ΠΝΟ: Επιστολή διαμαρτυρίας ναυτικών για την επιβάρυνση κόστους των διαγνωστικών ελέγχων για την Covid 19

Επιστολή στον υπουργό ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη έστειλε η πανελλήνια ναυτική ομοσπονδία διαμαρτυρόμενοι για την τροποποίηση σύμφωνα με την οποία το κόστος των διαγνωστικών ελέγχων για τον κορωνοϊό τον επιβαρύνονται οι ναυτικοί.

Αναλυτικά:
Σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην υπ΄ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.24416 ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 2194/4-5-2022, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.59928 ΚΥΑ η οποία δημοσιεύθηκε στο τ. ΦΕΚ Β΄ 5470/21-10-2022, οι εντελλόμενοι υποχρεωτικοί έλεγχοι κατά του κορονοϊού Covid-19 πρέπει να γίνονται με ευθύνη και δαπάνη του υπόχρεου ναυτικού, πράγμα το οποίο δεν γίνεται αποδεκτό από την Ομοσπονδία μας, καθότι, όπως είναι γνωστό και όπως ανέκαθεν εφαρμοζόταν, και όπως αυτό επαναβεβαιώθηκε σύμφωνα και με την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, σε συνδυασμό με τον εκδοθέντα σε εκτέλεση αυτής Κανονισμό όπου και ρητά αναφέρεται ότι για τα ιατρικά πιστοποιητικά των Ναυτικών δεν καταβάλλεται από μέρους τους καμία δαπάνη.

Καμία αμφισβήτηση δεν μπορεί να εγερθεί ότι και τα πιστοποιητικά διαγνωστικών ελέγχων, σαφώς και πρόκειται περί πιστοποιητικών τα οποία είναι απαραίτητα για την ναυτολόγηση ή τη συνέχιση της παροχής της εργασίας του ναυτικού, όπως αναφέρεται παραπάνω και δεν πρέπει να επιβαρύνουν τον ναυτικό αλλά αποκλειστικά τον εργοδότη τους.

Παρατηρείται μάλιστα ότι η νέα ρύθμιση για την επιβάρυνση των ναυτικών έρχεται σε πλήρη αντίφαση και με την αρχική εκδοθείσα υπ’ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.45222 ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3130/18-07-2021 και η οποία ρητά ανέφερε στο άρθρο 2 παρ. 2 ότι «Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται υποχρεωτικά δύο (2) φορές την εβδομάδα……. με ευθύνη και δαπάνη του πλοιοκτήτη / εφοπλιστή / διαχειριστή».

Τι μεσολάβησε κ. Υπουργέ ώστε να αγνοηθούν όλα τα παραπάνω και τα όσα ορίζουν οι Διεθνείς Συμβάσεις και να πριμοδοτείται συνεχώς η πλευρά της πλοιοκτησίας και των Εταιρειών και μάλιστα σε βάρος των Ναυτικών μας είναι εύκολα κατανοητό.

Δεν πρέπει να διαφεύγει ακόμα ότι αν αποκλειστούν οι Ναυτικοί μας λόγω μη διενέργειας των εντελλομένων ελέγχων, όπως αναφέρεται στην παραπάνω ΚΥΑ, πως θα ταξιδέψουν τα πλοία με χωρίς ναυτικούς;

Σας γνωρίζουμε και ταυτόχρονα προειδοποιούμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε η δαπάνη αυτή των διαγνωστικών ελέγχων να βαρύνει τους Ναυτικούς μας και μάλιστα απεμπολώντας βασικά δικαιώματά μας διεθνώς ρυθμιζόμενα και κατοχυρωμένα και ότι στην περίπτωση απόλυσης Ναυτικού ή μη ναυτολόγησης του γιατί δεν έκανε τον διαγνωστικό έλεγχο θα βρουν αντιμέτωπη σύσσωμη την Ομοσπονδία μας.

Με τιμή,

Εμμανουήλ Τσικαλάκης

Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ

ΠΝΟ: Επιστολή διαμαρτυρίας ναυτικών για την επιβάρυνση κόστους των διαγνωστικών ελέγχων για την Covid 19

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πλακιωτάκης: Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές

Τη θέση του ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλέον πρωταγωνιστεί στις διεθνείς μεταφορές, ενισχύοντας το ρόλο του και την προστιθέμενη αξία του στην ανάπτυξη της περιοχής, διατύπωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, υπογραμμίζοντας σε βιντεοσκοπημένο του μήνυμα,

ΟΛΠ: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος

Την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και συγκεκριμένα στην Ανατολική πλευρά του Προβλήτα ΙΙ, ανακοινώνει η ΟΛΠ. Οι ανωτέρω εργασίες αποτελούν τμήμα της δεύτερης φάσης του ευρύτερου έργου βελτίωσης των υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος και περιλάμβαναν την

Τραβάει το σχοινί η Τουρκία: Σενάριο κρίσης νότια της Κρήτης– Το σεισμογραφικό σκάφος και ο ρόλος της Τρίπολης – Σε επιφυλακή ο Στόλος

Στην εκτίμηση ότι πίσω από την προκλητική αντίδραση της κυβέρνησης της Τρίπολης και της υπουργού εξωτερικών Νάιλα Μανγκούς η οποία κάνει λόγο «για έρευνες της Ελλάδας σε διαφιλονικούμενη περιοχή»  κρύβεται η Άγκυρα φαίνεται ότι καταλήγει η Αθήνα. Την ώρα που η

Φωτογραφική διάταξη για την επιλεκτική προαγωγή Αξιωματικών (εκ ΔΥΛΣ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ

Με μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε πως στο σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο «Σύσταση Ινστιτούτου Ιστορίας Εμπορικής Ναυτιλίας, Λιμένων και Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» το οποίο ρυθμίζει μεταξύ άλλων και θέματα προσωπικού Λ.Σ. ΕΛ.ΑΚΤ.  περιλαμβάνεται και