ΟΛΠ: Στελέχη της «παλαιάς» Cosco αναλαμβάνουν τα ηνία του Οργανισμού

Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης

Άνθρωποι της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι στα χέρια τους το πηδάλιο του ΟΛΠ, εκτιμούν όλοι όσοι παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τις διοικητικές εξελίξεις εντός του ΟΛΠ.

Ο απερχόμενος πρόεδρος YU ZengGang προέρχονταν από την China Shipping (Group) Company, ενώ ο νέος πρόεδρος Lin Ji προέρχεται από την Cosco. Υπενθυμίζεται ότι η «σημερινή» Cosco είναι προϊόν συγχώνευσης στα τέλη του 2015 της China Ocean Shipping Company (COSCO) και της China Shipping Group Co.

Από τότε καταγράφονταν και διεθνώς μια διελκυστίνδα μεταξύ στελεχών των δυο εταιρειών σε διάφορα επίπεδα που πολλές φορές αυτή γινόταν ορατή και στον Πειραιά.

Οι νέες προκλήσεις

Όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη με την νέα διοίκηση που ανακοινώθηκε χθες τα στελέχη της «παλαιάς» Cosco παίρνουν και πάλι τα ηνία στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η εξέλιξη αυτή δεν αποκλείεται να επιφέρει αλλαγές στο αμέσως κατώτερο επίπεδο στελεχών το επόμενο διάστημα.

Σε κάθε περίπτωση η νέα διοίκηση με πρόεδρο τον κ. LIN Ji και διευθύνοντα σύμβουλο τον SU Xudong έχει να αντιμετωπίσει μια σειρά προκλήσεων με σημαντικότερη την καθυστέρηση που καταγράφεται στην υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ.

Σημειώνεται ότι σωρευτικά (από ενάρξεως υλοποίησης εκάστου έργου) έως την 31η Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκαν επενδύσεις συμβατικού αντικειμένου ύψους 155,5 εκατ. ευρώ που αφορούν ολοκληρωμένα έργα ποσού 75,3 εκατ. ευρώ, έργα υπό εκτέλεση ποσού 70,5 εκατ. ευρώ καθώς και προκαταβολές ποσού 9,7 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη επενδυτική περίοδος για την πενταετία Αύγουστος 2016 – Αύγουστος 2021 είναι ύψους ποσού 293,8 εκατ. ευρώ και επεκτάθηκε μια πενταετία λόγω καθυστερήσεων και η δεύτερη επενδυτική περίοδος (Αύγουστος 2021–Αύγουστος 2026) ύψους ποσού 56 εκατ. ευρώ επεκτάθηκε επίσης κατά πέντε χρόνια.

Οι καθυστερήσεις

Οι διοικήσεις του ΟΛΠ υποστήριξαν και το δέχθηκε αυτό το ελληνικό δημόσιο μετά από διαπραγματεύσεις, ότι οι καθυστερήσεις στις επενδύσεις οφείλονταν σε λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονταν ο ΟΛΠ. Πάντως ορισμένα έργα «βάζουν μάτι» με την καθυστέρηση. Ενδεικτικά η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα μια επένδυση 8 εκατ. ευρώ έχει υλοποιηθεί μόλις κατά 171.615 ευρώ.

Επιπλέον των παραπάνω, η Εταιρεία έχει ολοκληρώσει και πρόσθετες οικειοθελείς επενδύσεις συντήρησης και επισκευής λιμενικών και κτιριακών εγκαταστάσεων ποσού μόλις 13,1 εκατ. ευρώ από ένα σύνολο 167 εκατ. ευρώ.

Η προβλήτα για την κρουαζιέρα

Επίσης μια μεγάλη πρόκληση είναι η ολοκλήρωση της επένδυσης για τον νέο επιβατηγό προβλήτα κρουαζιέρας για τον οποίο ακόμη υπάρχουν αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη επένδυση, που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της διοίκησης του ΟΛΠ όταν αναφέρεται στις επενδύσεις θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια.

Μάλιστα η εν λόγω επένδυση απετέλεσε αντικείμενο σχολιασμού από τους αναλυτές κατά την διάρκεια ενημέρωσης των, από την διοίκηση του Οργανισμού, για τα αποτελέσματα του 2023.

Την εν λόγω επένδυση επικαλέστηκε η διοίκηση του ΟΛΠ για να δικαιολογήσει την θέση ότι το μέρισμα δεν μπορεί να είναι υψηλότερο γιατί ο Οργανισμός υλοποιεί επενδύσεις.

Αμέσως όμως δέχθηκε τα «καρφιά» των αναλυτών ότι η συγκεκριμένη επένδυση χρηματοδοτείται κατά 90% από κοινοτικά κονδύλια άρα δεν μπορεί να στέκει ως «δικαιολογία» ψαλιδίσματος του μερίσματος.

Γενικότερα η σχέση αναλυτών και διοίκησης είναι ένα ακόμη θέμα που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.

Οι επενδύσεις καθυστερούν, οι Κινέζοι στήνουν συνεχώς εταιρείες που «αρπάζουν την μπουκιά από το στόμα» των τοπικών εταιρειών του Πειραιά που διαμαρτύρονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ενώ ζητούμενο παραμένει η βελτίωση των σχέσεων με τους γειτονικούς δήμους και τους κατοίκους των γύρω περιοχών. Είναι και αυτές προκλήσεις που καλείται να διαχειριστεί η νέα διοίκηση.

Η ανακοίνωση της νέας διοίκησης

Σε σχετική ανακοίνωση του ο ΟΛΠ ανέφερε για τις αλλαγές στη διοίκηση: H Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. (ΟΛΠ Α.Ε.) ανακοινώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε:

-Την αποδοχή της παραίτησης του Εκτελεστικού Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου κ. YU ZengGang και του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Zhang Anming.

-Την εκλογή των κ. LIN Ji και SU Xudong ως μελών ΔΣ για το υπόλοιπο της θητείας του παρόντος Διοικητικού Συμβουλίου, δεδομένου ότι η νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας πληροί τις προϋποθέσεις του Ν. 4706/2020 και καλύπτει την κατάλληλη και ορθή άσκηση των αρμοδιοτήτων του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας.

-Τον διορισμό του κ. LIN Ji ως Εκτελεστικού Μέλους, Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου.

-Τον διορισμό του κ. SU Xudong ως Εκτελεστικού Μέλους, Διευθύνοντος Συμβούλου.

-Την βάσει των ανωτέρω, ανασυγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, από 29/04/2024, ως ακολούθως:

-κ. LIN Ji, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. ZHU Changyu, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. SU Xudong, Διευθύνων Σύμβουλος, Εκτελεστικό Μέλος.

-κα LI Jin, Επικεφαλής Οικονομικών Υπηρεσιών, Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. KWONG Che Keung Gordon, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

-κα YU Tao, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ Νικόλαος, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. ΠΟΛΙΤΗΣ Δημήτριος, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

-κ. ΜΩΡΑΛΗΣ Ιωάννης, Ανεξάρτητο, Μη Εκτελεστικό Μέλος.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Χούθι προειδοποιούν πάλι για επιθέσεις στη Μεσόγειο

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ο επικεφαλής των Χούθι επανέλαβε εκ νέου ότι η περιοχή επιθέσεων τους μπορεί να επεκταθεί στη Μεσόγειο Θάλασσα. Σε χθεσινό τηλεοπτικό μήνυμα, ο κ. Abdulmalik al-Houthi δεσμεύτηκε ότι όλα τα πλοία που κατευθύνονται σε Ισραηλινούς λιμένες

Κρίση στη γαλλική Νέα Καληδονία: Γιατί έχει σημασία για την Ευρώπη

Η αποικιοκρατία υποτίθεται ότι «τελείωσε» πριν από δεκαετίες. Άλλοι υποστηρίζουν ότι διελύθη εις τα εξ ων συνετέθη έχοντας εξαντλήσει τον κύκλο της, και άλλοι ότι παραμένει, αποδυναμωμένη μεν και αναμορφωμένη, διαιωνίζοντας πληγές μέσα από απομεινάρια επιρροής. Στην περίπτωση της Γαλλίας ειδικότερα, η

Heron TP: Παρθενική πτήση για το drone της Luftwaffe που κατασκευάζουν IAI και Airbus [pics]

Η γερμανική Πολεμική Αεροπορία (Luftwaffe), ανακοίνωσε στις 15 Μαΐου ότι το γερμανικό μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα Heron TP (UAS) που αναπτύχθηκε από την Israel Aerospace Industries (IAI) και την Airbus πέταξε για πρώτη φορά στους γερμανικούς ουρανούς. Ο ανώτατος Διοικητής

Απονομή ξιφών σε 15 Ανθ/ρχους ΛΣ (ειδικότητας Οικονομικού & Τεχνικού)

Τη σημασία ενίσχυσης του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής με την ένταξη σε αυτό 15 νέων Ανθυποπλοιάρχων (απευθείας κατάταξης ειδικότητας Οικονομικού και Τεχνικού), επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στον χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια της τελετής

Μετάβαση στο περιεχόμενο