Πλακιωτάκης: Δημιουργείται κρατικό ταμείο για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας

Το έργο του υπουργείου του και τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν επισκόπησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο Πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty», στο λιμάνι του Πειραιά, για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Ο υπουργός προανήγγειλε τη δημιουργία ενός ταμείου υπο την εποπτεία του δημοσίου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για το «πρασίνισμα» του ακτοπλοϊκού στόλου, ενώ τόνισε ότι έπειτα από διεθνή διαγωνισμό θα επιλεγεί σύμβουλος για να προχωρήσει η σχετική διαδικασία.

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση μέσα σε αυτό το ασταθές περιβάλλον, όχι μόνο άντεξε, αλλά και προσέλκυσε παγκόσμιους κολοσσούς, ενώ υπογράμμισε ότι η ναυτιλία, αυτά τα τρία χρόνια, όχι μόνο κράτησε δυνάμεις, αλλά πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ακόμη, είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων τιμολόγησης του άνθρακα, ενώ πρόσθεσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από πρόταση, θα συμπεριληφθεί στο κόστος συμμόρφωσης ο εμπορικός διαχειριστής του πλοίου.

Σε αυτό το σημείο ευχαρίστησε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την πολύτιμη συνεισφορά του, ιδιαίτερα στη δημιουργία του νέου νομοθετικού πλαισίου για το yachting. Αναφέρθηκε, εξάλλου, στη στενή συνεργασία του υπουργείου Ναυτιλίας με το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, για τη δρομολόγηση της πρώτης πλατφόρμας διαχείρισης για του χρήστες του λιμανιού του Πειραιά.

Για τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για την ανταγωνιστικότητα και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, ο Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι σε σχέση με το 2020 οι εγγραφές πλοίων ήταν αυξημένες κατά 23,8% το 2021 και κατά 42,8% το 2022. Για τη ναυτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στη κατάστρωση ενός νομοσχεδίου που θα αντιμετωπίζει καθολικά τα ζητήματά της, ενώ για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε και εξασφάλισε μετά από διαπραγμάτευση με την ΕΕ, πάνω από 200 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Για τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου είπε ότι αλλάζει μετά από 64 χρόνια και πως την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να κατατεθεί σχετικό νομοθέτημα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας, είπε ότι στο διάστημα της πανδημίας η ναυτιλία αντιμετώπισε με επιτυχία πολλαπλές προκλήσεις και υπηρέτησε με επιτυχία τις θαλάσσιες μεταφορές εντός και εκτός της χώρας, παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην επάνδρωση των πλοίων και στα λιμάνια.

Για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου εκτίμησε ότι μέσα στο 2023 θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, ενώ ευχαρίστησε το υπουργείο Ναυτιλίας για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, όπως τα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα, την ηλεκτρονικη δήλωση απόπλου και κατάπλου και την ηλεκτρονική παραγγελία και πληρωμή πλοηγών.

Αναφερόμενος στην ιστορία του πλοίου «Hellas Liberty», είπε ότι οι εποχές τότε ήταν δύσκολες και το ναυτικό επάγγελμα περιζήτητο, παρά τις δύσκολες συνθήκες στα πλοία. Σήμερα, παρόλες τις ανέσεις και τις δυνατότητες, η θάλασσα δεν προσελκύει τους νέους και τις νέες και γι’ αυτό το Ναυτικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την ΕΕΕ, οργανώνει μία καμπάνια ενημέρωσης των νέων για το ναυτικό επάγγελμα.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν την σημασία, το ρόλο και την ισχύ που μας δίνει η ναυτιλία των Ελλήνων. Εκτίμησε ότι για να γίνουν πράξη η ελπίδα και τα όνειρα που φέρνει η θάλασσα, απαιτείται συναντίληψη του συνόλου του cluster της ναυτιλίας και κυρίως της Πολιτείας.

«Οφείλουμε να επενδύσουμε στη ναυτιλιακή καινοτομία, που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα, πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας», τόνισε ο ίδιος.

Πλακιωτάκης: Δημιουργείται κρατικό ταμείο για την ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

72,5 ετών στη σύνταξη οι σημερινοί έφηβοι

Ένας νέος που γεννήθηκε στην Ελλάδα μέσα στην κρίση και θα ενταχθεί στην αγορά εργασίας κάπου κοντά στο 2030 θα πρέπει να εργαστεί τουλάχιστον 38,5 χρόνια για να μπορέσει να συνταξιοδοτηθεί περίπου το 2070. Αν και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής θεωρείται «βιολογικό προνόμιο» και

Άγιοι Ανάργυροι: Ολοκληρώνεται η ΕΔΕ για τους αστυνομικούς – Ουδείς αναλαμβάνει την ευθύνη, κανείς δεν… είδε

Σε ένα τραγικό πινγκ- πονγκ ευθυνών φέρεται να εξελίσσεται η υπόθεση της Κυριακής, που έχασε τη ζωή της έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των Αρχών λίγο πριν την ολοκλήρωση της ΕΔΕ να δηλώνουν άγνοια για

Σκύρος: Έτοιμη για την “πράσινη” ακτοπλοΐα – Πρόταση για ναυπήγηση πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα

Έτοιμο να πρωτοστατήσει στην πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας, παρουσιάζοντας συγκεκριμένη πρόταση μελέτη μέσω του Πολυτεχνείου, για τη ναυπήγηση ενός νεότευκτου πλοίου με μειωμένες εκπομπές άνθρακα, δηλώνει το νησί της Σκύρου. Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση

Αιφνίδιος θάνατος βαθμοφόρου: Διευκρινίσεις ΥΥ/ΛΣ-ΕΛΑΚΤ

Προς διευκρίνιση των αναγκαίων λεπτομερειών για την ορθή ενημέρωση όλων και κατά το μέρος που αφορά την εμπλοκή της Υπηρεσίας Υγειονομικού (Υ.Υ.) Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ στην υπόθεση του αιφνίδιου θανάτου του συναδέλφου μας που υπηρετούσε στο Π.Α.Θ. 80, εκτός υπηρεσίας, σας γνωρίζουμε

Μετάβαση στο περιεχόμενο