Παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για ναυπηγήσεις ανά τύπο πλοίου

Δραστήριες είναι και στον τομέα των ναυπηγήσεων οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες. Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 47 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία. για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, 3 δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 63 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 30 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 53 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 φορτηγά πλοία σε παραγγελία.

Αυτό που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 24,41% των παγκόσμιων δεξαμενόπλοιων στόλου, το 15,80% του στόλου των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,49% του στόλου υγροποιημένου αερίου.

Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,3% από πλευράς DWT.

Λόγω της ασταθούς κατάστασης στην Ουκρανία – Ρωσία και των σχετικών προκλήσεων και ευκαιριών, καθώς και των επερχόμενων κανονιστικών απαιτήσεων, ενώ οι συνθήκες της αγοράς παρέμειναν ασταθείς, σημειώθηκαν μικρές αυξήσεις και μειώσεις στις περισσότερες από τις κατηγορίες του ελληνόκτητου στόλου.

Ειδικότερα, καταγράφηκε αύξηση του ελληνικού στόλου ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων και των φορτηγών πλοίων.

Με εξαίρεση τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων και προϊόντων, τα πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίων, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα φορτηγά πλοία που αυξήθηκαν ελαφρώς σε όρους DWT, οι υπόλοιπες κατηγορίες κατέγραψαν μικρή μείωση ή παρέμειναν αμετάβλητες όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων ή DWT σε σχέση με τον αντίστοιχο παγκόσμιο τύπο στόλου για το έτος 2022.

Ηλικία
Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρ’ όλα αυτά, εξακολουθεί να είναι 4,6 έτη κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 13,2 έτη σε σύγκριση με 17,8 έτη για τον παγκόσμιο στόλο. Σε όρους GT και DWT, είναι 11,4 και 11,4 έτη αντίστοιχα, έναντι 12,7 και 12,4 ετών του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου υπό ελληνική σημαία κατέγραψε μικρή αύξηση σε όρους αριθμού πλοίων που ανέρχεται σε 15 σε σύγκριση με 14,2 το 2022. Σε όρους GT και DWT δεν έχει καταγραφεί καμία μεταβολή, με τιμές 10 και 9,7 αντίστοιχα έναντι 10 και 9,7 το 2022.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για ναυπηγήσεις ανά τύπο πλοίου 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο