Οι μυστικές υπηρεσίες προειδοποιούν: «Στόχος κυβερνοεπιθέσεων η ναυτιλία λόγω της ρωσο-ουκρανικής κρίσης»

Υπάρχουν ενδείξεις ότι χάκερ σε κρατικό επίπεδο έχουν στοχοποιήσει τη ναυτιλία και περιμένουν πότε θα ενεργοποιηθούν

Αυξάνεται ο κίνδυνος κυβερνοεπιθέσεων σε βάρος της Ναυτιλίας λόγω της ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν διεθνείς αναλυτές αφού εκτιμούν ότι σε μία στρατιωτική σύγκρουση της Ρωσίας με την Ουκρανία και τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ θα οδηγήσει τους Ρώσους να πλήξουν το μεταφορικό θαλάσσιο εμπόριο των δυτικών. Και η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ακόμη ευάλωτη σε τέτοιου είδους επιθέσεις οι οποίες εφόσον πραγματοποιηθούν θα την παραλύσουν, ενώ μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι θα καταστούν «όμηροι» των χάκερ με τεράστιες ζημιές. Μάλιστα τις τελευταίες 15 ημέρες οι μυστικές υπηρεσίες κρατών όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο , ο Καναδάς και τη Δανία προειδοποιούν για τον κίνδυνο κυβερνοεπίθεσης σε εταιρείες και πλοία.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι χάκερ σε κρατικό επίπεδο έχουν στοχοποιήσει τη ναυτιλία και περιμένουν πότε θα ενεργοποιηθούν. Μία πολεμική σύγκρουση δίνει την ευκαιρία.

Αυτό είναι ένα ευαίσθητο θέμα. Στέλεχος μεγάλης εταιρείας κυβερνοασφάλειας επεσήμανε στο Newmoney:

«Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι μεγάλο κράτος της Δύσης έχει επεξεργαστεί σενάρια όπου αντίπαλα κράτη έχουν εντοπίσει τις κρίσιμες θαλάσσιες εφοδιαστικές γραμμές, έχουν εντοπίσει κοινώς τα πλοία που εφοδιάζουν το κράτος αυτό με κρίσιμα υλικά, τα έχουν χακάρει και περιμένουν να εξαπολύσουν κυβερνοεπίθεση αν και όποτε χρειαστεί, ώστε να διακόψουν την κρίσιμη εφοδιαστική αλυσίδα του κράτους αυτού. Και θα σταματήσω εδώ….»

Στις 27 Ιουνίου 2017 επλήγη από μια παγκόσμια κυβερνοεπίθεση με την ονομασία Petya ο κολοσσός Maersk και αναγκάστηκε να κλείσει τα συστήματα πληροφορικής.

Ο όμιλος Maersk έλαβε, τότε, προληπτικά μέτρα για το ενδεχόμενο συνέχισης των επιθέσεων ενώ είχε σπεύσει να υπογραμμίσει ότι «τα πλοία της είναι υπό έλεγχο, ικανά να επικοινωνούν και τα πληρώματα είναι ασφαλή». Είχαν επηρεαστεί 17 τερματικά της που έχει σε διάφορα λιμάνια, ανάμεσα στα οποία και ήταν και εκείνο του Ρότερνταμ.

Εκτός από τις εταιρείες όμως ευάλωτα είναι και τα πλοία αφού με τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας και πληροφορικής που είναι εξοπλισμένα μπορεί να πέσουν θύμα και να μείνουν «τυφλά» και απομονωμένα στη μέση του ωκεανού.

Οι ειδικοί προειδοποιούν:

«- Μία κυβερνοεπίθεση μπορεί να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα του συστήματος πλοήγησης ενός πλοίου ή στη χειραγώγησή του.

– Οι υπολογιστές πάνω στο πλοίο που χρησιμοποιούνται για τη διαχείρισή του ή για προσωπικούς λόγους από το πλήρωμα είναι επίσης ευάλωτοι. Εάν έχουν πρόσβαση στο internet και στα e-mail μπορούν να γίνουν θύματα «cyber attackers» οι οποίοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στα συστήματα του πλοίου.

-Για τον λόγο αυτό οι συσκευές αυτές θα πρέπει να θεωρούνται «ανεξέλεγκτες» και να μην συνδέονται δεν θα πρέπει να συνδέονται σε συστήματα ασφαλείας του πλοίου.

– Ανεξαρτήτως εάν ένα σύστημα βρίσκεται πάνω σε πλοίο ή στη στεριά χρειάζεται την ίδια σημαντική προστασία.

– Ο αποκλεισμός των συστημάτων πλοήγησης ενός πλοίου και των επικοινωνιών του από το υπόλοιπο δίκτυο δεν παρέχει έστω και την ελάχιστη ασφάλεια. Χρειάζεται μία σύνθετη λύση.

– Η αυξημένη χρήση διαδικτυακών συστημάτων πλοήγησης στη γέφυρα του πλοίου τα οποία έχουν διεπαφές-interfaces με τα δίκτυα της στεριάς κάνουν τα συστήματα ευάλωτα σε κυβερνοεπιθέσεις.

– Ακόμη και όταν τα συστήματα αυτά της γέφυρας δεν είναι συνδεδεμένα με άλλα δίκτυα, μπορούν να είναι εξίσου ευάλωτα εφόσον χρησιμοποιούνται κινητές συσκευές για την αναβάθμισή τους.

– Στην αύξηση των κινδύνων κυβερνοεπιθέσεων δύναται να συμβάλει και η πρόσβαση στη σύνδεση του internet μέσω δορυφόρου ή και άλλων ασύρματων συσκευών επικοινωνίας».

Οι μυστικές υπηρεσίες προειδοποιούν: «Στόχος κυβερνοεπιθέσεων η ναυτιλία λόγω της ρωσο-ουκρανικής κρίσης»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο