Παγκοσμίως πρώτοι οι Έλληνες: Η ακτινογραφία του ελληνόκτητου στόλου

4.221 πλοία χωρητικότητας 354,1 εκατ. dwt διαχειρίζονται οι Έλληνες πλοιοκτήτες. Όπως υπογραμμίζει στην ετήσια έκθεσή του, η οποία διοργανώνεται για 38ο συναπτό έτος, το Greek Shipping Co-operation Committee ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά εννέα πλοία σε σύγκριση με πέρσι, όμως μείωθηκε κατά 1,12 εκατ. dwt σε όρους χωρητικότητας.

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι εγγεγραμμένος συνολικά σε 29 διαφορετικά νηολόγια, σημαντικότερα εκ των οποίων είναι η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, η Μάλτα, η Ελλάδα, ο Παναμάς, η Κύπρος και οι Μπαχάμες. Ο ελληνικός στόλος αριθμεί 480 πλοία χωρητικότητας 48,72 εκατ. dwt.

Στην ανάλυση που ακολουθεί δεν περιλαμβάνονται 456 πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση, αθροιστικής χωρητικότητας 43,19 εκατ. dwt. Τo 7,7% των πλοίων του παγκόσμιου orderbook αντιστοιχούν σε παραγγελίες που έχουν τοποθετήσει Έλληνες πλοιοκτήτες (αντίστοιχο ποσοστό σε όρους χωρητικότητας 12,2%).

Που είναι πιο ισχυροί οι Έλληνες

Τα δεδομένα για τον στόλο των Ελλήνων ανά τύπο πλοίου αντανακλούν για ακόμα ένα έτος τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνόκτητης ναυτιλίας στη χύδην φορτηγό ναυτιλία. Ο στόλος πετρελαιοφόρων των Ελλήνων αποτελεί το 22,7% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για ore & bulk carriers, liquefied gas carriers, containerships και chemical & product tankers ανέρχονται σε 15,8%, 9,4%, 5,8% και 5,3%.

Σε ευρύτερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά το 6,5% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων και το 14,5% σε όρους χωρητικότητας.

Η ηλικία του στόλου

Η μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου διαμορφώνεται στα 14,2 έτη (12,5 έτη σε όρους χωρητικότητας). Τα επίπεδα αυτά συνιστούν μικρή άνοδο έναντι του 2024, όμως ο στόλος των Ελλήνων παραμένει κατά 4,3 έτη νεότερος έναντι του παγκόσμιου στόλου.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένωσης Ρυμουλκών: Ικανοποίηση για το νέο Κανονισμό επιλογής ρυμουλκών στα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχθηκαν τα μέλη της Ένωσής ρυμουλκών την πρόσφατη έκδοση του νέου Κανονισμού Επιλογής Ρυμουλκών από τα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος. Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά την αταλάντευτη θέση μας ότι στεκόμαστε υπέρμαχοι

Η ΟΛΘ Α.Ε. φιλοξενεί το 21ο Συνέδριο Ευρωπαϊκών Λιμένων (ESPO Conference)

Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει την τιμή να φιλοξενεί τον κορυφαίο θεσμό που διοργανώνει σε ετήσια βάση ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO). Το 21ο Συνέδριο Ευρωπαϊκών Λιμένων (ESPO Conference) πρόκειται να πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στις 8 και

«Θηριώδες» πλοίο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την άσκηση «Steadfast Dart 25»

Εικόνες από επίσκεψη του «θηριώδους» βρετανικού σκάφους «Eddystone» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της ΝΑΤΟϊκής άσκησης «Steadfast Dart 25» αναρτήθηκαν online από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ). Το «Eddystone» είναι ένα σκάφος της κατηγορίας Roll on-Roll off» και η παρουσία του

Γ.Γ ΥΝΑΝΠ : “Η εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν καριέρα στη θάλασσα”

Η ναυτική εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία διατηρεί παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στον κλάδο. Για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ότι ο συνολικός αριθμός των εισακτέων στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) θα ανέρχεται

Μετάβαση στο περιεχόμενο