Οι νόμοι των συνόρων

Γράφει ο Γιάννης Πρετεντέρης

Η φύλαξη των συνόρων δεν αποτελεί ούτε εθελοντική ούτε προαιρετική δραστηριότητα.  Δεν είναι δηλαδή ζήτημα επιλογής.  Είναι εθνική υποχρέωση.

Η οποία ασκείται με κάθε τρόπο και κάθε μέσο στα πλαίσια του κράτους δικαίου και της έννομης τάξης.

Φρούριο;  Φρούριο.  Με φράχτες;  Με φράχτες.  Και με όποιον άλλον μηχανισμό ή μέθοδο μπορεί κανείς να ενεργοποιήσει για την προστασία του εθνικού χώρου.

Όχι μόνο επειδή έτσι προασπίζεται η ίδια η κυριαρχία και η κρατική υπόσταση μιας χώρας η οποία δεν είναι ξέφραγο αμπέλι και θέλει να ελέγχει ποιοι την επισκέπτονται.

Αλλά και επειδή διαφυλάσσεται η ασφάλεια και η γεωπολιτική σταθερότητα σε μια περιοχή όπου οι μεταναστευτικές ροές αποτελούν μηχανισμό αστάθειας και μέσο εκβιασμού.

Είναι προφανές, για παράδειγμα, ότι η (τουρκικής υποκίνησης) απόπειρα εισβολής το 2020 θα είχε μετατραπεί σε έναν μόνιμο μοχλό πίεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης αν δεν είχε αποτραπεί με αποφασιστικότητα στον Έβρο.

Η αποφασιστική αυτή στάση συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια και απέδωσε καρπούς κατά μήκος των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων επιτυγχάνοντας τη σαφή μείωση των μεταναστευτικών ροών.

Ο Πρωθυπουργός μάλιστα διαβεβαίωσε προχθές πως ο φράχτης στον Έβρο θα ολοκληρωθεί είτε με ευρωπαϊκή είτε με εθνική χρηματοδότηση.  Τα σύνορα δηλαδή δεν θα μείνουν σε καμία περίπτωση αφύλαχτα και απροστάτευτα, όσο κι αν αντιδρούν οι εμπλεκόμενοι στην μπίζνα της «διακίνησης».

Αυτοί είναι οι νόμοι των συνόρων.

Ακόμη περισσότερο που εκτελώντας μια εθνική υποχρέωση, η χώρα έχει να αντιμετωπίσει όχι μόνο τους γνωστούς εξωτερικούς παράγοντες που αποβλέπουν στην αποσταθεροποίησή της.

Αλλά και ένα επικίνδυνο, όσο και ασυνείδητο, «μεταναστευτικό λόμπι» μέσα στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση που αποτελείται από πανσπερμία πολιτικών, δημοσιογράφων, πρακτόρων, ακτιβιστών κ.λπ.

Είτε από ιδεολογική βλακεία είτε για οικονομική λοβιτούρα, με τη συνδρομή (δυστυχώς) και Ελλήνων ευρωβουλευτών, το λόμπι αυτό έχει έναν στόχο.  Να καταστήσει τη φρούρηση των συνόρων οικονομικά δυσβάσταχτη (εμποδίζοντας την ευρωπαϊκή χρηματοδότησή της) και ηθικά επονείδιστη.

Αυτό φυσικά καμία σοβαρή χώρα δεν μπορεί να το επιτρέψει.  Και δεν θα γίνει.

Οι επερχόμενες εκλογές όμως θα ήταν ίσως μια καλή ευκαιρία αν μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στα προφανή και στα αυτονόητα της προστασίας του εθνικού χώρου.

Έτσι ώστε οι νόμοι των συνόρων να καταστούν εθνική πολιτική και όχι αντικείμενο μικροκομματικού καβγά.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο