Πάτρα: Οι επενδύσεις στο λιμάνι “έρχονται” με το τρένο

Το σενάριο των επιμέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, έχει προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών εθνικής σημασίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και αυτό της Πάτρας.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων, πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με την Πάτρα όμως να βρίσκεται ακόμα χαμηλά στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ.

Το μεγαλύτερο ζήτημα μέχρι τώρα υπάρχει σε λίγα λιμάνια όπως στην Ηγουμενίτσα, όπου φαίνεται ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τμήμα που εξυπηρετεί τις γραμμές της Αδριατικής, το οποίο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται νέες επενδύσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι μελετητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν μια συνδυασμένη παραχώρηση, προκειμένου να εξυπηρετείται και η ανάγκη για επενδύσεις σε δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου.

Πολύ αργότερα θα ακολουθήσει και το λιμάνι της Πάτρας όπου το επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι μέχρι στιγμής μικρό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά αποκλειστικά κάποιες λιμενικές υπηρεσίες.

Την επιλογή των επί μέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην «Π» και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ο οποίος σημείωσε ότι στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να παρουσιάσει μελέτες, σε σχέση με τους τομείς όπου μπορεί να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον, για κάθε λιμάνι ξεχωριστά.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως τόνισε ο κ. Κοντοές, σε πρώτη φάση επικεντρώνεται στα λιμάνια που συνδέονται με την Εγνατία Οδό, εκεί δηλαδή όπου φαίνεται να εκδηλώνεται επενδυτικό ενδιαφέρον. Στη συνέχεια ακούγεται ότι θα δοθεί σειρά στο εμπορικό τμήμα του λιμένα Βόλου και μετά θα ακολουθήσει το λιμάνι της Πάτρας, όπου προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Μάλιστα, όπως είπε και ο κ. Κοντοές, οι εξελίξεις για το λιμάνι της Πάτρας θα πρέπει να αναμένονται από το 2019 και μετά, αφού τότε θα ξεκαθαρίσουν πολλά πράγματα σε σχέση με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή και το εμπορικό τμήμα.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει παραγγείλει επικαιροποίηση της μελέτης του εμπορικού τμήματος και παράλληλα μια τεχνικοοικονομική μελέτη του συμπλέγματος έργων διέλευσης του τρένου και του εμπορικού τμήματος, για να ενταχθεί σε φάκελο μεγάλου έργου για χρηματοδότηση.«ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ» ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΛΙΜΑΝΙΑΣτο «παιχνίδι» των επενδύσεων μπαίνουν πάντως και ορισμένα μικρά λιμάνια, κυρίως σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κινεζική Cosco, που θέλει να αναπτύξει το home port από το λιμάνι του Πειραιά, σε συνεννόηση και με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, αναζητά λιμάνια συνεργάτες ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο λιμένων που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών όσο και των επιβατών. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα λιμάνια που έχει ακουστεί ότι μπορεί να συμμετέχει σε αυτό το δίκτυο, είναι και το Κατάκολο της Ηλείας.

Οι Κινέζοι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προσφέρουν το know how στις κρουαζιέρες, ενώ πολλά από τα έργα, αν δεν προκριθούν αργότερα και άλλες παραχωρήσεις, θα γίνουν από κρατικά κονδύλια.Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ[email protected]

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο