποίος χαρακτηρίζεται ο μεγαλύτερος
    ιδιώτης εφοπλιστής διεθνώς (8ος).
  2. Γιώργος Προκοπίου, τωνDynacom και Dynagas(15ος)
  3. Αγγελική Φράγκου, του ομίλουNavios (26η)
  4. Γιώργος Οικονόμου, τωνDryships και Ocean Rig (27ος)
  5. Παναγιώτης (Peter) Γ. Λιβανός, τωνGaslog/DryLog (29ος)
  6. Πέτρος Παππάς,της Star Bulk Carriers (38ος)
  7. Νικόλας Τσάκος,πρόεδρος της INTERTANKO και επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation (46ος)
  8. Κωστής Κωνσταντακόπουλος,Costamare (54ος)
  9. Θεόδωρος Βενιάμης,πρόεδρος της ΕΕΕ (57ος)
  10. Ευάγγελος Μαρινάκης,της Capital Ship Management (66ος)
  11. Πέτρος Γεωργιόπουλος,της General Maritime (69ος)
  12. Γιάννης Πλατσιδάκης,πρόεδρος της INTERCARGO (83ος)
  13. Πάνος Λασκαρίδης, πρόεδρος της ECSA, μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΕ και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp(95ος)
  14. Δέσποινα Θεοδοσίου, πρόεδρος της WISTA Internationa (96η)

ΠΗΓΗ: Lloyd’s List

Οι
Έλληνες έχουν δώσει το 26,3% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί
παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 23,1%.

Το
New Legend του Αδαμαντίου Πολέμη ανοικτά της Χώρας. Διακρίνεται ο
καπετάνιος Υπάτιος Κυρτάτας που μιλά στο τηλέφωνο με Άνδρο (φωτ.
Υπ.Κυρτάτας).

Οι
Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα
ταμεία τους 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 160 πλοίων.

Σύμφωνα
με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 223
πλοία που έχουν αγοράσει οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων
τα 138 είναι φορτηγά αξίας 1,7 δισεκ. δολ, 53 δεξαμενόπλοια αξίας 1,1
δισ., 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 384,6 εκ. και πέντε
υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ. δολαρίων.

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: Η θέση της Άνδρου

Σύμφωνα
με τα στοιχεία μεγάλου ανδριώτικου ναυτιλιακού γραφείου στον Πειραιά οι
Ανδριώτες πλοιοκτήτες έχουν συνολικά πάνω από 160 πλοία όλων των τύπων.
Προ τεσσάρων ετών μετρούσαν περίπου 150. Υπάρχει μια ανοδική τάση και
για την Άνδρο. Ανάμεσα στους αμδριώτες ξεχωρίζει ο Αδαμάντιος Πολέμης.
Ανάμεσα στα ονόματα των άλλων εφοπλιστών ξεχωρίζουν ορισμένα από παλαιές
ανδριώτικες ναυτιλιακές οικογένειες, αλλά και πολλά νέα ή άλλα που
επανέκαμψαν και πάλι οι απόγονοι τους στο προσκήνιο. Υπάρχουν εφοπλιστές
που δραστηριοποιούνται σε 35 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και άλλες 30
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτές (δικηγορικά γραφεία,
τροφοδοσία κλπ). Στις φωτογραφίες του κειμένου ανδριωτικά πλοία που
πέρασαν από Άνδρο το τελευταίο διάστημα.

ΠΗΓΗ: G.D.

Από
τα 160 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 107
είναι φορτηγά, 41 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και δύο υγραεριοφόρα.

Στην
τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 380,2 εκατομμύρια δολάρια
για να αγοράσουν 57 πλοία εκ των οποίων οκτώ φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια
και 32 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόθεν Έσχες: Παρατείνεται έως 15 Ιανουαρίου η προθεσμία υποβολής

Παρατείνεται μέχρι και την 15η Ιανουαρίου 2023 η προθεσμία υποβολής πόθεν έσχες. Η παράταση αφορά στην υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονομικών συμφερόντων, (αρχικές με απόκτηση ιδιότητας υπόχρεου από την 1η.1.2022 έως και την 15η.10.2022 και ετήσιες του έτους 2022

Η αγορά δεξαμενόπλοιων “κλέβει την παράσταση”

Οι Έλληνες εφοπλιστές από την αρχή του έτους έως τις αρχές Νοεμβρίου είναι πρώτοι στον κόσμο στις αγορές, αλλά και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο οίκος Allied, οι “Greeks” αγόρασαν 223 πλοία και πλήρωσαν 4.859,6

Λάρισα: Δημιουργείται αμερικανική βάση με UAV στην 110 ΠΜ – Θα παρακολουθούν όλο το Αιγαίο

Νέα δεδομένα όσον αφορά την επιτήρηση στο Αιγαίο δημιουργεί η αμερικανική βάση στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα από την οποία θα απογειώνονται και θα επιχειρούν τα εξελιγμένα MQ-9 Reaper, ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών

Καραμανλής: Μείωση στα 2,50 ευρώ για τα διόδια στην Αττική Οδό

Όπως αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών, «η απόφαση της Κυβέρνησης για μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού στη νέα σύμβαση, όχι μόνο εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια αντιμετώπισης του κόστους διαβίωσης, αλλά κλείνει κι ένα κύκλο ανεδαφικών απόψεων περί κλιμακωτών διοδίων, χωρίς να