Ποιοι δουλεύουν αυτό το Σάββατο: 43 χρόνια μετά επανέρχεται το 6ήμερο – Ένα ρεπό την εβδομάδα

Αν ως οικογενειάρχης σχεδιάζεις αυτό το Σάββατο καμιά βουτιά σε κοντινή παραλία, μην το θεωρείς δεδομένο. Μπορεί να αφεντικό να έχει διαφορετική ιδέα. Από αυτή την εβδομάδα (1/7/2024) ισχύει η 6ήμερη εργασία με πρωτοβουλία της επιχείρησης.

Δεν απαιτείται Συλλογική Σύμβαση ή συμφωνία με τον εργοδότη προς τούτο. Αρκεί η βούληση της εργοδοτικής πλευράς…

Χωρίς να μπορεί να αρνηθεί ο εργαζόμενος, χωρίς καν ατομική σύμβαση εργασίας.

Έτσι, το εργατικό «δίκαιο» από σήμερα προβλέπει ότι μέχρι το 1981:

Την απασχόληση και κατά την 6η ημέρα (Σαββάτο) με προσαύξηση 40% στο ωρομίσθιο.

Η εβδομαδιαία ανάπαυση δεν θα είναι 48ωρη, όπως μέχρι σήμερα, παρά 24ωρη.

Το καθημερινό ωράριο (Δευτέρα-Παρασκευή) μπορεί να φτάνει το 10ωρο με πρωτοβουλία της επιχείρησης χωρίς την καταβολή υπερωριών στο πλαίσιο της διευθέτησης του χρόνου εργασίας (την 6η ημέρα παραμένει στο 8ωρο).

Τα ρεπό περιορίζονται σε ένα (1) την εβδομάδα.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας η 6ήμερη απασχόληση επιτρέπεται:

α) στις επιχειρήσεις συνεχούς λειτουργίας από τη φύση τους, που λειτουργούν όλες τις ημέρες της εβδομάδας επί 24ωρου βάσεως με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα 5θήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους, καθώς και

β) στις επιχειρήσεις μη συνεχούς λειτουργίας που λειτουργούν 5 ή 6 ημέρες την εβδομάδα επί 24ωρου βάσεως με σύστημα εναλλασσόμενων βαρδιών και εφαρμόζουν σύστημα πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας για τους εργαζομένους τους, σε περίπτωση αυξημένου φόρτου εργασίας, με υποχρέωση σχετικής δήλωσης στο Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».

Η 6ήμερη απασχόληση επανήλθε με νόμο του περασμένου Δεκεμβρίου (Ν. 5053/2023) σαν… αντιστάθμισμα στην καθιέρωση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.

Όταν ο κλάδος παράγωγης υπάγεται υποχρεωτικά στο σύστημα της ψηφιακής κάρτας εργασίας (με την οποία ελέγχεται ο ημερήσιος χρόνος απασχόλησης αφού αποτυπώνεται ψηφιακά η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης του υπαλλήλου), ο εργοδότης παίρνει… μπόνους μια έξτρα ημέρα εργασίας του υπαλλήλου. Χωρίς καν ο τελευταίος να έχει δικαίωμα να εκφράσει τυχόν ενστάσεις, πόσο μάλλον αντιρρήσεις…

Στον Τουρισμό – Επισιτισμό δεν ισχύει η πρόβλεψη για την 6ήμερη εργασία για δύο λόγους:

1. Η ψηφιακή κάρτα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά από τον προσεχή Σεπτέμβριο. Άρα και το φετινό καλοκαίρι θα συνεχιστεί η χαλαρότητα ως προς τη εφαρμογή του 40ωρου…

2. Στον κλάδο υπάρχει ήδη Συλλογική Σύμβαση η οποία προβλέπει τη 6ημερη λειτουργία. (Σ.σ. Κάτι που είναι φυσιολογικό καθόσον τα Σαββατοκύριακα παρατηρείται η μεγαλύτερη κίνηση στον κλάδο και είναι αυξημένες οι ανάγκες σε προσωπικό).

Με την διαφορά ότι στην κλαδική σύμβαση προβλέπονται δύο ρεπό (ημέρες ανάπαυσης) την εβδομάδα για το προσωπικό. Κρίσιμη παράμετρος την οποία ίσως κληθεί να… αντιμετωπίσει η κυβέρνηση.

Να επιβάλει δηλαδή με… εγκύκλιο τη συμμόρφωση με την 6ήμερη και 48ωρη εβδομαδιαία εργασία, όπως συνέβαινε πριν από 43 έτη…

Γράφει ο Χρήστος Μέγας

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνάντηση του Δημάρχου Δελφών με το νέο Λιμενάρχη Ιτέας

Το νέο Λιμενάρχη Ιτέας, Πλωτάρχη Λιμενικού Σώματος Πρέντζα Γεώργιο, υποδέχθηκε την Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024, στο γραφείο του στο Δημαρχείο της Άμφισσας, ο Δήμαρχος Δελφών κ. Παναγιώτης Ταγκαλής.  Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του νέου Λιμενάρχη, στον

Η Μεταπολίτευση μετά τη δοκιμασία της οικονομικής κρίσης (*)

Η πεντηκοστή επέτειος της Μεταπολίτευσης ως μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία  και τα πενήντα χρόνια της περιόδου από το 1974 έως σήμερα μας επιβάλλουν να ξανασκεφτούμε τη σχέση μας με τον ιστορικό χρόνο. Για την ακρίβεια, θα έλεγα, ότι

ΠΑΘ 080: Στη Χαλκίδα για τη Ναυτική Εβδομάδα

Στη Χαλκίδα έφθασε χτες, Κυριακή 21 Ιουλίου 2024, το περιπολικό πλοίο ανοιχτής θαλάσσης (Π.Α.Θ.) του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής 080 «Άγιος Ευστράτιος», μήκους 60 μέτρων, για την έναρξη της Ναυτικής Εβδομάδας Χαλκίδας 2024, που διοργανώνει ο Δήμος Χαλκιδέων, σε συνδιοργάνωση με

Τα αυθαίρετα και «ορφανά» λιμάνια, μια ανοιχτή πληγή… Η περίπτωση των Κυθήρων και άλλων πολλών λιμένων (*)

Υπάρχουν επίσης λιμάνια, στα οποία δεν υπάρχουν κιόσκια, υπηρεσίες για τους επιβάτες, τουαλέτες, κυλικεία, στέγαστρα, τουαλέτες, σε χώρους υποδοχής των επιβατών, αλλά και στα περισσότερα λιμάνια δεν υπάρχουν συστήματα πυρόσβεσης. Υπάρχουν και λιμάνια που δεν εφαρμόζουν σε όλες τις διατάξεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο