Πέντε γυναίκες στο τιμόνι των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων

Για πρώτη φορά 5 γυναίκες, ανάμεσα τους και η κυρία Μ. Τραυλού, στην ηγεσία εφοπλιστικών ενώσεων

Τέσσερις Ευρωπαίες βρίσκονται για πρώτη φορά στην ιστορία μαζί στο πηδάλιο των εφοπλιστικών ενώσεων των χωρών τους και μία πέμπτη ανέλαβε πρόσφατα πρόεδρος στην Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (ECSA).

Οι πέντε γυναίκες που εκπροσωπούν μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με βάση τις κατά καιρούς δηλώσεις τους, δεσμεύονται να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση του κλάδου μέσα από διεθνή και όχι αποκλειστικά περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα προωθούν την ιδέα της ανανέωσης της εικόνας της ναυτιλίας στα μάτια του μέσου ευρωπαίου πολίτη. Επιζητούν να την καταστήσουν πιο ελκυστική, να φέρουν περισσότερα νέα ταλέντα στον ναυτιλιακό κλάδο για να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική, έναντι των εξ ανατολών ανταγωνιστών της.

Και βέβαια επιδιώκουν να φέρουν περισσότερες γυναίκες κοντά στο ναυτικό επάγγελμα. Παράλληλα δίνουν καθημερινά τη μάχη να πείσουν τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών, για τη στρατηγική σημασία που έχει η ναυτιλία στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης, την εξασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της Γηραιάς Ηπείρου και την ουσιαστική συμβολή της στην ευημερία των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Προκλήσεις

Επικεφαλής της ομάδας των πέντε γυναικών η Karin Orsel από την Ολλανδία που ανέλαβε από τις αρχές Ιανουαρίου, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ιστορία της ECSA και δηλώνει ότι «ο στρατηγικός ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης έχει έρθει στο προσκήνιο». «Η δέσμευσή μας», συνεχίζει, «είναι σαφής: να προωθήσουμε την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα εν μέσω των ταχέως εξελισσόμενων γεωπολιτικών προκλήσεων και προκλήσεων ασφαλείας» προωθώντας τη «μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο».

Αναμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατύπωση του ανανεωμένου κοινού οράματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έχει η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνική, με μερίδιο 17,4% στον παγκόσμιο στόλο με βάση την εθνικότητα των πλοιοκτητών. Η Μελίνα Τραυλού χρησιμοποιεί πολύ συχνά στις δηλώσεις της τις έννοιες «εμείς» και «μαζί», παράλληλα με την πίστη της σε μία «πράσινη μετάβαση» η οποία δεν νοείται χωρίς τη ναυτιλία. Επίσης επιμένει στις διεθνείς και όχι περιφερειακές λύσεις και κυρίως στην ανάληψη της ευθύνης που τους αναλογεί για την πράσινη μετάβαση, όλων των εμπλεκόμενους στη ναυτιλία και κυρίως των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων και των κατασκευαστών μηχανών. Μιλώντας πρόσφατα στην COP28 η Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε ακόμη ότι «η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς» ένα χαρακτηριστικό του κλάδου «που πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλαχθεί».

Νέοι κανόνες

Στο ίδιο μήκος κύματος η Γερμανίδα δρ Gaby Bornheim, πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Εφοπλιστών που εκπροσωπεί την έβδομη στον κόσμο ναυτιλιακή δύναμη με μερίδιο 3,4% στον παγκόσμιο στόλο και δεύτερη στην Ευρώπη πίσω από τη χώρα μας. Η Gaby Bornheim, υποστηρίζει ότι «ως βιομηχανία, οφείλουμε να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τις διεθνείς απαιτήσεις, αλλά αυτό πρέπει να περιλαμβάνει τους προμηθευτές καυσίμων».

Οι νέοι κανόνες για την προστασία του κλίματος πρέπει να «διεθνοποιηθούν» – και υπό αυτό το πρίσμα «χρειαζόμαστε ένα σαφές, παγκόσμιο νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».

Υπέρ μιας ναυτιλίας χωρίς ρύπους και η Νορβηγίδα Synnove Seglem πρόεδρος της Νορβηγικής Ένωσης Εφοπλιστών. Δηλώνει ότι «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες να αναπτύξουμε τεχνολογία και λύσεις για ναυτιλία χωρίς εκπομπές ρύπων» και να «διασφαλίσουμε τη δημιουργία αξίας και θέσεων εργασίας» με τον κλάδο «να γίνει αποτελεσματικότερος στην πρόσληψη περισσότερων γυναικών».

Τέλος να σημειώσουμε και την παρουσία της Μαρίλι Φραγκίστα, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Μάλτας, η οποία εκπροσωπεί το μεγαλύτερο νηολόγιο στην Ευρώπη και παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των θέσεων των ευρωπαίων πλοιοκτητών σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ενώσεις.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υπερδιπλασιάστηκαν τα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών το 2024

Έντονος προβληματισμός και ανησυχία καταγράφεται στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία από τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά εγκατάλειψης ναυτικών, τα οποία υπερδιπλασιάστηκαν το 2024. ΣΥΜΦΩΝΑ με στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), την περασμένη χρονιά καταγράφηκαν 310 περιπτώσεις εγκατάλειψης, αυξημένες κατά 118% σε

Απόφαση της Συνεδρίασης ΚΥΣΕΑ της 11ης Ιανουαρίου 2025

Το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) στην 1η/2025 Συνεδρίαση του αποφάσισε: 1. Την τοποθέτηση των Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων, Αντιπτεράρχων και Υποπτεράρχου σε θέση Αντιπτεράρχου, ως εξής: α. ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ (1) Τον Αντιστράτηγο Ανδρέα Κορωνάκη, ως Γενικό Επιθεωρητή Στρατού και Υπαρχηγό ΓΕΣ. (2) Τον Αντιστράτηγο Σταύρο Παπασταθόπουλο, ως Διοικητή

Έκτακτες Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (3)

Το ΣΑΓΕ κατά την 3η Συνεδρίαση του έτους 2025, έκρινε ως ακολούθως : 1. Στο Πολεμικό Ναυτικό α. Προήγαγε στο βαθμό του Υποναυάρχου για πλήρωση κενών θέσεων, τους: (1) Αρχιπλοίαρχο Παπαγεωργίου Παναγιώτη ΠΝ (2) Αρχιπλοίαρχο Αλευρά Σπυρίδων ΠΝ (3) Αρχιπλοίαρχο Καρλατήρα Σταύρο ΠΝ

Έκτακτες Κρίσεις Ανωτάτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (2)

Το ΣΑΓΕ κατά την 2η Συνεδρίαση του έτους 2025, έκρινε ως ακολούθως : 1. Στο Στρατό Ξηράς Προήγαγε στο βαθμό του Αντιστρατήγου, για πλήρωση κενών θέσεων, τους: α. Υποστράτηγο (ΠΖ) Μανουρά Γεώργιο β. Υποστράτηγο (ΠΖ) Καβιδόπουλο Παναγιώτη γ. Υποστράτηγο (ΠΖ) Μπουντλιάκη Γρηγόριο

Μετάβαση στο περιεχόμενο