Πώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τη ναυτιλία

Ο ΟΗΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου – Το κόστος των έργων για την προετοιμασία των λιμανιών για προσαρμογή στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσε να ανέλθει σε 223-768 δισ. δολάρια πριν το 2050 παγκοσμίως

Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας και η επιδείνωση του καιρού θα έχει τρομερές συνέπειες για την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά ο κλάδος έχει αποτύχει είναι να προετοιμαστεί, σύμφωνα με την Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος του ΟΗΕ-Intergovernmental Panel on Climate Change -IPCC.

Το κόστος των έργων για την προετοιμασία των λιμανιών για ανάπτυξη και προσαρμογή στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας θα μπορούσε να ανέλθει σε 223-768 δισεκατομμύρια δολάρια πριν το 2050 παγκοσμίως.

«Οι προβλεπόμενες επιπτώσεις φτάνουν πολύ πέρα από τις παράκτιες πόλεις και οικισμούς. Οι πιθανές ζημιές σε λιμάνια θα προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα και ανισορροπίες στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και στο θαλάσσιο εμπόριο, με τοπικές έως παγκόσμιες γεωπολιτικές και οικονομικές προεκτάσεις», ανέφερε η έκθεση της IPCC, η οποία βασίστηκε σε 34.000 επιστημονικές εργασίες και γραμμένες από 270 επιστήμονες από 67 χώρες.

Η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και όλο και οι καταιγίδες επηρεάζουν ήδη τη λιμενική δραστηριότητα, τις υποδομές και τις αλυσίδες εφοδιασμού, και μερικές φορές διατάραξαν το εμπόριο και τις μεταφορές. Αλλά αυτοί οι κίνδυνοι δεν έχουν ενσωματωθεί συστηματικά σε σχέδια προσαρμογής.

Η κλιματική αλλαγή θα μπορούσε επίσης να αλλάξει τα εμπορικά πρότυπα. Για παράδειγμα, εάν η χαμηλότερη στάθμη του νερού σε ποτάμια και λίμνες οδηγήσει τα φορτία που μετακινούνται από φορτηγίδες να μεταφέρονται μέσω οδικών ή σιδηροδρομικών διαδρομών με μεγαλύτερη ένταση άνθρακα.

Η έκθεση σημείωσε την αυξανόμενη απειλή για την Αρκτική από τον αυξημένο ναυτιλιακό και κρουαζιερότουρισμό.

Αυτό θα μπορούσε να ωφελήσει το εμπόριο και τον τουρισμό αλλά να βλάψει θαλάσσια οικοσυστήματα και μέσα διαβίωσης της Αρκτικής.

Ενώ το άνοιγμα του θαλάσσιου πάγου αύξησε τη ζήτηση για γιοτ και κρουαζιερόπλοια, δεν ήταν απαραίτητα το ίδιο να ισχύει για πλοία φορτίου, εξόρυξης ή ανεφοδιασμού.

Υπήρχε κίνδυνος για περισσότερα ατυχήματα από περισσότερα ταξίδια στις περιοχές αυτές.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση οι επιπτώσεις του κλίματος επιδεινώνουν την πείνα, την απώλεια εισοδήματος και η φτώχεια θα μπορούσε να επιδεινώσει το «θαλάσσιο έγκλημα» όπως την παράνομη αλιεία, την διακίνηση ναρκωτικών ή την πειρατεία.

Η προσαρμογή στην απειλή θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίτευξη στόχων βιώσιμης ανάπτυξης, όπως η μείωση της φτώχεια και της πείνας.

  • Μηνάς Τσαμόπουλος

Πώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί τη ναυτιλία

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται

Σε περισσότερους από 145.000 ανέρχονται οι νέοι 18 και 19 ετών, οι οποίοι θα λάβουν φέτος την οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ στο πλαίσιο του Youth Pass 2024. Πιο αναλυτικά, στους 69.825 ανήλθαν οι νέοι 18 ετών που υπέβαλαν τη σχετική

Oι «Denial» S-400 στο επίκεντρο της «Ramstein Flag 24» και ο περίεργος ρόλος της Τουρκίας

*Του Κώστα Σαρικά Σενάρια καταστολής της αεράμυνας της Ρωσίας με έμφαση στα αντιαεροπορικά συστήματα S-400 αναμένεται να βρεθούν  στο επίκεντρο της μεγαλύτερης αεροπορικής άσκησης του ΝΑΤΟ στην Ευρώπη η οποία διοργανώνεται από την Ελλάδα το προσεχές φθινόπωρο. Ο σχεδιασμός της «Ramstein Flag

Red Arrows: Οι Βρετανοί πιλότοι «έκλεψαν τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς τους [pics, vid]

Το ακροβατικό σμήνος «Red Arrows» της βρετανικής Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF), «έκλεψε τις εντυπώσεις» με τους εκπληκτικούς ελιγμούς που πραγματοποίησε κατά την διάρκεια σημερινής αεροπορικής επίδειξης στον Φλοίσβο Παλαιού Φαλήρου. Όπως συνηθίζουν άλλωστε, τα «Κόκκινα Βέλη» της ιστορικής RAF κατάφεραν να

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Μετάβαση στο περιεχόμενο