Πώς επηρέασε τη ναυλαγορά ο σεισμός της Τουρκίας

Της Αναστασίας Βαμβακά

Τα 7,8 ρίχτερ που χτύπησαν τη γειτονική Τουρκία και Συρία και οι αλλεπάλληλοι αντιστοίχου μεγέθους μετασεισμοί που καταγράφονται συνεχώς σε περισσότερες από 10 πόλεις της Ανατολικής Τουρκίας, εκτός από το δράμα της απώλειας ανθρώπινων ζωών, δεν αφήνουν ανεπηρέαστο και το διεθνές εμπόριο, καθώς σημαντικές οδικές αρτηρίες έχουν διακοπεί, ενώ η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στον εμπορευματικό σταθμό του λιμένα του Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα) στη νότια Τουρκία έχει ήδη ωθήσει αρκετές εταιρείες που αξιοποιούν τον λιμένα για τα εμπορεύματά τους να ανακοινώσουν καθυστερήσεις ή και ματαιώσεις παραδόσεων.

“Δεδομένης της κατάστασης στο Ισκεντερούν, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουμε αλλαγή προορισμού για όλες τις κρατήσεις που κινούνται προς το λιμάνι. Για την ώρα σχεδιάζουμε να εκτρέψουμε εμπορευματοκιβώτια σε κοντινούς κόμβους ή να τα κρατήσουμε σε λιμάνια μεταφόρτωσης — συμπεριλαμβανομένων των λιμένων της Μερσίνας και του Πορτ Σάιντ”, ανακοίνωσε η Maersk. Το ίδιο κάνει και η Hapag-Lloyd. Η Sealand, θυγατρική του δανέζικου κολοσσού, δήλωσε ότι θα εκτρέψει τα φορτία από την Αλεξανδρέττα σε άλλα λιμάνια.

Επίσης και το εμπορικό λιμάνι της Μερσίνας ανέστειλε τη λειτουργία του μετά τους σεισμούς για λίγα 24ωρα, αν και τώρα επαναλειτουργεί κανονικά.  Η Μερσίνα και το Ισκεντερούν είναι το τρίτο και το έβδομο μεγαλύτερο λιμάνι της Τουρκίας, αντίστοιχα, όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το περασμένο έτος.

“Ο σεισμός θα επηρεάσει την κανονική παραγωγή και τη ζωή στην Τουρκία και ο αντίκτυπος στη βιομηχανική αλυσίδα και στην αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας  μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συναλλαγματική ισοτιμία και τον πληθωρισμό της”, εκτιμά ο Μπάι Μινγκ, αναπληρωτής διευθυντής του διεθνούς ινστιτούτου έρευνας αγοράς στην Κινεζική Ακαδημία Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας.

Η Τουρκία βρίσκεται ανάμεσα στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο Θάλασσα και το στενό του Βοσπόρου λειτουργεί ως σημαντικός πλωτός διάδρομος για την παγκόσμια ναυτιλία. “Ο σεισμός αναμφίβολα θα διαταράξει τη ναυτιλία”, τόνισε ο αναλυτής.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ναυλαγοράς, ο δείκτης Drewry World Container για πρώτη φορά έπειτα από πολλούς μήνες επέστρεψε κάτω από το όριο των 2.000 δολαρίων. Η μείωση την τελευταία εβδομάδα ήταν 2%, ενώ σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα του 2022 η μείωση είναι 79%, διαμορφώνοντας τις τιμές στα 1.954,64 δολάρια για ένα κοντέινερ – που, φυσικά, δεν σχετίζεται αποκλειστικά με την Τουρκία.

Όσον αφορά τον αντίκτυπο στην κινεζική ναυτιλία από και προς την Ευρώπη, ο Wu Minghua, Κινέζος αναλυτής ναυτιλίας, δήλωσε στους “Global Times” ότι ο αντίκτυπος είναι περιορισμένος, καθώς το λιμάνι που έχει υποστεί ζημιά στην Τουρκία δεν βρίσκεται σε κομβική θέση για τις ναυτιλιακές διαδρομές Κίνας-Ευρώπης.

Ο Zhong Zhechao, ιδρυτής της One Shipping, εκτιμά πως ο σεισμός που έπληξε περιοχές της Τουρκίας είναι πολύ μακριά από το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της χώρας στην Κωνσταντινούπολη και σε κάποια απόσταση από το δεύτερο μεγαλύτερο στη Μερσίνα.

Στήριξη της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας στον σεισμόπληκτο λαό της Τουρκίας

Την έμπρακτη στήριξή της στους πληγέντες από τον σεισμό στην Τουρκία και τη Συρία δείχνει η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα. Η Maersk θα δωρίσει 1.000 εμπορευματοκιβώτια στους Τούρκους συνανθρώπους μας που πραγματικά βρίσκονται σε ανάγκη μετά τον ισχυρότατο σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου. Τα εμπορευματοκιβώτια θα μετατραπούν σε λυόμενα σπίτια, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο ένα είδος κατοικίας για όσους επηρεάστηκαν από τον σεισμό. Η Maersk στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι οι πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των σεισμόπληκτων θα συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες. Την ίδια ώρα, οι ΝΥΚ και K Line δώρισαν 13 εκατ. γεν σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς για τη στήριξη των θυμάτων του σεισμού, ενώ η MOL 5 εκατ. γεν στον ιαπωνικό Ερυθρό Σταυρό. Η ισραηλινή ΖΙΜ, μέσω του γραφείου που διατηρεί στη Σμύρνη, δώρισε και απέστειλε εμπορευματοκιβώτια με είδη πρώτης ανάγκης, όπως βρεφικές τροφές, στις πληγείσες περιοχές. Αεροσκάφος της CMA CGM Air Cargo, έμφορτο με ιατρικές προμήθειες, αναχώρησε προς το Γκαζιαντέπ της Τουρκίας. Αντίστοιχη θα είναι η συνεισφορά του γαλλικού ομίλου και στις πληθυσμιακές ομάδες της Συρίας, που επίσης βιώνουν τα δεινά του σεισμού.

Και από το λιμάνι του Πειραιά, πλοίο της ναυτιλιακής εταιρείας Neptune Lines της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού, ξεκίνησε να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στην Τουρκία. Πρόκειται για το πλοίο “Neptune Okeanis”, το οποίο απέπλευσε για την Τουρκία από το car terminal του λιμανιού του Πειραιά, τροποποιώντας την προγραμματισμένη του πορεία προκειμένου να προσεγγίσει το λιμάνι της Αλεξανδρέττας, και μετέφερε τέσσερα φορτηγά με είδη πρώτης ανάγκης όγκου 250 κυβικών μέτρων, όπως κουβέρτες, κλινοσκεπάσματα, θερμαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής και φάρμακα, τα οποία ζήτησαν, κατά προτεραιότητα, οι τουρκικές Αρχές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «λεωφόρος» της κοκαΐνης

Έξι φορτηγά γεμάτα με στρατιώτες και αστυνομικούς έφτασε μέσα στη νύχτα έξω από ένα σπίτι στο Γκουαγιακίλ του Ισημερινού. Η πόρτα του σπιτιού έγραφε πως «ενοικιάζεται» και τα φώτα ήταν σβηστά. Ωστόσο, δεν πτοήθηκαν από το φαινομενικά άδειο σπίτι καθώς

Βυθίζεται το ελληνόκτητο πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι – Αναφορές για νεκρό

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το πλοίο έχει υποστεί σοβαρή βλάβη στο μηχανοστάσιο, πλέει εδώ και ώρες ακυβέρνητο και παρουσιάζει εισροή υδάτων. Αναφορές σε αραβικά ΜΜΕ σημειώνουν ότι υπάρχει ένα νεκρός από το πλήρωμα. Το ελληνικό λιμενικό διευκρίνισε ότι ανάμεσα στα

Γιώργος Αυτιάς: Στρασβούργο

Ακόμη και στους αριθμούς μπορεί κανείς να ασκήσει ερμηνευτική βία. Μπορεί να βλέπει στα εκλογικά μεγέθη όχι αυτό που μετράνε, αλλά το είδωλο των προκαταλήψεών του. Κάπως έτσι, κάποιοι είχαν «διαβάσει» το αποτέλεσμα προτού καν κλείσουν οι κάλπες την Κυριακή.

Αρχίζει η δικαστική μάχη δισ. ευρώ για τα εγκλωβισμένα αεροσκάφη

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες leasing αεροσκαφών ξεκίνησαν τη δικαστική μάχη εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών στο Δουβλίνο, μία αναμέτρηση στην οποία παίζονται αποζημιώσεις τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ για αεροσκάφη που παραμένουν αποκλεισμένα στη Ρωσία. Οι εκμισθωτές έχουν εγείρει αγωγές κατά δεκάδων

Μετάβαση στο περιεχόμενο