Οι επιθέσεις των Χούθι έπληξαν το Λιμάνι

Κατέστησαν το πλεονέκτημα της θέσης του Πειραιά, να είναι δηλαδή το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι για κάθε πλοίο που «βγαίνει» από το Σουέζ, σε μειονέκτημα

Τα πάνω κάτω στη διακίνηση containers στα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης έφερε η μεγάλη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις και για τον Πειραιά, ο οποίος όπως εκτιμούν αναλυτές θα βρεθεί το 2024 στην έβδομη θέση από την τέταρτη που ήταν το 2023. Οι απειλές και οι επιθέσεις των Χούθι, που υπολογίζονται σε πάνω από 100 από τον περασμένο Νοέμβριο σε πλοία, υποχρέωσαν όλες τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να αλλάξουν ρότα στα πλοία τους αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου από την πρώτη θέση μετά το Σουέζ, στην τελευταία όσον αφορά στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα Ασίας – Ευρώπης. Οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και οι τροποποιήσεις των δικτύων έγιναν αντιληπτές στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου και των ακτών του Ατλαντικού σχολιάζει το Port Economics, ένας οργανισμός ειδικών που παρακολουθεί στενά τη λειτουργία των λιμανιών. Το μέλος του Port Economics, Theo Notteboom, συνέταξε έναν πίνακα που δείχνει την ετήσια αύξηση σε teu στα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 και όπως σημειώνει ενώ το 2023 χαρακτηρίστηκε από έντονη έως μέτρια μείωση της κίνησης στα περισσότερα λιμάνια, το πρώτο εξάμηνο του 2024 έφερε διψήφια αύξηση σε επτά από τα 15 κορυφαία λιμάνια.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Το λιμάνι της Σινές στη Πορτογαλία, η Βαρκελώνη και η Βαλένθια στην Ισπανία καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (25%, 23,6% και 14,2% αντίστοιχα). Αντιθέτως το ισπανικό λιμάνι της Αλγκεθίρας, δεν επωφελήθηκε πλήρως από τις ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς καθώς κατέγραψε άνοδο μόλις 2,7% στη διακίνηση containers, ενώ το λιμάνι του Πειραιά υπέστη βαριές απώλειες στη κίνηση καθώς όπως σχολιάζει ο αναλυτής η Ανατολική Μεσόγειος έγινε ένας ναυτιλιακός δρόμος χωρίς έξοδο λόγω της δραματικής μείωσης των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Με την Cosco να στηρίζει τον Πειραιά, καθώς εξακολουθεί να φέρνει μεγάλα πλοία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, το πρόβλημα είναι αντικειμενικό καθώς οι Χούθι κατέστησαν το
πλεονέκτημα της θέσης του Πειραιά, να είναι δηλαδή το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι για κάθε πλοίο που «βγαίνει» από το Σουέζ, σε μειονέκτημα.

Αλλαγές

Εάν οι τρέχουσες τάσεις στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συνεχιστούν κατά το υπόλοιπο του 2024, η σχετική κατάταξη των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών θα υποστεί αλλαγές σε σύγκριση με το 2023, τονίζει το Porteconomics. Η Βαλένθια αναμένεται να ξεπεράσει τον Πειραιά και να γίνει το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της ΕΕ το 2024, με το Αμβούργο να παραμένει στην τρίτη θέση. Το λιμάνι της Αλγκεθίρας και το Μπρέμερχαβεν ενδέχεται να ξεπεράσουν τον Πειραιά, ωθώντας το ελληνικό λιμάνι στην 7η θέση, ακολουθούμενο στενά από τη Βαρκελώνη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξαγγελίες Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. “το κερασάκι στην τούρτα” για τους Λιμενικούς

Δυσάρεστη έκπληξη στο σύνολο των ένστολων προκάλεσε η εξαγγελία του Πρωθυπουργού της χώρας στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων του στην έναρξη της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης που αφορά στην αύξηση κατά 20% της αποζημίωσης των νυχτερινών ως μία μικρή αναγνώριση της

Ποιοι Aπόστρατοι θα λάβουν αναδρομικά 27 μηνών–Τι αναφέρει ο Τσακλόγλου με έγγραφό του (ΠINAKAΣ ΜΕ ΠΟΣΑ)

Τα ποσά που έχουν λαμβάνειν κυμαίνονται ενδεικτικά από 1.296 ευρώ έως 2.619 ευρώ και προέρχονται από το γεγονός ότι η μείωση του νόμου 4093 -ειδικά για τις κύριες συντάξεις των αποστράτων- επιβάλλεται από τον Απρίλιο του 2023 και μετά, χωρίς να

Χρήστος Στυλιανίδης: Το Λιμενικό είναι γεμάτο από ήρωες της καθημερινότητας

“Όταν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε τόσους ήρωες της καθημερινότητας, όσους ήρωες του πολέμου, τότε ναι, η ανθρωπότητα θα πάει μπροστά.” Τα λόγια αυτά, λόγια συγκινησιακά φορτισμένα ανήκουν στην παλαιά Παλαιστίνια πολιτικό Χανάν Ασράουι που θύμισε χθες ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής

Πάγωσαν στην κρουαζιέρα: €4,4 εκατ. ευρώ/σεζόν το κόστος του τέλους μόνο για Μύκονο και Σαντορίνη

«Πάγωσαν» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια. Το σοκ, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν, ήρθε από το ύψος του τέλους το οποίο για τη Μύκονο

Μετάβαση στο περιεχόμενο