Ως πότε…;;;

Στις 26 Νοεμβρίου 2023, η Προεδρία της Κυβέρνησης απομαγνητοφώνησε και ανάρτησε στην ιστοσελίδα της τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στο BBC κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Λονδίνο. 

Όπως ήταν αναμενόμενο, το πρώτο θέμα που έθιξε η Βρετανίδα δημοσιογράφος αφορούσε τα θαλάσσια σύνορά μας στο Αιγαίο.  Λέγοντας ότι αφού η Ελλάδα υπέφερε χρονίως από παράνομες διελεύσεις και ανενόχλητες αποβάσεις αλλοδαπών, οι αριθμοί τους μειώθηκαν και ρώτησε τον Πρωθυπουργό για τον τρόπο που η Ελλάδα το κατάφερε…

Ανέφερε, χαρακτηριστικά, στην απάντησή του ο Πρωθυπουργός:

«Εφαρμόζουμε αυστηρή αλλά δίκαιη μεταναστευτική πολιτική, που εκκινεί από μια θεμελιώδη παραδοχή: είναι αναγκαίο να περιοριστεί ο αριθμός των σκαφών που αναχωρούν από τις Τουρκικές ακτές…, και το πετύχαμε χάριν της γεωγραφικής διαμόρφωσης της περιοχής, ανακουφίζοντας έτσι τις νησιωτικές κοινωνίες.  (…) Περαιτέρω, πείσαμε τους εταίρους μας στην ΕΕ να δώσουν έμφαση στην «εξωτερική διάσταση» διαχείρισης της μετανάστευσης που ουσιαστικά προφυλάσσει τα κοινά εξωτερικά σύνορα της ΕΕ.»

Για τη συνεργασία με την Τουρκία, ο Πρωθυπουργός ανέφερε:

«Επιθυμούμε να συνεργαστούμε στενά με την Τουρκία.  Είναι κι αυτή χώρα διέλευσης μεταναστών κι έτσι το κάνουμε με δύο τρόπους: αφενός, διμερώς, αφετέρου, πολυμερώς, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (…) Αυτό που λέμε στην Ευρώπη είναι ότι από τη μια χρειάζεται να περιοριστεί το πρόβλημα των παράτυπων αφίξεων, αλλά ταυτόχρονα να προσφερθούν νόμιμες οδοί μετανάστευσης.»  

Αναφερόμενη στη «σκληρότητα» των Ελληνικών Αρχών διαχείρισης θαλασσίων συνόρων, η Βρετανίδα δημοσιογράφος ρώτησε τον Πρωθυπουργό για την άποψή του, την οποία ο ίδιος εξέφρασε ως εξής:

«Η Ελληνική Ακτοφυλακή μας έσωσε χιλιάδες ανθρώπους στη θάλασσα και την ευγνωμονούμε για το έργο που κάνει.  Από την άλλη, είμαι απολύτως συνειδητοποιημένος ότι έχουμε κάθε δικαίωμα να αναχαιτίζουμε σκάφη στη θάλασσα και παράλληλα να τα προτρέπουμε να επιστρέψουν εκεί επ’ όπου αναχώρησαν.»

»…Ευθύνες πρέπει να αναζητούνται από τους διακινητές, που εκθέτουν τις ζωές αθώων σε κίνδυνο, όχι από την Ελληνική Ακτοφυλακή.» 

»…Γι’ αυτό επιμένω τόσο στην αποτροπή του απόπλου των σκαφών αυτών από τις ακτές.  Γι’ αυτό συνεργαζόμαστε με την Τουρκία και με την Τουρκική Ακτοφυλακή.  Έτσι, σώζονται στην πράξη ανθρώπινες ζωές»,  κατέληξε στην απάντησή του για το συγκεκριμένο θέμα ο Πρωθυπουργός.  (Για να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του Πρωθυπουργού στο BBC πατήστε click στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.primeminister.gr/en/2023/11/26/33095 )

Επίσκεψη ΥΝΑΝΠ-Α/ΛΣ στην Τουρκία

Αφορμή για την υπενθύμιση αυτής της διαφωτιστικότατης συνέντευξης Μητσοτάκη στο BBC είναι η «πολυαναμενόμενη» επίσκεψη ΥΝΑΝΠ και Αρχηγού ΛΣ στην Άγκυρα που θα γίνει στα τέλη Ιανουαρίου 2024.

Πάντως, πέρα από την «αναθέρμανση» των διμερών σχέσεων των Ακτοφυλακών και την «επανενεργοποίηση» των από μακρού συμπεφωνημένων διαύλων επικοινωνίας («ανοικτή γραμμή») και τακτικές ανταλλαγές επισκέψεων αξιωματούχων διαφόρων επιπέδων, δεν θα πρέπει να αναμένονται θεαματικές εξελίξεις στην ανακοπή των ροών και των σκαφών.

Άντε, να ακουστεί κανένα «πυροτέχνημα» του τύπου «ανταλλαγή αξιωματικών» σε νησιά και ακτές ένθεν κακείθεν (με προδιαγεγραμμένη την αποτυχία του εγχειρήματος), να βγουν κάποιες φωτογραφίες εναγκαλισμών και αβροφροσύνης, να υπογραφούν κάποια συμπεφωνημένα πρακτικά με ανούσιο περιεχόμενο, να ανταλλαγούν δώρα και να οργανωθούν πετυχημένα «τραπεζώματα» και, κάπου εκεί εξαντλείται το πανηγύρι και τελειώνει το παραμύθι.

Επιστρέφοντας, τα «ευχάριστα» νέα θα φτάσουν στο Μαξίμου, θα δει τις φωτογραφίες ο Πρόεδρος και, όταν θα ρωτήσει αν οι Τούρκοι συνομιλητές θα σταματούν τις βάρκες πριν αποπλεύσουν από τα τουρκικά παράλια, κανείς δεν θα έχει να του δώσει μια πειστική απάντηση…

Βλέπετε, εκεί απέναντι κάνει κουμάντο ο Τούρκος…

Ποιος άλλος βλέπει και ξέρει τι γίνεται εκεί πέρα;

Βρε, δεν πάει να λέει στο BBC ο Πρωθυπουργός ότι η γεωγραφική διαμόρφωση της περιοχής βολεύει στη μείωση των ροών, με ανακοπή απόπλου των σκαφών τους στα τουρκικά παράλια…

Το κουμάντο θα συνεχίσει να το έχει ο Τούρκος, όσες καλές προθέσεις κι αν δηλώνουν οι επίσημες Αρχές τους.

Έτσι, οι χρυσοφόρες δουλειές των διακινητών στις ακτές θα συνεχιστούν, οι μετανάστες θα συνεχίσουν να φτάνουν στον πολυπόθητο και ακριβοπληρωμένο προορισμό τους (τα ελληνικά νησιά) και ούτω καθ’ εξής στο διηνεκές, εκτός κι αν το Λιμενικό επιστρατεύσει την τεχνολογία που θα του επιτρέψει να βλέπει τις ακτές που θέλει ο Πρωθυπουργός να σταματάνε οι βάρκες.

Γιατί, μόνον έτσι, θα πιεστούν οι Τούρκοι να αποτρέπουν τις βάρκες από τον απόπλου τους για Ελλάδα.  Έτσι έκανε η Ελληνική Αστυνομία στον Έβρο και σταμάτησαν οι ροές… βλέπει αρκετά χιλιόμετρα μέσα στην Τουρκία κι έτσι ειδοποιεί έγκαιρα τους γείτονες ομολόγους τους να ανακόπτουν τις ροές πριν φτάσουν στη χερσαία ελληνοτουρκική μεθόριο.

Δεν θα μπορούσε να γίνεται κάτι ανάλογο και στη θαλάσσια ελληνοτουρκική μεθόριο;;;

Μάλλον, κάτι τέτοιο έχει στο μυαλό του ως μοντέλο ο Πρωθυπουργός.

Η εφαρμογή του στα θαλάσσια σύνορα, εναπόκειται στο Λιμενικό και αποκλειστικά και μόνον στο Λιμενικό.

Αυτό είναι που στέλνει κάθε βράδυ στο πεδίο κόσμο και εξοπλισμό επιχείρησης χωρίς να τους συντονίζει με εξοπλισμό επιτήρησης.  Το Λιμενικό είναι που δεν έχει «μάτια» στις έναντι ακτές, ώστε να συνεργάζεται με τους καθ’ ύλην και κατά τόπον τούρκους ομολόγους του, να τους ειδοποιεί έγκαιρα και με ακρίβεια, ώστε εκείνοι να ανακόπτουν τις βάρκες πριν αποπλεύσουν προς Ελλάδα.  Κι όχι οι Λιμενικοί, που οι διάφορες οργανώσεις τους εγκαλούν για «σκληρότητα»…

Αυτό κάνει η ΕΛ.ΑΣ. εδώ και κάμποσα χρόνια τώρα, με τη Στρατοχωροφυλακή και την Εθνική Αστυνομία της Τουρκίας να ανακόπτει τις ροές πριν τα σύνορα…

Μήπως πρέπει και το Λιμενικό να αρχίσει να σκέφτεται κάτι ανάλογο;;;

Μην πείτε για το ΕΣΟΘΕ… αυτό, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα λειτουργήσει σε καμιά 5ετία (και, βάλε…).

Τεχνολογία κατάλληλη υπάρχει, «πετούμενα» ή «πλεούμενα» drones, UAVs (MALE ή LALE), δόξα τω Θεώ είναι άφθονα, είναι ετοιμοπαράδοτα και περιμένουν στο ράφι τον αγοραστή που τα έχει ανάγκη… Άσε, δε, που την ανάγκη του Λιμενικού για drones την αναγνωρίζουν όλοι (πλην Λιμενικών), γι’ αυτό σπεύδουν και του τα δωρίζουν…

Στελεχωμένος ή μη-στελεχωμένος, ο εξοπλισμός επιτήρησης είναι μια κατεπείγουσα αναγκαιότητα για το Λιμενικό.  Δεν είναι πλήρως γνωστό το περιεχόμενο του πολυετούς επενδυτικού προγράμματος του ΛΣ (2021-2027), αλλά είναι διάχυτη η εντύπωση ότι δεν περιλαμβάνει «εξοπλισμό επιτήρησης», παρά μόνον «εξοπλισμό επιχείρησης που δύναται να φέρει εξοπλισμό επιτήρησης»…

Είναι σαν την Τροχαία, που για να επιτηρήσει την κυκλοφορία στους δρόμους, εγκαθιστά εξοπλισμό επιτήρησης στα περιπολικά οχήματά της κι όχι σε άλλα σημεία του δικτύου (σταθερά ή κινητά, χερσαία ή εναέρια, στελεχωμένα ή τηλεχειριζόμενα κλπ. κλπ. κλπ.).

Όσο το Λιμενικό δεν διαθέτει εξοπλισμό επιτήρησης για να βλέπει εκεί που ζήτησε ο Πρωθυπουργός, η συνεργασία του Λιμενικού με τους Τούρκους ομολόγους του δεν θα έχει τα ποθητά αποτελέσματα που ζητά η Κυβέρνηση της χώρας.

Είναι αυτό ακόμη ανεκτό;

Κι αν, ναι, ως πότε;;;

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τακτικές- Έκτακτες Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων

Το ΣΑΓΕ κατά την 9η Συνεδρίασή του, της Παρασκευής 1 Μαρτίου 2024, έκρινε ως ακολούθως : 1. Στην Πολεμική Αεροπορία  α. Προήγαγε στο βαθμό του Υποπτεράρχου για πλήρωση κενών θέσεων, τους: (1) Ταξίαρχο (Ι) Τουρβαλή Ευάγγελο (2) Ταξίαρχο (Ι) Κομητούδη Αλέξανδρο (3) Ταξίαρχο

Έκτακτες Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων

Το ΣΑΓΕ κατά την 8η Συνεδρίασή του, της Παρασκευής 1 Μαρτίου 2024, έκρινε ως ακολούθως : 1. Στο Πολεμικό Ναυτικό  Προήγαγε στο βαθμό του Αντιναυάρχου, για πλήρωση κενής θέσης, τον Υποναύαρχο (Μ) Δημητρόγλου Παναγιώτη ΠΝ 2. Στην Πολεμική Αεροπορία  Προήγαγε στο βαθμό του Αντιπτεράρχου,

Emily O’Reilly: «Πνίγηκαν 600 άνθρωποι χωρίς ένα “mayday”. Έτσι αποτρέπει τους μετανάστες η Ευρώπη;»

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» «Όταν, μια καλοκαιρινή νύχτα στη Μεσόγειο πεθαίνουν 600 άνθρωποι, που το ταξίδι τους ήταν γνωστό ή υπό παρακολούθηση επί ώρες και, κάποιες φορές από έναν ενωσιακό Οργανισμό, από ναυτιλιακές Αρχές δύο κρατών μελών της ΕΕ, από

Υπεγράφη σύμβαση αναβάθμισης δύο Super Puma – Τον Μάρτιο οι διαγωνισμοί για νέα ελικόπτερα πυρόσβεσης

Σύμβαση για την αναβάθμιση δύο Super Puma υπέγραψε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ΑΙΓΙΣ, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε χθες. Πρόκειται για έργο —μέσω διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ— συνολικής αξίας 3 εκατομμυρίων ευρώ και

Μετάβαση στο περιεχόμενο