Ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για το FSU της Ρεβυθούσας;

Ερωτήματα για τις επιλογές του ΔΕΣΦΑ

Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι.

Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;

Τα ερωτήματα

Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.

Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:

1. Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.

2. Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.

3. Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αρχικελευστής ΛΣ Τατσάκης Σωτήρης: «Έφυγε» εκτελώντας διατεταγμένη υπηρεσία ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου την 06/12/2009

Ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου την 06/12/2009 και περί ώρα 19:30 «έφυγε» εκτελώντας υπηρεσία τιμώντας πάντα τον Στρατιωτικό όρκο που είχε δώσει,ο ΑΡΧΙΚΕΛΕΥΣΤΗΣ ΛΣ ΤΑΤΣΑΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ. «Έφυγε» εκτελώντας διατεταγμένη υπηρεσία στην πύλη του νέου Λιμένα Εξωτερικού Ηγουμενίτσας,όντας επιφορτισμένος με

Ο Υπουργός …και ο Προστάτης του Λιμενικού Αη Νικόλας…

Με αφορμή την σημερινή εορτή του Άη Νικόλα, προστάτη των ναυτικών,  του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απεύθυνε μήνυμα. Στο μήνυμά του ο κ. Υπουργός αναφέρθηκε μόνο στους ναυτικούς μας τονίζοντας μεταξύ άλλων

Λάρυμνα: Αλιευτικός Έλεγχος & Κατάσχεση 4000τμχ Αχινών

Τις απογευματινές ώρες χθες, στο πλαίσιο τακτικών ελέγχων για τη καταπολέμηση της παράνομης αλιευτικής δραστηριότητας, εντοπίστηκαν από στελέχη του Γ’ Λιμενικού Τμήματος Λάρυμνας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χαλκίδας, ένας 36χρονος και ένας 63χρονος εντός Ε/Ρ-Α/Ψ σκάφους στη περιοχή “ΓΛΥΣΤΡΑ”, να έχουν

Μήνυμα Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχου Λ.Σ. Γεώργιου Αλεξανδράκη για την εορτή του Αγίου Νικολάου

Αξιωματικοί, Ανθυπασπιστές, Υπαξιωματικοί και Λιμενοφύλακες Γυναίκες και Άνδρες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Σήμερα εορτάζει ο Άγιος Νικόλαος, ο Άγιος της Ναυτοσύνης, ο φύλακας των απανταχού θαλασσοπόρων, προστάτης και του ένδοξου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής και του εμπορικού μας ναυτικού,

Μετάβαση στο περιεχόμενο