Οι βασικοί άξονες της πολιτικής του ΙΜΟ για το 2025

Τους βασικούς άξονες της πολιτικής που θα κυριαρχήσουν στην ατζέντα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και την διάρκεια του 2025 παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Αρσένιο Ντομίνγκες, υπογραμμίζοντας ότι και τα 176 κράτη – μέλη του οργανισμού είναι αποφασισμένα να συνεχίσουν να εργάζονται από κοινού για την εξεύρεση λύσεων σε παγκόσμιες προκλήσεις που επηρεάζουν τον ναυτιλιακό τομέα.

Σκιώδης στόλος

Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ έκανε ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον «Σκιώδη Στόλο» επισημαίνοντας ότι αυξάνονται συνεχώς οι ανησυχίες ότι ο στόλος αποφεύγει συστηματικά τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος, στην προσπάθεια του να αποφύγει το κόστος ασφάλισης καθώς εμπλέκεται σε παράνομες δραστηριότητες.

«Η ναυτιλία που βρίσκεται κάτω από τα πρότυπα απασχολεί την ατζέντα του οργανισμού εδώ και πολλά χρόνια. Ούτε ένα πλοίο που δεν πληροί τα απαιτούμενα πρότυπα του ΙΜΟ δεν πρέπει να δραστηριοποιείται εκεί έξω. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενισχύουμε τον τρόπο με τον οποίο παρέχουμε τεχνική συνεργασία και ανάπτυξη ικανοτήτων στα κράτη μέλη με ένα στόχο την αποτελεσματική επιβολή των κανονισμών».

Ερυθρά Θάλασσα

Ο ΙΜΟ έχει επιβεβαιώσει αναφορές για τουλάχιστον 69 επιθέσεις στη διεθνή ναυτιλία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, που σημειώθηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Νοεμβρίου 2024.

Από τον Νοέμβριο του 2024 δεν έχει αναφερθεί καμία επίθεση σε εμπορικό πλοίο. «Οι επιθέσεις αυτές», είπε ο Γενικός Γραμματέας, «είναι παράνομες και είχαν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες επιπτώσεις στη βιομηχανία και παγκόσμια οικονομία», ενώ πρόσθεσε ότι «συνεχίζονται οι προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση του «Galaxy Leader» και του 25μελούς πληρώματος του, που παραμένουν υπό κράτηση από τότε που το πλοίο ελήφθη όμηρος τον Νοέμβριο του 2023».

Απανθρακοποίηση

Εξάλλου, ο Γενικός Γραμματέας παρείχε ενημέρωση σχετικά με τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις επί του συνόλου των δεσμευτικών κανονισμών που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) από τα πλοία και στην επίτευξη μηδενικών θαλάσσιων μεταφορών έως ή περίπου το 2050.

Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων πλοίων και έναν παγκόσμιο μηχανισμό τιμολόγησης για τις εκπομπές GHG από τα πλοία. Αυτά αναμένεται να εγκριθούν κατά τη διάρκεια έκτακτης συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος που έχει προγραμματιστεί από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου 2025.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ναυτιλία συνεισφέρει 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας

Η πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αποκαλύπτει την καθοριστική συμβολή του κλάδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία. Η μελέτη αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές για το διδακτικό έτος 2024-2025 και πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να μεταβούν στην περιοχή τοποθέτησης και ανάληψης

Συνάντηση Στυλιανίδη και Σημαντώνη για τα θέματα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Χαράλαμπος Σημαντώνης, καθώς και οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Έλπη Πετράκη, Β’ Αντιπρόεδρος, Ευστράτιος Τσαλαμανιός, Ταμίας, Δανάη Τσόπελα, Διευθύντρια και Αλέξανδρος Λαγουρός, Σύμβουλος Ναυτιλιακών Θεμάτων, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας

Κέρκυρα: Σύσκεψη υπό τον Στ. Γκίκα για τη λειτουργία του λιμανιού της Αλύπας

Ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας Στ. Πουλημένου, της Γ.Γ. Τουρισμού, της Γ. Διευθύντριας Τουριστικών Λιμένων, του Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην Αθήνα με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο