Πάγωσαν στην κρουαζιέρα: €4,4 εκατ. ευρώ/σεζόν το κόστος του τέλους μόνο για Μύκονο και Σαντορίνη

«Πάγωσαν» οι εταιρείες κρουαζιέρας μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού ότι θα επιβληθεί έκτακτο τέλος ανά επιβάτη στα λιμάνια προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια.

Το σοκ, όπως οι ίδιοι το αποκαλούν, ήρθε από το ύψος του τέλους το οποίο για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη θα είναι 20 ευρώ.

Υπενθυμίζεται, ότι, σύμφωνα με την εξαγγελία του πρωθυπουργού,   το ειδικό τέλος θα είναι υψηλότερο σε Σαντορίνη και Μύκονο και χαμηλότερο στα υπόλοιπα λιμάνια που δεν αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα υπερτουρισμού ενώ θα κλιμακώνεται ανά χρονική περίοδο.

«Περιμέναμε την επιβολή του τέλους αφού είχαμε ενημερωθεί αλλά πιστεύαμε, από τα συμφραζόμενα, ότι θα είναι έως 10 ευρώ. Μας αιφνιδίασε το 20άρικο» επεσήμανε στο newmoney στέλεχος της θαλάσσιας τουριστικής βιομηχανίας:

«Σκεφτείτε ότι δεν είναι μόνο τα δύο νησιά των Κυκλάδων. Έκτακτο τέλος θα επιβάλλεται και σε άλλους προορισμούς οπότε το κόστος της κρουαζιέρας θα ανέβει πολύ και θα μετακυλιστεί στον επιβάτη».

Στη συνέχεια μας έδωσε παραδείγματα για προσεγγίσεις σε Μύκονο και Σαντορίνη νησιά τα οποία οι μεγάλες εταιρείες έχουν στο ίδιο δρομολόγιο.

Μεγάλος όμιλος αμερικανικών συμφερόντων έχει ήδη προγραμματίσει για το 2025 έξι πλοία του μεταφορικής ικανότητας 5.000 επιβατών το καθένα, να προσεγγίζουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

Το κάθε πλοίο θα κάνει 22 προσεγγίσεις το καλοκαίρι. Ήτοι 22χ5.000 επιβάτες = 110.000 επιβάτες. Επί 20 ευρώ το άτομο = 2,2 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο κρουαζιερόπλοιο με προορισμό τη Σαντορίνη. Άλλα τόσα θα είναι για την Μύκονο. Σύνολο 4,4 εκατομμύρια ευρώ για ένα και μόνο πλοίο που θα προσεγγίσει τα δύο αυτά νησιά χωρίς να υπολογίζεται η χρέωση και για τους υπόλοιπους προορισμούς.

Με έξι συνολικά πλοία, το κόστος για τον αμερικανικό όμιλο εκτινάσσεται στα 26,4 εκατομμύρια ευρώ μέσα σε μία σεζόν.

Στελέχη της αγοράς έθεσαν ένα ερώτημα: «Μέρος των εισπράξεων θα πάει στα λιμάνια. Θα θέλαμε να ξέρουμε που θα πάνε τα υπόλοιπα ποσά».

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ΓΓ του ΙΜΟ καταδικάζει τις επιθέσεις στη Ερυθρά Θάλασσα: Η ναυτιλία δεν πρέπει να είναι παράπλευρη απώλεια

Υπό τη βαριά σκιά των πρόσφατων επιθέσεων των Χούθι σε εμπορικά πλοία στη Ερυθρά Θάλασσα, κορυφαίοι αξιωματούχοι της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας απηύθυναν έκκληση για άμεση δράση, επισημαίνοντας πως η ναυτιλία δεν μπορεί και δεν πρέπει να μετατρέπεται σε παράπλευρη απώλεια

Συρία: Ισραηλινές δυνάμεις βομβάρδισαν θέσεις του συριακού στρατού – Συνεχίζονται οι συγκρούσεις Δρούζων και Βεδουίνουν – Πάνω από 200 νεκροί

Στο βομβαρδισμό θέσεων των συριακών κυβερνητικών δυνάμεων γύρω από τη Αλ Σουέιντα, τη μεγαλύτερη κοινότητα Δρούζων της Συρίας, προχώρησε το Ισραήλ, την ώρα που εντείνονται οι συγκρούσεις μεταξύ των συριακών κυβερνητικών δυνάμεων και μελών της θρησκευτικής κοινότητας. Οι δυνάμεις του

Τρακάρισμα σε πλοίο: Ποιος πληρώνει;

 Τι λέει ο νόμος και πώς σε καλύπτει η ασφάλειά σου, όταν ταξιδεύεις με το αυτοκίνητό σου και συμβεί το απρόοπτο…   Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών ταξιδιών με πλοίο, μικροατυχήματα στο γκαράζ είναι συχνά. Τι προβλέπει όμως η ελληνική

Συνάντηση της Ένωσης Λιμενικών Νοτιοανατολικού Αιγαίου με νέο Λιμενάρχη Θήρας Πλωτάρχη Λ.Σ Βαρελά Παναγιώτη

 Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμενικών Νοτιοανατολικού Αιγαίου πραγματοποίησε την 15/07/2025 συνάντηση με τον νέο Λιμενάρχη Θήρας Πλωτάρχη Λ.Σ Βαρελά Παναγιώτη. H συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε άριστο κλίμα, παρουσία του Προέδρου Σιγάλα Νικόλαου και του Ταμία της ένωσης μας Τσιόγκα Βασίλειου.

Μετάβαση στο περιεχόμενο