Οι τοποθετήσεις Λιμεναρχών: Ανάληψη ευθύνης από την Ηγεσία του Λ.Σ. απέναντι στον Έλληνα πολίτη;

Οι τοποθετήσεις Λιμεναρχών:
Ανάληψη ευθύνης από την Ηγεσία του Λ.Σ.
απέναντι στον Έλληνα πολίτη;

Σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη μέχρι σήμερα
νομοθεσία (το νέο Π.Δ. της παρ. 1 του άρθρου 30
του ν. 4504/17 θα το περιμένουμε για
πολύ καιρό..) επί σειρά ετών η αρμοδιότητα τοποθέτησης των Λιμεναρχών
ανήκει αποκλειστικά στον Αρχηγό του Λ.Σ.

Την ευθύνη αυτή την έχει αναθέσει
ο νομοθέτης στον Αρχηγό Λ.Σ., προκειμένου εξετάζεται σε ανώτατο επίπεδο, η
τοποθέτηση ικανών και με προσόντα αξιωματικών που να πληρούν τις ανάγκες αφενός της διοίκησης μιας Λιμενικής Αρχής, αφετέρου της
εκπλήρωσης με επιτυχία της αποστολής του Λ.Σ. στην περιοχή αρμοδιότητας
μιας Λιμενικής Αρχής, που πάντα έχει ως
πρώτιστο στόχο την εξυπηρέτηση του Έλληνα
πολίτη.

Η αντίληψη που κυριαρχεί στους
κόλπους της Διοίκησης – η οποία εισηγείται στον Αρχηγό και ο οποίος βεβαίως
τελικά αναλαμβάνει την ευθύνη της τοποθέτησης των Λιμεναρχών- την τελευταία
διετία μόνο απορίες και ερωτηματικά δημιουργεί, αναφορικά με την ύπαρξη κάποιου
στοιχειώδους προγραμματισμού και την
εφαρμογή κάποιων κριτηρίων.

Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο,
χωρίς καμία διάκριση Αξιωματικός που έληξε η θητεία του σε Διεθνή Οργανισμό
στο εξωτερικό, να τοποθετείται σε
Λιμενική Αρχή χωρίς να περνά από το μυαλό κάποιου η αξιοποίηση της
εμπειρίας του εκπροσωπώντας την χώρα από
μια Κεντρική Υπηρεσία.

Μήπως στην περίπτωση αυτή η Υπηρεσία και ο κ.
Αρχηγός λειτουργεί «εκδικητικά» προς ένα συνάδελφο και αντίθετα με το συμφέρον
της χώρας;

Παρατηρείται το φαινόμενο της αδιαφορίας για τις συνέπειες – που πολλές
φορές έχουν επίπτωση στην εικόνα της ίδιας της χώρας- με την συχνή και χωρίς
σημαντικό λόγο αλλαγή των Λιμεναρχών σε μεγάλης και εθνικής σημασίας
Λιμάνια.

Τέτοια Λιμενική Αρχή είναι π.χ αυτή
της Πάτρας. Στο Κ.Λ. Πάτρας την τελευταία διετία έχει αλλάξει ο Λιμενάρχης
τρείς φορές.

Μάλιστα ο τελευταίος Λιμενάρχης
παρά την τεράστια εμπειρία του στα θέματα της ναυτεργασίας και παρά τις
τεράστιες ελλείψεις στην Αρμόδια Διεύθυνση, δεν αξιοποιήθηκαν οι γνώσεις του
αλλά με την επιστροφή του από το εξωτερικό
«τοποθετήθηκε..» στο Κ.Λ. Πάτρας.

Παρατηρείται επίσης το φαινόμενο των συνεχών αλλαγών Λιμεναρχών
μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Στο Λιμεναρχείο Θήρας άλλαξαν 3
Λιμενάρχες σε ένα χρόνο, ενώ στο Κ.Λ. Χανίων σε 15 περίπου μήνες άλλαξαν 4 Λιμενάρχες

Περίεργο φαινόμενο είναι και αυτό με την Λιμενική Αρχή της Κω. Τι
μπορεί να εξυπηρετεί η τοποθέτηση στην Ζάκυνθο Αξιωματικού από την Λιμενική
Αρχή στην Κω, όπου εκεί είχε «τοποθετηθεί» προερχόμενος από Υπηρεσία του εξωτερικού;

Να τοποθετείτο τουλάχιστον σε άλλο νησί του
Ιονίου που έλκει την καταγωγή του, θα έλεγε κανείς χαλάλι του.. Μήπως τελικά
είναι άλλα τα κριτήρια αυτής της τοποθέτησης..;

Τα ίδια και σε κάποιες περιπτώσεις δυσμενέστερη είναι κατάσταση στις Περιφερειακές Διοικήσεις και τις αλλαγές των Διοικητών τους.
Βέβαια θα πρέπει να επισημάνουμε ότι εδώ τα πράγματα επηρεάζονται κατά κάποιον τρόπο και από τα αποτελέσματα των ετήσιων κρίσεων
του Σώματος.

Υπάρχουν όμως και εδώ περιπτώσεις, που οι
συχνές αλλαγές δεν έχουν άμεση σχέση με τις κρίσεις αλλά είναι αποτέλεσμα
έλλειψης προγραμματισμού και ευκαιριακής αντιμετώπισης της Διοίκησής των.

Σαν τέτοια περίπτωση θα μπορούσε να αναφέρει κανείς την ΠΕΔΙΛΣ στην
Κρήτη όπου σε οκτώ μήνες άλλαξαν 4 Διοικητές

Μήπως χρειάζεται να γράψουμε
περισσότερα για το πρόχειρο της αντιμετώπισης των κρίσιμων αυτών θεμάτων;

Μήπως για να αποφεύγονται τέτοιες
καταστάσεις, είναι αναγκαίο να εκδοθεί ΑΜΕΣΑ το νέο Π.Δ. μεταθέσεων προκειμένου
και οι τοποθετήσεις των Λιμεναρχών
γίνονται με αντικειμενικά κριτήρια, προκειμένου εξασφαλίζεται η χωρίς διακρίσεις και με διαφανείς διαδικασίες αντιμετώπιση του κάθε
Αξιωματικού που πληροί τις προϋποθέσεις τοποθέτησής του ως Λιμενάρχης.

Μήπως θα πρέπει ο χρόνος Διοίκησης σε μία Λιμενική Αρχή να
αποτελεί πρόσθετο προσόν κατά την αξιολόγηση των Αξιωματικών;

Βέβαια και για την αξιολόγηση του
Προσωπικού θα πρέπει να συνεχίσουμε να περιμένουμε, το Π.Δ. που προβλέπεται από τις διατάξεις του
άρθρου 37 ν. 4504/17, το οποίο και αυτό
θα εκδιδόταν εντός τεσσάρων (4) μηνών..

Με όλα τα παραπάνω που
παραπέμπουν στον τρόπο «οργάνωσης» και αντιμετώπισης από την ΑΝΩΤΑΤΗ βαθμίδα
διοίκησης του Λ.Σ. αυτών των κρίσιμων
θεμάτων, ίσως παρέλκει να αναφερθούμε στην λειτουργία άλλων Οργάνων που έχουν
αρμοδιότητα στα θέματα των μεταθέσεων

ΑΥΤΟΤΕΛΩΣ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στο 401 ΓΣΝΑ(φωτο)

Την Μεγάλη Τετάρτη 01 Μαΐου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, επισκέφθηκε το 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (401 ΓΣΝΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός συνομίλησε με νοσηλευόμενους και τους οικείους τους, συνεχάρη

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στο 251ΓΝΑ(φωτο)

Τη Μεγάλη Πέμπτη 2 Μαΐου 2024, με την ευκαιρία των Άγιων ημερών του Πάσχα, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφθηκε το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (251ΓΝΑ), όπου τον υποδέχτηκε ο Διοικητής του Νοσοκομείου, Ταξίαρχος

Επισκέψεις Αρχηγού ΓΕΝ για Ανταλλαγή Ευχών(φωτο)

Από την Παρασκευή 26 Απριλίου έως και την Μ. Πέμπτη 02 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο ανταλλαγών ευχών για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου (ΑΣ), το Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Θεσσαλονίκη: Μπαράζ ελέγχων της ΕΛΑΣ στον Δήμο Καλαμαριάς για την παραβατικότητα των ανηλίκων

Από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε ειδική επιχειρησιακή δράση για την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων, η οποία υλοποιήθηκε απογευματινές και βραδινές ώρες χθες (02-05-2024), σε περιοχές του Δήμου Καλαμαριάς, με τη συνδρομή αστυνομικών των Διευθύνσεων

Μετάβαση στο περιεχόμενο