Πάτρα: Οι επενδύσεις στο λιμάνι “έρχονται” με το τρένο

Το σενάριο των επιμέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, έχει προκρίνει το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών εθνικής σημασίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και αυτό της Πάτρας.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το σχέδιο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων, πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με την Πάτρα όμως να βρίσκεται ακόμα χαμηλά στις προτεραιότητες του ΤΑΙΠΕΔ.

Το μεγαλύτερο ζήτημα μέχρι τώρα υπάρχει σε λίγα λιμάνια όπως στην Ηγουμενίτσα, όπου φαίνεται ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο τμήμα που εξυπηρετεί τις γραμμές της Αδριατικής, το οποίο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται νέες επενδύσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι μελετητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν μια συνδυασμένη παραχώρηση, προκειμένου να εξυπηρετείται και η ανάγκη για επενδύσεις σε δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου.

Πολύ αργότερα θα ακολουθήσει και το λιμάνι της Πάτρας όπου το επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι μέχρι στιγμής μικρό, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά αποκλειστικά κάποιες λιμενικές υπηρεσίες.

Την επιλογή των επί μέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην «Π» και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ο οποίος σημείωσε ότι στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να παρουσιάσει μελέτες, σε σχέση με τους τομείς όπου μπορεί να υπάρξει επενδυτικό ενδιαφέρον, για κάθε λιμάνι ξεχωριστά.

Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως τόνισε ο κ. Κοντοές, σε πρώτη φάση επικεντρώνεται στα λιμάνια που συνδέονται με την Εγνατία Οδό, εκεί δηλαδή όπου φαίνεται να εκδηλώνεται επενδυτικό ενδιαφέρον. Στη συνέχεια ακούγεται ότι θα δοθεί σειρά στο εμπορικό τμήμα του λιμένα Βόλου και μετά θα ακολουθήσει το λιμάνι της Πάτρας, όπου προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Μάλιστα, όπως είπε και ο κ. Κοντοές, οι εξελίξεις για το λιμάνι της Πάτρας θα πρέπει να αναμένονται από το 2019 και μετά, αφού τότε θα ξεκαθαρίσουν πολλά πράγματα σε σχέση με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή και το εμπορικό τμήμα.

Συγκεκριμένα, το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει παραγγείλει επικαιροποίηση της μελέτης του εμπορικού τμήματος και παράλληλα μια τεχνικοοικονομική μελέτη του συμπλέγματος έργων διέλευσης του τρένου και του εμπορικού τμήματος, για να ενταχθεί σε φάκελο μεγάλου έργου για χρηματοδότηση.«ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ» ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΛΙΜΑΝΙΑΣτο «παιχνίδι» των επενδύσεων μπαίνουν πάντως και ορισμένα μικρά λιμάνια, κυρίως σε ό,τι αφορά την κρουαζιέρα. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η κινεζική Cosco, που θέλει να αναπτύξει το home port από το λιμάνι του Πειραιά, σε συνεννόηση και με τις μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, αναζητά λιμάνια συνεργάτες ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο λιμένων που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών όσο και των επιβατών. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα λιμάνια που έχει ακουστεί ότι μπορεί να συμμετέχει σε αυτό το δίκτυο, είναι και το Κατάκολο της Ηλείας.

Οι Κινέζοι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προσφέρουν το know how στις κρουαζιέρες, ενώ πολλά από τα έργα, αν δεν προκριθούν αργότερα και άλλες παραχωρήσεις, θα γίνουν από κρατικά κονδύλια.Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ[email protected]

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νόμος και τάξη στο σπίτι, «σκληρό χέρι» στο εξωτερικό

Μιχάλης Ψύλος • [email protected] Επέστρεψε στον Λευκό Οίκο με μια σαρωτική ομιλία. Υποσχόμενος να αλλάξει και να αποκαταστήσει την εικόνα της Αμερικής για τη μετανάστευση, την οικονομία και την οικογένεια. Αν κάποιος εξακολουθούσε να ελπίζει σε μια δεύτερη, ελαφρώς πιο ενωτική εκδοχή

Χαιρέτα μου τον πλάτανο

Γράφει η Γιάννα Μυράτ Τα παγκόσμια ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν με τις απόψεις του καθενός, επώνυμου και μη, ενώ στην τελική δεν ήταν παρά ένα ακόμα έναυσμα για πολιτική αντιπαράθεση, αλλά σε εντελώς ανούσια βάση. Τα αμαρτήματα

Δ. Θεοδωράτος: Το ακριβότερο νέο καύσιμο στα πλοία θα αυξήσει τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έως 15%

Την επερχόμενη αύξηση 12%-15% στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επιβεβαίωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή  «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, εξηγώντας ότι έχει

ΕΑΑΛΣ: Διεκδικητικό πλαίσιο 2025

ΕΑΑΛΣ: Στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με μαχητικότητα, συνέπεια και σοβαρότητα, είτε μεμονωμένα είτε από κοινού με τις ομόλογες Ενώσεις Αποστράτων τα συμφέροντα και τις διεκδικήσεις των μελών. Αγαπητοί συνάδελφοι-συναδέλφισες Ως απόστρατοι – συνταξιούχοι έχουμε υποχρέωση να αντιδράσουμε δυναμικά

Μετάβαση στο περιεχόμενο