Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση σε ένα αεροπλάνο; Λίγοι τη διαλέγουν

Τι σκέφτεστε όταν κλείνετε μια θέση στο αεροπλάνο; Κάποιοι προτιμούν τις θέσεις στο παράθυρο, για να έχουν θέα αλλά και την… ησυχία τους. Άλλοι επιλέγουν τον διάδρομο, για να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στις τουαλέτες. Κάποιοι «κυνηγούν» τις θέσεις στις εξόδους κινδύνου, για να μπορούν να απλώνουν τα πόδια τους. Και οι «μυημένοι» κλείνουν πάντα θέσεις στις πρώτες σειρές, για να είναι από τους πρώτους στην αποβίβαση.

Λίγοι επιλέγουν σκόπιμα τη μεσαία θέση στην τελευταία σειρά. Και όμως, στατιστικά, αυτό είναι το ασφαλέστερο μέρος στο οποίο μπορεί να καθίσει κάποιος μέσα σε ένα αεροπλάνο.

Βέβαια, ελάχιστοι κλείνουν τη θέση τους έχοντας στο μυαλό τους το ενδεχόμενο ενός αεροπορικούς ατυχήματος. Και αυτό γιατί τα αεροπλάνα είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς. Όπως γράφει το CNN, το 2019 πραγματοποιήθηκαν σχεδόν 70 εκατ. πτήσεις σε όλο τον κόσμο και μόλις 287 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε αυτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του US National Safety Council, οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς μέσα σε ένα αεροπλάνο είναι μόλις μία στις 205.552. Αντίστοιχα στο αυτοκίνητο είναι μία στις 102.

Και όμως, οι περισσότεροι δίνουν ελάχιστη σημασία στα θανατηφόρα δυστυχήματα στους δρόμους, αλλά όταν ένα αεροπλάνο πέσει στο Νεπάλ, γίνεται πρώτη είδηση σε όλα τα μέσα του κόσμου.

Σύμφωνα με το CNN, το ενδιαφέρον μας για τα αεροπορικά δυστυχήματα ενδέχεται να έχει σχέση με την επιθυμία μας να καταλάβουμε γιατί συμβαίνουν ή ποιες είναι οι πιθανότητες να συμβούν ξανά. Και αυτό είναι καλό, γιατί οι ανησυχίες του κόσμου σημαίνουν ότι οι αρμόδιες αρχές ερευνούν σε βάθος τα αίτια των δυστυχημάτων, ώστε τα ταξίδια με αεροπλάνο να είναι όσο το δυνατόν πιο ασφαλή.

Σε κάθε περίπτωση, λόγω της φύσης τους, τα αεροπορικά δυστυχήματα δεν υπακούν σε κανόνες. Στην πτήση 232 της United, που έπεσε το 1989 στην Αϊόβα, τα 184 από τα 269 άτομα που επέβαιναν στο αεροπλάνο επέζησαν, με τους περισσότερους από αυτούς να κάθονται πίσω από την πρώτη θέση, προς το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους.

Παρόλα αυτά, μια έρευνα του TIME που μελέτησε τα στοιχεία αεροπορικών ατυχημάτων 35 ετών βρήκε ότι οι μεσαίες και προς τα πίσω θέσεις ενός αεροπλάνου έχουν το χαμηλότερο ποσοστό θνητότητας, στο 28%, έναντι 44% που καταγράφηκε για παράδειγμα στις θέσεις διαδρόμου στη μέση του αεροσκάφους.

Βέβαια, πολλά εξαρτώνται και από το είδος του ατυχήματος. Εάν ένα αεροπλάνο πέσει σε βουνό, οι πιθανότητες επιβίωσης μειώνονται δραματικά, όπως και εάν το αεροσκάφος πέσει στη θάλασσα με τη μύτη.

Όσο για το ποια είναι τα ασφαλέστερα αεροπλάνα, ο γενικός κανόνας είναι πως τα μεγαλύτερα αεροσκάφη έχουν περισσότερα δομικά υλικά και άρα μπορούν να αντέξουν μεγαλύτερες πιέσεις. Όμως όλα εξαρτώνται από τη σοβαρότητα του ατυχήματος.

moneyreview.gr 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θεσσαλονίκη: Ποινές «μαμούθ» σε μέλη κυκλώματος μεταναστών

Ποινές «μαμούθ» μέχρι και 244 χρόνων κάθειρξης αλλά και χρηματικές ποινές, πολλών εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων σε μέλη κυκλώματος διακίνησης μεταναστών. Οι διακινήσεις μεταναστών σημειώθηκαν το διάστημα 8 Φεβρουαρίου 2023- 2 Ιουνίου 2023 και τα κέρδη των

Σιγκαπούρη: Στις φλόγες δύο μεγάλα δεξαμενόπλοια – Διασώθηκαν δύο ναυτικοί

Δυο μεγάλα δεξαμενόπλοια έχουν πάρει φωτιά στα ανοικτά της Σιγκαπούρης και δυο μέλη πληρώματος διασώθηκαν, ανακοίνωσαν οι αρχές της ασιατικής πόλης-κράτους. Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο πετρελαιοφόρο Hafnia Nile, υπό σημαία Σιγκαπούρης, και ακόμη ένα πλοίο, το Ceres I, υπό σημαία Σάο Τομέ και

Λειψυδρία: «Ολιστικό σχέδιο δράσης για το νερό» ζητάει από την ΕΕ η Ελλάδα και άλλα 20 κράτη-μέλη

Επείγουσα έκκληση για να αντιμετωπιστεί η λειψυδρία και να προστατευθούν οι υδάτινοι πόροι, απευθύνουν στην ΕΕ 21 κράτη-μέλη, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Στην κοινή επιστολή τους ζητάνε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναλάβει συγκεκριμένες δράσεις, για να ενισχύσει την ασφάλεια

Εντυπωσιακά πλάνα από την εκπαίδευση των αμφίβιων καταδρομών στο Αιγαίο

Εντυπωσιακές εικόνες από την διαρκή εκπαίδευση στο Αρχιπέλαγος του Αιγαίου, των Αμφίβιων Καταδρομών της ΔΕΠ έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ. Όπως φαίνεται στο βίντεο, στην εκπαίδευση συμμετείχαν τόσο πλωτά σκάφη με κομάντος που πραγματοποίησαν βολές με πραγματικά πυρά, όσο και

Μετάβαση στο περιεχόμενο