Πλοίο που βυθίστηκε νότια της Κρήτης εκτιμάται ότι μετέφερε τόνους κάνναβης


Στον πάτο της θάλασσας, σε βάθος περίπου 800 μέτρων, εικάζεται ότι κρύβεται το μυστικό του «Malpas», ενός ύποπτου πλοίου από τη Συρία που βυθίστηκε νότια της Κρήτης το πρωινό της 17ηςΝοεμβρίου και εκτιμάται ότι μετέφερε ποσότητα ναρκωτικών μεγαλύτερη από αυτή που βρέθηκε πριν από μία εβδομάδα στα αμπάρια του ναρκόπλοιου «NOKA»!Η «Espresso» δημοσιεύει αποκλειστικά στοιχεία για την περίεργη υπόθεση, η οποία έχει αρκετές ομοιότητες με εκείνη του υπό σημαία Συρίας φορτηγού πλοίου, πάνω στο οποίο οι λιμενικές Αρχές ανακάλυψαν περίπου έξι τόνους χασίς σε μορφή «σοκολάτας» και 3.000.000 ναρκωτικά χάπια captagon, τα οποία είναι γνωστά και ως «ναρκωτικά των τζιχαντιστών»!Ο καπετάνιος και τρία ενήλικα μέλη του πληρώματος του «Malpas», όλοι συριακής καταγωγής, συνελήφθησαν για πρόκληση ναυαγίου κατά συναυτουργία και κρίθηκαν προσωρινά κρατούμενοι μετά τις απολογίες τους στον ανακριτή Πειραιά. Ο πέμπτος, επειδή είναι ανήλικος, αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει στοιχειοθετηθεί κατηγορία για μεταφορά ναρκωτικών, αν και στη δικογραφία τονίζεται ότι οι πληροφορίες που είχαν οι λιμενικοί έκαναν λόγο για «φορτίο κατεργασμένης κάνναβης, γνωστής και ως ρητίνης κάνναβης ή “σοκολάτας”, σε ποσότητα πολλών τόνων»!Μάλιστα, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα υπάρξει κατηγορία, καθώς θεωρείται απίθανο να πραγματοποιηθεί επιχείρηση για την ανέλκυση του ναυαγίου από τέτοιο βάθος.Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στη δικογραφία της υπόθεσης, το ραντάρ του πρώτου σκάφους του Λιμενικού εντόπισε το μήκους 40 μέτρων πλοίο στις 2 τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου, ενώ έπλεε νότια της Κρήτης. Στις 3.40 ένα φουσκωτό με έξι βατραχανθρώπους επιχείρησε να προσεγγίσει το ύποπτο σκάφος, όμως αναφέρθηκε βλάβη στο πηδάλιό του και το σχέδιο ματαιώθηκε. Στις 4.50 έφτασε δεύτερο σκάφος του Λιμενικού, που επίσης δεν μπόρεσε να κατεβάσει φουσκωτή βάρκα στο νερό εξαιτίας των περίπου 8 μποφόρ που έπνεαν στην περιοχή. Στις 5.50 υπήρξε επικοινωνία με τον πλοίαρχο του «Malpas», ο οποίος δεν ανέφερε κάποια βλάβη. Στις 6 το πρωί το πλοίο ακινητοποιήθηκε και δόθηκε εντολή από το Λιμενικό να βάλει πλώρη για την Ιεράπετρα. Ωστόσο, περίπου τέσσερις ώρες αργότερα πήρε κλίση και 20 λεπτά αργότερα βυθίστηκε πέντε ναυτικά μίλια έξω από το Κουφονήσι!ΚαταθέσειςΣτις καταθέσεις τους οι λιμενικοί που πήραν μέρος στην επιχείρηση κάνουν λόγο για «σκόπιμη πρόκληση βύθισης του πλοίου». Μάλιστα, προσθέτουν ότι ήταν η μόνη επιλογή που είχε το πλήρωμα μόλις αντιλήφθηκε πως είναι περικυκλωμένο από περιπολικά σκάφη του Λιμενικού για να μη βρεθεί ποτέ το ναρκοφορτίο!Οι Σύροι ναυτικοί δίνουν διαφορετική εκδοχή για όλα τα παραπάνω. Οπως αναφέρει στην κατάθεσή του ο 43χρονος καπετάνιος, το «Malpas» με σημαία Τανζανίας προοριζόταν για πώληση και ήταν άδειο όταν ακινητοποιήθηκε από το Λιμενικό.«Ξεκινήσαμε στις 14/11/2018 περί ώρα 18.00 χωρίς φορτίο από το λιμάνι της Λαττάκειας με προορισμό το λιμάνι Saint Julien της Μάλτας, με καύσιμα 15 μετρικούς τόνους diesel και με 10 τόνους νερό στις δεξαμενές ύδατος. Οταν θα έφτανα, θα έπαιρνα τηλέφωνο τον πλοιοκτήτη για να ενημερώσει εκείνος τον αγοραστή του πλοίου, προκειμένου να το παραλάβει» ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι το πλοίο είχε από την αρχή ελεγχόμενη εισροή υδάτων, αλλά η κατάσταση επιδεινώθηκε εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών.Σύμφωνα με τον μηχανικό του «Malpas», το πλοίο δεν είχε πρόβλημα όταν τους σταμάτησε το Λιμενικό, όμως κατεβαίνοντας κάποια στιγμή στο μηχανοστάσιο διαπίστωσε ότι το νερό είχε φτάσει τα 60-70 εκατοστά.«Προσπαθήσαμε να το κλείσουμε, αλλά ήταν ανεξέλεγκτο. Τότε ενημερώσαμε το Λιμενικό μέσω ασυρμάτου και μας περισυνέλεξαν αφού είχαμε πέσει στο νερό» κατέθεσε ο 50χρονος μηχανικός.«Οι εικασίες των Αρχών περί δήθεν ύπαρξης ναρκωτικών ουσιών επιβαρύνουν αναιτιολόγητα την υπόθεση, προσβάλλουν το τεκμήριο αθωότητας και δεν έχουν καμία αναφορά στο προανακριτικό και ανακριτικό υλικό. Είμαστε βέβαιοι ότι οι κατηγορίες περί δήθεν πρόκλησης ναυαγίου θα καταπέσουν στο δικαστήριο και οι εντολείς μας θα αθωωθούν» δήλωσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης Ιωάννης Γλύκας και Αθηνά Χαρβαλάκου Γλύκα.espressonews.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο: «Ευρώπη 2040: Το Αύριο είναι Σήμερα»

Το Ευρωπαϊκό Κονκλάβιο είναι μια πρωτοβουλία από πρώην υπουργούς, κορυφαίους διπλωμάτες και διανοητές από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση και πώς θα μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων

Πανικός στην Τουρκία για το ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α472): «Δεν ύψωσε Τουρκική σημαία» στην Σμύρνη – Τι απαντά το Τουρκικό ΥΠΑΜ

Πανικός έχει ξεσπάσει στα Τουρκικά social media και μέσα ενημέρωσης σήμερα για το πλοίο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, ΠΓΥ ΗΡΑΚΛΗΣ (Α-472), το οποίο πυροδότησε αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη μη ύψωση της τουρκικής σημαίας κατά την επίσκεψή του

Α’ Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. ΡΕΪΖΗΣ Δρόσος

Γεννήθηκε στη Σητεία το έτος 1969. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Εισήλθε στη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. το 1993 και αποφοίτησε το 1995 με το βαθμό του Σημαιοφόρου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υπηρέτησε στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου ως Υπολιμενάρχης και στα

Την παραίτησή τους από την κυβέρνηση υποβάλλουν Γιάννης Μπρατάκος και Σταύρος Παπασταύρου

Την παραίτησή τους υπέβαλαν ο υπουργός Επικρατείας, Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Γιάννης Μπρατάκος, οι οποίες έγιναν αποδεκτές από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με την κυβέρνηση ο πρωθυπουργός τους ευχαρίστησε για τη συνεργασία και έκανε αποδεκτές τις παραιτήσεις τους.   «Η

Μετάβαση στο περιεχόμενο