Παραλίες: Καθυστερήσεις στην ηλεκτρονική διαδικασία για τη δημοπράτηση καταγγέλλουν οι επιχειρηματίες

Επιχειρηματίες καταγγέλλουν πως παρόλο που σήμερα, Παρασκευή (31/5), είναι η καταληκτική ημερομηνία για τον διαγωνισμό μίσθωσης των παραλίων υπάρχουν περιοχές που δεν έχει γίνει καμία διαδικασία.

Σε εφαρμογή έχει τεθεί ο νόμος σχετικά με την παραχώρηση χρήσης αιγιαλού και παραλίας, όπου περισσότερες από 1.200 παραχωρήσεις τμημάτων έχουν τεθεί σε ηλεκτρονική δημοπρασία στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν από τα αρμόδια υπουργεία, πλέον υπάρχει μητρώο συμβάσεων και οι πλειοδοσίες για την αξιοποίηση των παραλιών θα γίνονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής πλατφόρμας, ώστε να αποφεύγονται διάφορα φαινόμενα παράτυπης ή χαριστικής παραχώρησης.

«Τις τελευταίες ώρες έχουμε μια ‘σιωπηλή’ παράταση μέχρι μέσα Ιουνίου για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία»

Ωστόσο, επιχειρηματίες αναφέρουν καθυστερήσεις καθώς παρόλο που σήμερα, Παρασκευή (31/5), είναι η καταληκτική ημερομηνία για τον διαγωνισμό, καταγγέλλουν πως υπάρχουν περιοχές, στις οποίες δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία απολύτως διαδικασία.

Μία τέτοια περίπτωση κατήγγειλε ο επιχειρηματίας Στάθης Καλαμποκάς, που είναι ιδιοκτήτης Beach Bar στην Σκιάθο. Ο κ. Καλαμποκάς μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του MEGA περιέγραψε:

«Αυτή τη στιγμή είναι 31 Μαΐου και δεν έχει γίνει καμία διαδικασία απολύτως. Εμείς ανήκουμε σε ένα ξεχωριστό καθεστώς, δηλαδή η παραλία ανήκει στην ΕΤΑΔ, η οποία την έχει παραχωρήσει στο δήμο Σκιάθου και ο δήμος Σκιάθου είναι υποχρεωμένος να βγάλει τον διαγωνισμό. Σήμερα βάσει του καινούργιου νόμου είναι η τελευταία μέρα που μπορεί να ‘ανέβει’ στην πλατφόρμα ο διαγωνισμός. Αυτό αφορά συγκεκριμένα τις Κουκουναριές που είναι και η πιο γνωστή παραλία της Σκιάθου».

«Όλη η παραλία στις Κουκουναριές είναι ένας σκουπιδότοπος. Δεν έχει καθαριστεί, δεν υπάρχει νερό, τουαλέτες. Είναι μία δυσφήμιση. Το νησί έχει πολλούς τουρίστες, είναι η καλύτερη σεζόν μέχρι τώρα. Στις Κουκουναριές οι τουρίστες βάζουν μια πετσέτα κάτω, όπου δεν υπάρχουν σκουπίδια κι όταν χρειάζονται τουαλέτα πάνε στο δάσος», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά τη στάση του δήμου Σκιάθου στο ζήτημα ανέφερε ο επιχειρηματίας ότι βρίσκουν «ερμητικά κλειστές πόρτες». «Μας λένε δεν έχουμε κάτι να σας πούμε. Να ενημερώσουμε ότι το ετήσιο κέρδος του δήμου ξεπερνάει τις 500 χιλιάδες ευρώ από τη συγκεκριμένη παραλία», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε μάλιστα η σεζόν στη Σκιάθο ξεκίνησε 1η Απριλίου, ενώ συνήθως ξεκινάει 1η Μαΐου.

«Σιωπηλή παράταση» μέχρι τα μέσα Ιουνίου.

Ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, μίλησε για την κατάσταση που επικρατεί στη Χαλκιδική και έκανε λόγο για «σιωπηλή παράταση» μέχρι τα μέσα Ιουνίου.

«Είμαστε στη μετάβαση για τη νέα νομοθεσία. Από εκεί και πέρα όμως, όσο γνωρίζω τις τελευταίες ώρες έχουμε μια ‘σιωπηλή’ παράταση μέχρι μέσα Ιουνίου για να μπορέσει να ολοκληρωθεί η διαδικασία, καθώς η αδειοδότηση πράγματι σε κάποιες περιοχές της Χαλκίδας δεν έχει ολοκληρωθεί με το αντίστοιχο μίσθωμα».

«Αυτό που θα πρέπει να ξέρουν όλοι είναι ότι πράγματι φέτος έχουμε αντικειμενικές δυσκολίες στο να έχουν δοθεί όλες οι μισθώσεις κι έχουμε σημαντικά προβλήματα. Για παράδειγμα ο καταγγέλλων θα πάει να δει την μπλε βούλα που βλέπει μέσω (της εφαρμογής) του ‘my coast’, αλλά δεν μπορεί να ξέρει ακριβώς τελικά αν η μίσθωση προέρχεται από τον προηγούμενο χρόνο».

Η εφαρμογή «my coast»

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το υπουργείο Οικονομικών, έχουν προβεί από κοινού σε μία πολυεπίπεδη παρέμβαση για την υπόθεση των παραλιών, έχοντας ενεργοποιήσει μεταξύ άλλων την εφαρμογή «my coast» για να μπορούν οι πολίτες να ελέγχουν τυχόν παραβιάσεις.

Πλέον έχουν χαρτογραφηθεί οι απάτητες περιοχές, δηλαδή παραλίες στις οποίες δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση ομπρελοκαθισμάτων, ενώ έχουν αποσαφηνιστεί και οι παροχές που οφείλει να προσφέρει ο παραχωρησιούχος σε περίπτωση που έχει αναλάβει τη διάθεση ομπρελοκαθισμάτων.

Σε περίπτωση που κάποιος πολίτης διαπιστώσεις παρατυπίες, μπορεί να κάνει χρήση του εργαλείου «my coast» για να προχωρήσει σε επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία, την οποία μπορεί να συνοδεύσει με φωτογραφία των καταγγελλόμενων.

Την υποβολή της μπορεί να κάνει ακόμα και από την παραλία αλλά μόνο μέσω κινητής συσκευής.

Έτσι, μπορεί ανοίγοντας την εφαρμογή ο πολίτης να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία. Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής, εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν).

Πιο συγκεκριμένα, ο πολίτης:

  • ανοίγει την εφαρμογή και ενεργοποιεί το GPS του κινητού,
  • εντοπίζει την περιοχή ενδιαφέροντος τους στο χάρτη,
  • εμφανίζεται στην οθόνη το πολύγωνο της παραχώρησης με τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη και λήξη, χρήση, εμβαδόν).

Υποβολή καταγγελίας σε περίπτωση που διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρεμπόδιση ελεύθερης πρόσβασης: Προσδιορισμός του λόγου.

Tα πρόστιμα

Οποιαδήποτε παράβαση των προαναφερθέντων δε, επιφέρει κυρώσεις που ξεκινούν από τις 2.000 ευρώ και φτάνουν έως τις 60.000 ευρώ ενώ μπορεί να συνοδεύονται και από άρση της σχετικής άδειας παραχώρησης.

Μεταξύ των παραβάσεων που θα τιμωρούνται περιλαμβάνεται: η απόσταση των ομπρελών από θάλασσα και μεταξύ τους, η καθαριότητα και το μπλοκάρισμα στην πρόσβαση σε ελεύθερη παραλία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο