Πειραιάς: Στην 5η θέση του top 10 των ευρωπαϊκών λιμένων το 2024

Πτώση, κυρίως λόγω των αυξανόμενων επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να επανασχεδιάσουν τα δρομολόγιά τους σημείωσε το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά το 2024 η οποία ήταν μία χρονιά εξαιρετικά προκλητική για την εμπορική ναυτιλία, με τις γεωπολιτικές αναταράξεις να επηρεάζουν σημαντικά τη ροή των εμπορευματοκιβωτίων.

Τα άλλα τέσσερα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης που είναι μακριά από το Σουέζ επωφελήθηκαν λόγω γεωγραφικής θέσης και σημείωσαν θετικά αποτελέσματα. Αν και τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης σημείωσαν θετικές επιδόσεις, το λιμάνι του Πειραιά δεν ακολούθησε την ίδια πορεία. Η πρώτη τριάδα παρέμεινε σταθερή όπως εδώ και χρόνια. Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο ενώ η Βαλένθια ξεπέρασε τον Πειραιά. Η κορυφή εξελίσσεται σε ντέρμπι αφού η Αμβέρσα πλησίασε σε απόσταση αναπνοής το Ρότερνταμ με διαφορά μόλις 300.000 εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο συγκεκριμένα:

Ρότερνταμ: Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης σημείωσε αύξηση 2,8% στη διακίνηση containers, φτάνοντας τα 13,8 εκατ. TEU, επιβεβαιώνοντας τη σημασία του ως εμπορική πύλη, παρά τις προκλήσεις της παγκόσμιας αγοράς.

Αμβέρσα-Μπριζ: Η Αμβέρσα κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 8,1%, φτάνοντας τα 13,5 εκατ. TEU.

Αμβούργο: Το γερμανικό λιμάνι παρουσίασε μικρή αύξηση 0,9%, φτάνοντας τα 7,8 εκατ. TEU, και αποδεικνύεται ανθεκτικό σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.

Βαλένθια: Η Ισπανία είδε εντυπωσιακή άνοδο 14,15%, φτάνοντας τα 5,47 εκατ. TEU, με την Κίνα να παραμένει ο κύριος εμπορικός εταίρος του λιμανιού.

Πειραιάς: Το λιμάνι του Πειραιά παρουσίασε πτώση 5,8% στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καταγράφοντας 4,8 εκατ. TEU το 2024, σε σύγκριση με τα 5,1 εκατ. του 2023. Ωστόσο, στο τέλος της χρονιάς παρατηρήθηκε μια σταθεροποίηση, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να παρουσιάζει περιορισμένες απώλειες, γεγονός που δημιουργεί προσδοκίες για ανάκαμψη το 2025.

Οι επιδόσεις των προβλητών του Πειραιά παρουσίασαν διαφοροποίηση:

Προβλήτα Ι: Παρουσίασε αύξηση 10%, με τη διακίνηση να φτάνει τα 563.000 TEU.

Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ (διαχείριση ΣΕΠ): Εμφάνισαν πτώση 7,8%, με συνολική διακίνηση 4,2 εκατ. TEU.

 

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Επιτέλους ή ενισχύστε ή κλείστε το Λιμεναρχείο Λευκάδας»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ   Την  8 Μαρτίου 2025 με αφορμή την  παραλαβή  του νέου περιπολικού σκάφους του Λ/Χ Λευκάδας, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της Ένωσης μας ,ΒΕΡΓΙΝΗΣ Αναστάσιος και ΜΑΡΓΕΛΗΣ Νικόλαος ,συναντήθηκαν με το  κ. ΚΑΒΒΑΔΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ   βουλευτή  της Ν.Δ. στον

Χορηγία ONEX στην ομάδα άρσης βαρών

Ο ‘Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies προχώρησε σε μια ακόμα χορηγική συνεργασία, αυτήν τη φορά με την κορυφαία ομάδα της άρσης βαρών. Η χορηγία παρουσιάστηκε στα γραφεία της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών, στο Ο.Α.Κ.Α., από τον Πάνο Ξενοκώστα, Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της ONEX Shipyards & Technologies, καθώς

«Συνάντηση ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία»

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλη Τσικαλάκη και μέλη της Διοίκησης πραγματοποίησε στα γραφεία της Ομοσπονδίας, ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αλέξανδρος Μεικόπουλος και ο Χρήστος Λαμπρίδης, Συντονιστής

Ένωσης Ρυμουλκών: Ικανοποίηση για το νέο Κανονισμό επιλογής ρυμουλκών στα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχθηκαν τα μέλη της Ένωσής ρυμουλκών την πρόσφατη έκδοση του νέου Κανονισμού Επιλογής Ρυμουλκών από τα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος. Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά την αταλάντευτη θέση μας ότι στεκόμαστε υπέρμαχοι

Μετάβαση στο περιεχόμενο