Οι τοποθετήσεις Λιμεναρχών: Ανάληψη ευθύνης από την Ηγεσία του Λ.Σ. απέναντι στον Έλληνα πολίτη;

Οι τοποθετήσεις Λιμεναρχών: Ανάληψη ευθύνης από την Ηγεσία του Λ.Σ.  απέναντι στον Έλληνα πολίτη;

 Σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη μέχρι σήμερα νομοθεσία (το νέο Π.Δ. της παρ. 1 του άρθρου 30  του ν. 4504/17 θα το περιμένουμε για  πολύ καιρό..) επί  σειρά ετών  η αρμοδιότητα τοποθέτησης των Λιμεναρχών ανήκει αποκλειστικά στον Αρχηγό του Λ.Σ.

Την ευθύνη αυτή την έχει αναθέσει ο νομοθέτης στον Αρχηγό Λ.Σ., προκειμένου εξετάζεται σε ανώτατο επίπεδο, η τοποθέτηση ικανών και με προσόντα αξιωματικών που να πληρούν  τις ανάγκες αφενός  της διοίκησης μιας Λιμενικής Αρχής, αφετέρου της  εκπλήρωσης  με επιτυχία της  αποστολής του Λ.Σ. στην περιοχή αρμοδιότητας μιας Λιμενικής Αρχής, που πάντα  έχει ως πρώτιστο στόχο την   εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη.

Η αντίληψη που κυριαρχεί στους κόλπους της Διοίκησης – η οποία εισηγείται στον Αρχηγό και ο οποίος βεβαίως τελικά αναλαμβάνει την ευθύνη της τοποθέτησης των Λιμεναρχών- την τελευταία διετία μόνο απορίες και ερωτηματικά  δημιουργεί, αναφορικά με την ύπαρξη κάποιου στοιχειώδους  προγραμματισμού και την εφαρμογή κάποιων κριτηρίων.

 Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο, χωρίς καμία διάκριση Αξιωματικός που έληξε η θητεία του σε Διεθνή Οργανισμό στο  εξωτερικό, να τοποθετείται σε Λιμενική Αρχή χωρίς να περνά από το μυαλό κάποιου η αξιοποίηση της εμπειρίας  του εκπροσωπώντας την χώρα από μια Κεντρική Υπηρεσία.

 Μήπως στην περίπτωση αυτή η Υπηρεσία και ο κ. Αρχηγός λειτουργεί «εκδικητικά» προς ένα συνάδελφο και αντίθετα με το συμφέρον της χώρας;

Παρατηρείται το φαινόμενο της αδιαφορίας για τις συνέπειες – που πολλές φορές έχουν επίπτωση στην εικόνα της ίδιας της χώρας- με την συχνή και χωρίς σημαντικό λόγο αλλαγή των Λιμεναρχών σε μεγάλης και εθνικής σημασίας Λιμάνια.

Τέτοια Λιμενική Αρχή είναι π.χ αυτή της Πάτρας. Στο Κ.Λ. Πάτρας   την τελευταία διετία έχει αλλάξει ο Λιμενάρχης τρείς φορές.

Μάλιστα ο τελευταίος Λιμενάρχης παρά την τεράστια εμπειρία του στα θέματα της ναυτεργασίας και παρά τις τεράστιες ελλείψεις στην Αρμόδια Διεύθυνση, δεν αξιοποιήθηκαν οι γνώσεις του αλλά με την επιστροφή του από το εξωτερικό  «τοποθετήθηκε..» στο Κ.Λ. Πάτρας.

Παρατηρείται επίσης το φαινόμενο των συνεχών αλλαγών Λιμεναρχών μέσα  σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Στο Λιμεναρχείο Θήρας άλλαξαν 3 Λιμενάρχες σε ένα χρόνο, ενώ στο Κ.Λ. Χανίων σε 15 περίπου μήνες άλλαξαν   4 Λιμενάρχες

Περίεργο φαινόμενο είναι και αυτό με την Λιμενική Αρχή της Κω. Τι μπορεί να εξυπηρετεί η τοποθέτηση στην Ζάκυνθο Αξιωματικού από την Λιμενική Αρχή στην Κω, όπου εκεί είχε «τοποθετηθεί» προερχόμενος από Υπηρεσία του  εξωτερικού;

 Να τοποθετείτο τουλάχιστον σε άλλο νησί του Ιονίου που έλκει την καταγωγή του, θα έλεγε κανείς χαλάλι του.. Μήπως τελικά είναι άλλα τα κριτήρια… αυτής της τοποθέτησης..;

Τα ίδια και σε κάποιες περιπτώσεις δυσμενέστερη είναι κατάσταση στις  Περιφερειακές Διοικήσεις  και τις αλλαγές των Διοικητών τους. Βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε ότι εδώ  τα πράγματα επηρεάζονται κατά κάποιον τρόπο  και από τα αποτελέσματα των ετήσιων κρίσεων του Σώματος.

 Υπάρχουν όμως και εδώ περιπτώσεις, που οι συχνές αλλαγές δεν έχουν άμεση σχέση με τις κρίσεις αλλά είναι αποτέλεσμα έλλειψης προγραμματισμού και ευκαιριακής αντιμετώπισης της Διοίκησής των.

Σαν τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να αναφέρει κανείς την ΠΕΔΙΛΣ στην Κρήτη όπου σε οκτώ μήνες άλλαξαν 4 Διοικητές…

Μήπως χρειάζεται να γράψουμε περισσότερα για το πρόχειρο της αντιμετώπισης των κρίσιμων αυτών θεμάτων;

Μήπως για να αποφεύγονται  τέτοιες καταστάσεις, είναι αναγκαίο να εκδοθεί ΑΜΕΣΑ το νέο Π.Δ. μεταθέσεων προκειμένου και οι  τοποθετήσεις των  Λιμεναρχών  γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια, προκειμένου εξασφαλίζεται  η χωρίς διακρίσεις και με  διαφανείς διαδικασίες αντιμετώπιση του κάθε Αξιωματικού που πληροί τις προϋποθέσεις τοποθέτησής του  ως Λιμενάρχης.

Μήπως θα πρέπει ο χρόνος Διοίκησης σε μία Λιμενική Αρχή  να αποτελεί πρόσθετο προσόν κατά την αξιολόγηση των Αξιωματικών;

Βέβαια και για την αξιολόγηση του Προσωπικού θα πρέπει να συνεχίσουμε να περιμένουμε,  το Π.Δ. που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 37  ν. 4504/17, το οποίο και αυτό θα εκδιδόταν εντός τεσσάρων (4) μηνών..

Με όλα τα παραπάνω που παραπέμπουν στον τρόπο «οργάνωσης» και αντιμετώπισης από την ΑΝΩΤΑΤΗ βαθμίδα διοίκησης του Λ.Σ. αυτών των  κρίσιμων θεμάτων, ίσως παρέλκει να αναφερθούμε στην λειτουργία άλλων Οργάνων που έχουν αρμοδιότητα στα θέματα των μεταθέσεων …

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Γερμανία ενέκρινε την πώληση 100 πυραύλων RAM και τορπιλών SeaHake στην Τουρκία

Μεγάλη στροφή στην πολιτική της για την εξαγωγή όπλων στην Τουρκία φαίνεται πως κάνει η Γερμανία, αφού σύμφωνα με το γερμανικό μέσο Spiegel, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» για την πώληση γερμανικού εξοπλισμού πολλών εκατομμυρίων στην Άγκυρα. Τα τελευταία

Μίνι κρίσεις στην Αστυνομία – Ποιοι θα «τρέξουν» το ελληνικό FBI, αυτό είναι το οργανόγραμμα της ΔΑΟΕ (λίστα)

Μίνι κρίσεις στην Ελληνική Αστυνομία… Στα μέσα του 2024 έγινε γνωστό ότι το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα συστήσει τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης του Οργανωμένου Εγκλήματος (ΔΑΟΕ), ή αλλιώς το ελληνικό FBI, με στόχο να μπει φρένο στην ανεξέλεγκτη δράση του οργανωμένου

Κόφτης συντάξεων η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων

Αριθμός: 2924 Τύπος: Αναφορές Σύνοδος / Περίοδος: Α’ Σύνοδος Κ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ) Θέμα: Κόφτης στις αυξήσεις χιλιάδων συνταξιούχων λόγω εισφοράς αλληλεγγύης _ Να αποσυρθεί άμεσα η ρύθμιση. Κοινοβουλευτική Ομάδα: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ Ημερομηνία: 04/10/2024 Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 04/10/2024 Καταθέτοντες: Μανούσος

Διακίνηση Οχημάτων Μεταφοράς LNG

Αριθμός: 7233 Τύπος: Ερωτήσεις Σύνοδος / Περίοδος: Α’ Σύνοδος Κ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ) Θέμα: Διακίνηση Οχημάτων Μεταφοράς LNG. Κοινοβουλευτική Ομάδα: ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ Ημερομηνία: 03/10/2024 Ημ. Τελευταίας Τροποποίησης: 03/10/2024 Καταθέτοντες: Μιχαηλίδης Γ. Σταύρος Υπουργεία: Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Υπουργοί: Στυλιανίδης

Μετάβαση στο περιεχόμενο