Οι ιταλικές αρχές κρατούν σκάφος ΜΚΟ μετά από κρατική επιθεώρηση λιμένα

Η ιταλική ακτοφυλακή έθεσε το OSV Ocean Viking , το οποίο λειτουργεί για μια από τις φιλανθρωπικές οργανώσεις που επιδιώκουν τη διάσωση μεταναστών που διασχίζουν τη Μεσόγειο από τη Βόρεια Αφρική, υπό τη δεύτερη διοικητική κράτηση του σκάφους μέσα σε 18 μήνες. Η ΜΚΟ SOS Mediterranee ισχυρίζεται ότι το σκάφος τους υπόκειται σε «ακραίο έλεγχο», ενώ οι ιταλικές αρχές ανέφεραν ότι εντοπίστηκαν και πάλι επικίνδυνες παραβιάσεις ασφάλειας κατά την ετήσια επιθεώρηση του πλοίου από το κράτος λιμένα.

Κατασκευασμένο το 1986, το Ocean Viking , εγγεγραμμένο στη Νορβηγία είναι ένα τυπικό OSV. Το πλοίο χωρητικότητας 2.000 τόνων άρχισε να λειτουργεί για το SOS Mediterranee αναζητώντας μετανάστες που ξεκινούσαν κυρίως από τη Λιβύη και προσπαθούσαν να διασχίσουν τη Μεσόγειο. Η SOS Mediterranee λέει ότι το σκάφος προσαρμόστηκε για τον νέο του ρόλο σε ένα ευρωπαϊκό ναυπηγείο το 2019, προσθέτοντας κατασκευές στο κατάστρωμα για να φιλοξενήσει ανθρώπους. Επιπλέον, το σκάφος είναι εξοπλισμένο με δύο ραντάρ και δύο κάμερες υπερύθρων για να βοηθήσουν στις διασώσεις. 

Με μήκος 227 πόδια, το σκάφος κατά καιρούς έχει επιβιβάσει εκατοντάδες μετανάστες που διασώθηκαν από τη θάλασσα προκαλώντας δύσκολες καταστάσεις καθώς ζήτησαν άδεια από τις αρχές για ένα λιμάνι καταφυγίου για να αποβιβάσουν τους ανθρώπους. Από τον Αύγουστο του 2019, η ΜΚΟ λέει ότι το σκάφος έχει διασώσει 5.100 ανθρώπους που εκτελούσαν μόνο το 2021 33 αποστολές που έφεραν 2.832 ανθρώπους στην ακτή.

Το Ocean Viking ελλιμενίστηκε στις 25 Δεκεμβρίου στο Τράπανι, ένα λιμάνι στη βορειοδυτική Σικελία, αφού του δόθηκε η άδεια να αποβιβάσει την μακροχρόνια ομάδα μεταναστών. Μετά την αποβίβαση των μεταναστών, το σκάφος καλείται να περάσει μια περίοδο καραντίνας μεταξύ των αποστολών και στις 10 Ιανουαρίου, η ιταλική ακτοφυλακή επιβιβάστηκε στο πλοίο για αυτό που αποκαλούσε «μια συνηθισμένη περιοδική επιθεώρηση, υποχρεωτική αφού είχαν περάσει πάνω από 12 μήνες από την τελευταία επιθεώρηση», η οποία διεξήχθη τον Δεκέμβριο του 2020. Το Λιμενικό Σώμα λέει, όπως και άλλες Επιθεωρήσεις του Κράτους Λιμένα, σκοπός ήταν «η επαλήθευση της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς ασφάλειας και προστασίας της ναυσιπλοΐας».

Το πλοίο τέθηκε σε «διοικητική κράτηση» μέχρι ο ιδιοκτήτης του σκάφους να διορθώσει τις παρατυπίες που διαπιστώθηκαν κατά την επιθεώρηση. Το Λιμενικό Σώμα αναφέρει ότι η επιθεώρηση αποκάλυψε «διάφορες παρατυπίες τεχνικής φύσης, όπως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των πληρωμάτων και των ανθρώπων που ανασύρθηκαν στο πλοίο κατά τη διάρκεια των υπηρεσιών βοήθειας που πραγματοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, εντοπίστηκαν παρατυπίες όπως η δυσλειτουργία της τροφοδοσίας του πλοίου, απαραίτητη σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης στη θάλασσα, και η παρουσία εύφλεκτων υγρών αποθηκευμένων σε ακατάλληλες εγκαταστάσεις του πλοίου».

Η SOS Mediterranee, ωστόσο, λέει ότι το σκάφος υποβλήθηκε σε επιθεώρηση 11 ωρών, «ο έκτος έλεγχος από το Κράτος Λιμένος στον οποίο υποβλήθηκε ο Ocean Viking από την έναρξη των εργασιών στην κεντρική Μεσόγειο τον Αύγουστο του 2019». Ανακοινώνοντας την κράτηση του πλοίου, η ΜΚΟ ισχυρίζεται ότι στο πλαίσιο του ακραίου ελέγχου του σκάφους, οι ιταλικές αρχές έθεσαν υπό αμφισβήτηση τις κατασκευές εμπορευματοκιβωτίων στο πίσω κατάστρωμα του Ocean Viking που κρατούν τον εξοπλισμό που απαιτείται για το έργο διάσωσης. Ισχυρίζονται ότι οι κατασκευές βρίσκονται στο σκάφος εδώ και δυόμισι χρόνια και έχουν πιστοποιηθεί ως φορτίο, αλλά οι αρχές λένε τώρα ότι πρέπει να καταχωρηθεί διαφορετικά.

Είναι η δεύτερη κράτηση που επιβάλλουν οι Ιταλοί στο Ocean Viking . Τον Ιούλιο του 2020, η ιταλική ακτοφυλακή ανέφερε ότι εντόπισε παραβιάσεις ασφαλείας στο σκάφος. Η SOS Mediterranee αναφέρει ότι ανέλαβε διοικητικές και τεχνικές προσπάθειες για να ανταποκριθεί στα νέα πρότυπα ασφαλείας που απαιτούσαν οι ιταλικές αρχές. Το σκάφος παρέμεινε υπό κράτηση μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020, ενώ το προηγούμενο ζήτημα επιλύθηκε επιβεβαιώνοντας ότι πληρούνταν όλες οι απαιτήσεις και διορθώθηκαν όλες οι ελλείψεις που σημειώθηκαν κατά την προηγούμενη επιθεώρηση.

Ο οργανισμός λέει ότι τώρα θα διαβουλεύεται με τον πλοιοκτήτη μας, τις ναυτιλιακές διοικήσεις και ρυθμιστικούς φορείς για την εφαρμογή των μέτρων και της γραφειοκρατίας που εγγυώνται τη γρήγορη απελευθέρωση του σκάφους προκειμένου να συνεχίσει την αποστολή του.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο