ΟΛΘ: Οι Γάλλοι θέλουν τον πλήρη έλεγχο

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εισέρχεται σε μια νέα φάση, με την CMA CGM να επιδιώκει την απόκτηση πλειοψηφικού ελέγχου του Οργανισμού.

Η πρόσφατη απομάκρυνση του Θάνου Λιάγκου από τη θέση του εκτελεστικού προέδρου ήταν μόνο η αρχή. Στο παρασκήνιο, μαίνεται πλέον η μάχη για τις μετοχές της Belterra Investments, που ελέγχει σήμερα το 67% του ΟΛΘ και ανήκει στον Ιβάν Σαββίδη.

Η γαλλική πλευρά, μέσω της Terminal Link (θυγατρικής της CMA CGM), δεν κρύβει ότι θέλει να αποκτήσει τον έλεγχο. Δεν είναι απλώς θέμα μετοχών. Οι Γάλλοι φέρνουν μαζί τους τεχνογνωσία, στρατηγικές σχέσεις και παρουσία σε δεκάδες λιμάνια παγκοσμίως.

Όταν ο ΟΛΘ πέρασε στα χέρια της κοινοπραξίας SEGT το 2018, η Terminal Link κατείχε 33%, η Belterra 20% και οι Γερμανοί της Deutsche Invest το 47%. Μετά την αποχώρηση των Γερμανών, η Belterra απέκτησε πλειοψηφία. Τώρα, η CMA CGM φαίνεται αποφασισμένη να αντιστρέψει το σκηνικό.

Η CMA CGM δεν είναι τυχαίος παίκτης. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, πίσω μόνο από την MSC. Διαχειρίζεται 62 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών CMA Terminals και Terminal Link – η τελευταία μάλιστα έχει και κινεζική συμμετοχή (49% China Merchants Port Holdings).

Η εμπλοκή της CMA CGM στον ΟΛΘ είχε από την αρχή στρατηγική σημασία. Ήταν η μόνη εκ των αρχικών μετόχων που διέθετε εμπειρία στη διαχείριση λιμανιών – κάτι που ήταν ρητή προϋπόθεση στον διαγωνισμό. Όλα δείχνουν πως πλέον ήρθε η ώρα να αξιοποιήσει αυτό το πλεονέκτημα, επιχειρώντας να περάσει σε πρωταγωνιστικό ρόλο.

Δεν είναι όμως μόνο επιχειρηματική η διάσταση. Η CMA CGM έχει στενές σχέσεις με τη νέα διοίκηση Τραμπ στις ΗΠΑ. Ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή ναυτιλιακή που ανακοίνωσε πρόθεση επένδυσης 20 δισ. δολαρίων στην αναβίωση της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας – με τον Ντόναλντ Τραμπ να παρουσιάζει ο ίδιος τον επικεφαλής της CMA CGM, Rodolphe Saadé, από το Οβάλ Γραφείο.

Μέσα σε αυτό το σκηνικό, η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται γεωοικονομικά. Το ποιος θα έχει τον έλεγχο του λιμανιού δεν είναι απλώς ζήτημα μετοχών. Είναι και θέμα επιρροής, δικτύου και σχέσεων.

Αν η CMA CGM προχωρήσει στην εξαγορά του συνόλου του ΟΛΘ, η Θεσσαλονίκη μπορεί να εξελιχθεί σε βασικό κρίκο μιας παγκόσμιας αλυσίδας logistics, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις μεταφορές, την οικονομία και τον γεωστρατηγικό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρίση στις Λιμενικές Αρχές Κρήτης: Εξαντλημένο προσωπικό, ελλείψεις και εγκατάλειψη από την Πολιτεία – Η ΠΕΑΛΣ απαιτεί άμεσες λύσεις

Με αίσθημα ευθύνης και αγωνίας, η ΠΕΑΛΣ, όπως είχε εγκαίρως επισημανθεί στην από 15/03/2024 ανακοίνωσή μας, επανέρχεται για να αναδείξει εκ νέου τη δραματική επιβάρυνση των Λιμενικών Αρχών της Κρήτης, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν ασυνήθιστα αυξημένες μεταναστευτικές ροές από τη Λιβύη. Κατά κοινή

Ν. Σιγάλας -Ένωση Λιμενικών Ν.Α. Αιγαίου: Προτάσεις για ενίσχυση και αξιοπρεπείς συνθήκες στα νησιά (video)

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Λιμενικών Νοτιοανατολικού Αιγαίου, κ. Νίκος Σιγάλας, στην εκπομπή “Cyclades On Air” στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3. Με ειλικρίνεια και ρεαλισμό, παρουσίασε τις δυσκολίες αλλά και τη σημασία του έργου των λιμενικών στα

Μεταναστευτικό: Ηχηρή παρέμβαση του Μητροπολίτη Ρεθύμνης – Βολές κατά της Πολιτείας και παραινέσεις για την ανθρωπιά μας

Ηχηρή και συναισθηματικά φορτισμένη παρέμβαση για το μεταναστευτικό ζήτημα που ταλανίζει τις τελευταίες ημέρες τα νότια παράλια της Κρήτης έκανε ο Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου Πρόδρομος, από τη Μονή Κουδουμά, στο Ηράκλειο. … Μα για κλειστή δομή μιλούσαμε στην Κρήτη! Κατά το κήρυγμά του μετά την Αρχιερατική

… Μα για κλειστή δομή μιλούσαμε στην Κρήτη!

Πολλή κουβέντα και πολλή σκόνη έχει σηκωθεί μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για τη δημιουργία μίας κλειστής δομής (ίσως και δεύτερης) στην Κρήτη για τη φιλοξενία των μεταναστών. Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα, από μιας αρχής, πάντα μιλούσαμε για

Μετάβαση στο περιεχόμενο