Συντάκτης:
Στην Επιτροπή Ναυτικής
Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που θα συνεδριάσει
3-5 Δεκεμβρίου στο Λονδίνο, θα συζητηθεί εκ νέου το θέμα της αλλαγής
χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020.
Την απόφαση αυτή έλαβε η 73η Σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας του
Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (ΜΕPC 73) του ΙΜΟ στην τελευταία συνεδρίασή της,
καθώς εκτίμησε ότι απαιτείται περαιτέρω εξέταση των θεμάτων που αφορούν
την ομαλή και ασφαλή εφαρμογή των νέων ορίων θείου στα ναυτιλιακά
καύσιμα.
Είχαν προηγηθεί οι διαφωνίες και οι ανησυχίες για την αλλαγή των
καυσίμων από τους εφοπλιστές αλλά και από άλλους εκπροσώπους της
παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι οποίοι τόνιζαν ότι η μετάβαση
πρέπει να γίνει σταδιακά, κατέγραφαν τις αμφιβολίες τους εάν τα καύσιμα
χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι ασφαλή και έθεταν θέματα ασφάλειας
για τα πλοία και τα πληρώματα.
Η απόφαση της ΜΕPC 73 ικανοποίησε την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ),
καθώς την «καλωσόρισε» τονίζοντας ότι η MEPC 73 αναγνώρισε τη
βασιμότητα των επιχειρημάτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και μεγάλων
νηολογίων, σύμφωνα με τα οποία ζητείται η ρητή αναφορά στοιχείων που
αφορούν τη συνεπή εφαρμογή του νέου κανονισμού και ζήτησε την υποβολή
επιπρόσθετων συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωσή της.
class=”field field-name-field-caption field-type-text field-label-hidden”>Θόδωρος
Βενιάμης, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: «Προσβλέπουμε στον
Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) για μια
βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα ναυτιλιακά
καύσιμα από το 2020»
«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι τα θέματα ασφάλειας για τη μετάβαση
στα αποθειωμένα ναυτιλιακά καύσιμα αναγνωρίζονται και θα εξεταστούν στο
πλαίσιο του ΙΜΟ των Ηνωμένων Εθνών και του προγράμματος των εργασιών
του» δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θόδωρος Βενιάμης και πρόσθεσε πως η ΕΕΕ
έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι αυτό είναι αναγκαίο και ότι σε κάθε
περίπτωση η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα πρέπει να έχει
προτεραιότητα έναντι της απλής, τυπικής συμμόρφωσης.
«Προσβλέπουμε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UN
IMO) για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα
ναυτιλιακά καύσιμα από το 2020, η οποία θα προσφέρει ασφαλιστικές
δικλίδες σε σχέση με τα θέματα που ήδη έχουν εντοπιστεί και σχετίζονται
με την ασφάλεια και τη λειτουργία των πλοίων και δεν θα επιβαρύνει πλοία
και πληρώματα με μη ρεαλιστικές και δυσανάλογες ευθύνες και
υποχρεώσεις» δήλωσε ακόμα ο Θ. Βενιάμης και σχολίασε πως η ανάγκη μιας
συστηματικής και βελτιωμένης διαδικασίας εφαρμογής έλαβε ισχυρή
υποστήριξη από σημαντικά κράτη-μέλη του UN IMO, παρά την αντίθεση
ορισμένων μερών που φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο για την τυπική
συμμόρφωση παρά για την πραγματική προστασία του περιβάλλοντος.