Πειραιάς: Με καθυστέρηση 15 ημερών τα εμπορεύματα λόγω Χούθι [χάρτης]

H εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου

Η πρόσφατη κλιμάκωση των επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τις δυνάμεις των Χούθι με έδρα την Υεμένη, που αποσκοπούν σε αντίποινα για τη στρατιωτική επιχείρηση του Ισραήλ στη Γάζα, ωθεί όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφεύγουν τη ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με την Alphaliner η εκτροπή των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιων μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας σημαίνει επιπλέον καθυστερήσεις στο ταξίδια του πλοίου μεταξύ έξι και 14 ημερών ανάλογα τα λιμάνια αναχώρησης και άφιξης.

Κόστος σε χρήμα… και περιβάλλον

Αυτό σημαίνει επιπλέον κόστος σε καύσιμα αλλά και επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Παράλληλα η εξέλιξη αυτή οδηγεί και σε άνοδο των ναύλων αφού μειώνεται ο αριθμός των πλοίων που αναζητούν ναυλώσεις.

Ειδικότερα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να φτάσει από την Σαγκάη στον Πειραιά μέσω του Σουέζ διανύει 7.800 μιλια και κάνει ένα ταξίδι 19 ημερών ενώ εάν εκτραπεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα διανύσει 14.100 μίλια και θα χρειασθεί 34 ημέρες να φτάσει στον Πειραιά. Αυτό σημαίνει επιπλέον 6.300 μίλια και 15 παραπάνω ημέρες ταξίδι.

Ανάλογα από τη Σαγκάη στο Αμβούργο μέσω του Σουέζ το πλοίο θα διανύσει 10.800 μιλια και θα κάνει ένα ταξίδι 26 ημερών ενώ μέσω του διάπλου της Αφρικής θα διανύσει 14.600 μίλια και θα κάνει ένα ταξίδι 36 ημερών θα προσθέσει δηλαδή 3.600 μίλια στο ταξίδι του και επιπλέον δέκα ημέρες. 

Τα εμπορεύματα

Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, μιας εταιρείας ανάλυσης της ναυτιλιακής αγοράς, περιέγραψε τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα ως «μια καταστροφή που καίγεται σιγά σιγά και που ξέσπασε πραγματικά το Σαββατοκύριακο». Και πρόσθεσε: «Όλοι όσοι εμπλέκονται στην παγκόσμια ναυτιλία, ιδίως στις αλυσίδες εφοδιασμού που συνδέονται με τη διώρυγα του Σουέζ, προσπαθούν να μάθουν πού βρίσκονται τα εμπορεύματά τους και πού κατευθύνονται».

Ο κ. Sand δήλωσε ότι η διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να προσθέσει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, ή περίπου το ένα τρίτο, στο κόστος ενός ταξιδιού από την Ασία στην Ευρώπη. Πρόσθεσε ότι ορισμένοι ναύλοι στη ναυτιλία αυξήθηκαν κατά 20% τις τελευταίες ημέρες. Ένα μέρος αυτού του πρόσθετου κόστους θα μπορούσε να μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς ο πληθωρισμός επιβραδύνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

Το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ

Για τα εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη ζωτικής σημασίας υδάτινη οδό που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, το κόστος ασφάλισης εκτινάχθηκε αυτήν την εβδομάδα από περίπου 0,1% με 0,2% στο 0,5% της αξίας του φορτίου. Δηλαδή ένα πλοίο 100 εκατομμυρίων δολαρίων πρέπει να πληρώσει περίπου 500.000 δολάρια ανά ταξίδι! Διαφορετικά θα πρέπει να διαλέξει το αυξημένο κόστος για το ταξίδι γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έκτακτες κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις με εντολή Δένδια στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ

Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση προχώρησε η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, καθώς ο Νίκος Δένδιας, ζήτησε από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη, την πραγματοποίηση έκτακτων κρίσεων στις Ένοπλες Δυνάμεις, στους βαθμούς του Αντιστρατήγου και Υποστρατήγου, του Αντιναυάρχου και Υποναυάρχου ΠΝ και του Αντιπτεράρχου και Υποπτεράρχου. «Σκοπός των έκτακτων κρίσεων είναι η

Λος Άντζελες: Ρίχνουν 800 φυλακισμένους στη μάχη με τις φλόγες – Μολυσμένο το νερό, λέει Έλληνας καθηγητής στην Καλιφόρνια

Τοξικό περιβάλλον σε συνθήκες πολέμου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο περιγράφει όλα όσα ζει η Καλιφόρνια από τις πυρκαγιές, ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Southern California Βασίλης Χριστόπουλος. Η περιοχή σαρώνεται από τις τεράστιες πυρκαγιές οι οποίες έχουν κατακάψει χιλιάδες στρέμματα γης, σπίτια και εγκαταστάσεις

Εντοπισμός 22 αλλοδαπών και σύλληψη του διακινητή τους στη Λέρο

Τις απογευματινές ώρες χθες, ενημερώθηκε το Λιμεναρχείο Λέρου για την ύπαρξη ενός ύποπτου ταχύπλοου (Τ/Χ) σκάφους, το οποίο κινούνταν από τα τουρκικά παράλια προς τη Λέρο. Άμεσα για το σημείο απέπλευσαν ένα Ναυαγοσωστικό σκάφος (Ν/Γ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ένα Περιπολικό σκάφος

Νέο θεσμικό πλαίσιο για επισκέψιμες υδατοκαλλιέργειες στην Ελλάδα

Το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προχώρησε στη θεσμοθέτηση του πλαισίου για τις επισκέψιμες υδατοκαλλιέργειες, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τον τουρισμό, τον αγροτικό

Μετάβαση στο περιεχόμενο