Πλοίο που βυθίστηκε νότια της Κρήτης εκτιμάται ότι μετέφερε τόνους κάνναβης


Στον πάτο της θάλασσας, σε βάθος περίπου 800 μέτρων, εικάζεται ότι κρύβεται το μυστικό του «Malpas», ενός ύποπτου πλοίου από τη Συρία που βυθίστηκε νότια της Κρήτης το πρωινό της 17ηςΝοεμβρίου και εκτιμάται ότι μετέφερε ποσότητα ναρκωτικών μεγαλύτερη από αυτή που βρέθηκε πριν από μία εβδομάδα στα αμπάρια του ναρκόπλοιου «NOKA»!Η «Espresso» δημοσιεύει αποκλειστικά στοιχεία για την περίεργη υπόθεση, η οποία έχει αρκετές ομοιότητες με εκείνη του υπό σημαία Συρίας φορτηγού πλοίου, πάνω στο οποίο οι λιμενικές Αρχές ανακάλυψαν περίπου έξι τόνους χασίς σε μορφή «σοκολάτας» και 3.000.000 ναρκωτικά χάπια captagon, τα οποία είναι γνωστά και ως «ναρκωτικά των τζιχαντιστών»!Ο καπετάνιος και τρία ενήλικα μέλη του πληρώματος του «Malpas», όλοι συριακής καταγωγής, συνελήφθησαν για πρόκληση ναυαγίου κατά συναυτουργία και κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι μετά τις απολογίες τους στον ανακριτή Πειραιά. Ο πέμπτος, επειδή είναι ανήλικος, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει στοιχειοθετηθεί κατηγορία για μεταφορά ναρκωτικών, αν και στη δικογραφία τονίζεται ότι οι πληροφορίες που είχαν οι λιμενικοί έκαναν λόγο για «φορτίο κατεργασμένης κάνναβης, γνωστής και ως ρητίνης κάνναβης ή “σοκολάτας”, σε ποσότητα πολλών τόνων»!Μάλιστα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα υπάρξει κατηγορία, καθώς θεωρείται απίθανο να πραγματοποιηθεί επιχείρηση για την ανέλκυση του ναυαγίου από τέτοιο βάθος.Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στη δικογραφία της υπόθεσης, το ραντάρ του πρώτου σκάφους του Λιμενικού εντόπισε το μήκους 40 μέτρων πλοίο στις 2 τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου, ενώ έπλεε νότια της Κρήτης. Στις 3.40 ένα φουσκωτό με έξι βατραχανθρώπους επιχείρησε να προσεγγίσει το ύποπτο σκάφος, όμως αναφέρθηκε βλάβη στο πηδάλιό του και το σχέδιο ματαιώθηκε. Στις 4.50 έφτασε δεύτερο σκάφος του Λιμενικού, που επίσης δεν μπόρεσε να κατεβάσει φουσκωτή βάρκα στο νερό εξαιτίας των περίπου 8 μποφόρ που έπνεαν στην περιοχή. Στις 5.50 υπήρξε επικοινωνία με τον πλοίαρχο του «Malpas», ο οποίος δεν ανέφερε κάποια βλάβη. Στις 6 το πρωί το πλοίο ακινητοποιήθηκε και δόθηκε εντολή από το Λιμενικό να βάλει πλώρη για την Ιεράπετρα. Ωστόσο, περίπου τέσσερις ώρες αργότερα πήρε κλίση και 20 λεπτά αργότερα βυθίστηκε πέντε ναυτικά μίλια έξω από το Κουφονήσι!ΚαταθέσειςΣτις καταθέσεις τους οι λιμενικοί που πήραν μέρος στην επιχείρηση κάνουν λόγο για «σκόπιμη πρόκληση βύθισης του πλοίου». Μάλιστα, προσθέτουν ότι ήταν η μόνη επιλογή που είχε το πλήρωμα μόλις αντιλήφθηκε πως είναι περικυκλωμένο από περιπολικά σκάφη του Λιμενικού για να μη βρεθεί ποτέ το ναρκοφορτίο!Οι Σύροι ναυτικοί δίνουν διαφορετική εκδοχή για όλα τα παραπάνω. Οπως αναφέρει στην κατάθεσή του ο 43χρονος καπετάνιος, το «Malpas» με σημαία Τανζανίας προοριζόταν για πώληση και ήταν άδειο όταν ακινητοποιήθηκε από το Λιμενικό.«Ξεκινήσαμε στις 14/11/2018 περί ώρα 18.00 χωρίς φορτίο από το λιμάνι της Λαττάκειας με προορισμό το λιμάνι Saint Julien της Μάλτας, με καύσιμα 15 μετρικούς τόνους diesel και με 10 τόνους νερό στις δεξαμενές ύδατος. Οταν θα έφτανα, θα έπαιρνα τηλέφωνο τον πλοιοκτήτη για να ενημερώσει εκείνος τον αγοραστή του πλοίου, προκειμένου να το παραλάβει» ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι το πλοίο είχε από την αρχή ελεγχόμενη εισροή υδάτων, αλλά η κατάσταση επιδεινώθηκε εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών.Σύμφωνα με τον μηχανικό του «Malpas», το πλοίο δεν είχε πρόβλημα όταν τους σταμάτησε το Λιμενικό, όμως κατεβαίνοντας κάποια στιγμή στο μηχανοστάσιο διαπίστωσε ότι το νερό είχε φτάσει τα 60-70 εκατοστά.«Προσπαθήσαμε να το κλείσουμε, αλλά ήταν ανεξέλεγκτο. Τότε ενημερώσαμε το Λιμενικό μέσω ασυρμάτου και μας περισυνέλεξαν αφού είχαμε πέσει στο νερό» κατέθεσε ο 50χρονος μηχανικός.«Οι εικασίες των Αρχών περί δήθεν ύπαρξης ναρκωτικών ουσιών επιβαρύνουν αναιτιολόγητα την υπόθεση, προσβάλλουν το τεκμήριο αθωότητας και δεν έχουν καμία αναφορά στο προανακριτικό και ανακριτικό υλικό. Είμαστε βέβαιοι ότι οι κατηγορίες περί δήθεν πρόκλησης ναυαγίου θα καταπέσουν στο δικαστήριο και οι εντολείς μας θα αθωωθούν» δήλωσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης Ιωάννης Γλύκας και Αθηνά Χαρβαλάκου Γλύκα.espressonews.gr

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.