Περί «αμνησίας» της ηγεσίας και η οργή του ΣΥΡΙΖΑ
Ο λόγος για τα δύο παράκτια περιπολικά σκάφη τα οποία ναυπηγήθηκαν σε ιταλικά ναυπηγεία και την περασμένη Πέμπτη το απόγευμα στο Υπουργείο Ναυτιλίας παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έγινε η τελετή ονοματοδοσίας τους.
Ο Ν. Σαντορινιός φέρεται να αναγκάστηκε, να υπενθυμίσει ότι το έργο έλαβε σάρκα και οστά κατόπιν επίμονων προσπαθειών των ηγεσιών στο Υπουργείο Ναυτιλίας επί ΣΥΡΙΖΑ.
Δεν ικανοποιήθηκε, διαβάζουμε, από το γεγονός ότι στον λόγο του πρωθυπουργού υπήρξε μια πολύ μικρή αποστροφή, «είναι προσπάθεια που ξεκίνησε παλαιότερα και επιταχύνθηκε στην τελευταία φάση…» για την συμβολή όλων όσων προηγήθηκαν της σημερινής κυβέρνησης.
Βέβαια οι διαμαρτυρόμενοι έχουν επιλεκτική μνήμη και σε αυτούς που προηγήθηκαν της σημερινής κυβέρνησης περιλαμβάνουν μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Επειδή και εμείς έχουμε μνήμη ρωτάμε:
Ποιος ήταν στην διακυβέρνηση της χώρας όταν στις 30 Απριλίου 2014 το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., με την έγκριση και της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και μετά από διαβουλεύσεις με αξιωματούχους της Ε.Ε., υπέβαλε τις προτάσεις του απευθείας στην Ε. Επιτροπή για την έγκριση χρηματοδότησης για την προμήθεια τεσσάρων (04) Παράκτιων Περιπολικών Σκαφών άνω των 30 μ. επιδιώκοντας κατ’ ουσία στον εκσυγχρονισμό των «απαρχαιωμένων» σκαφών τύπου Abeking.;
Σε απάντηση αυτού του αιτήματος εγκρίθηκε η χρηματοδότηση από την Ε.Ε.: α) του 1ου σκάφους την 5 Φεβρουαρίου 2015 (μόλις 10 ημέρες μετά τις εθνικές εκλογές, δηλαδή σε χρόνο που οι νέοι Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχαν καθορίσει τις αρμοδιότητές τους στα Υπουργεία)ενημερωθεί ακόμη)
β) του 2ου σκάφους την 4 Ιουνίου 2015, δηλαδή την εποχή που ακόμα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε στραμμένη την προσοχή της στα δημοψηφίσματα του όχι που μετά έγιναν ναι;
Με έτοιμες τις προδιαγραφές από το έτος 2015 για τα σκάφη αυτά (άνω των 30μ), γιατί χρειάστηκε να περάσουν 4 ολόκληρα χρόνια για να γίνει ο διαγωνισμός;
Μήπως για να κατασκευαστούν σε Ελληνικά Ναυπηγεία χωρίς διεθνή διαγωνισμό όπως ισχυριζόταν ο κ. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ στη Βουλή παρακάμπτοντας την Ευρωπαϊκή νομοθεσία;
Όσον αφορά τα 10 σκάφη μήκους 16-19 μ. η προκήρυξη δημοσιεύθηκε 31-1-2019 μετά μεγάλη πίεση που είχε ασκηθεί από τις συνεχείς ερωτήσεις στην Βουλή.
Δεν διενεργήθηκε κανένας ολοκληρωμένος διαγωνισμός, ούτε υπογράφηκε καμία σχετική σύμβαση. Μια διακήρυξη δημοσιεύθηκε.
Πόσες και πόσες διακηρύξεις διαγωνισμών έχουν εκδοθεί και στο τέλος-λόγω σοβαρών αβλεψιών των προδιαγραφών ή μη προσαρμογής των στις δυνατότητες της αγοράς- οι διαγωνισμοί κηρύσσονται άγονοι;
Άλλωστε να θυμίσουμε, ότι στην ίδια προκήρυξη προβλεπόταν και η αγορά ταχύπλοων πνευστών και λόγω μη υποβολής καμιάς προσφοράς (Γιατί άραγε; Δεν υπήρχαν εταιρείες με τ/χ φουσκωτά ή για τις προδιαγραφές δεν λήφθηκε υπόψη η αγορά) ο διαγωνισμός ακυρώθηκε κατά το μέρος αυτό.
Η αξιολόγηση και οι χρονοβόρες διαδικασίες του διαγωνισμού (αξιολόγηση, εκδίκαση προσφυγών κ.λ.π.) καταλαμβάνουν το πιο κρίσιμο μέρος μιας διαγωνιστικής διαδικασίας.
Να θυμίσουμε, ότι η σύμβαση για τα 10 σκάφη μήκους 16-19 μ υπογράφηκε την 29-1-2020, χρόνος που στην διακυβέρνηση της χώρας δεν ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ.
Το ερώτημα όμως εδώ είναι άλλο και αφορά την τεράστια καθυστέρηση για την προμήθεια αυτών των σκαφών. Το Λ.Σ. αναφορικά με την προμήθεια σκαφών 16-19 μέτρα έχει σημαντική εμπειρία (διαθέτει τέτοια σκάφη). Γιατί χρειάστηκε να περάσουν 4,5 χρόνια για να δημοσιευθεί η προκήρυξη;
Άρα λοιπόν η πολιτική ευγένεια στην ομιλία των πολιτικών προσώπων κατά την παραλαβή των δύο σκαφών, επέβαλε να αναφερθούν όλοι όσοι συνέβαλλαν στην προμήθεια των σκαφών αυτών, χωρίς να στηλιτευθούν οι υπαίτιοι των καθυστερήσεων που έθεσαν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του προγράμματος αυτού.