Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.233.180,00 € και συμμετέχουν πέραν της EY οι εταιρείες Samaras & Associates – Σύμβουλοι Μηχανικοί, NAP Engineering – Ναυπηγική Εταιρεία και NKLAW FIRM – Δικηγορική Εταιρεία, οι οποίοι σύντομα θα κληθούν να αναλάβουν την εκπόνηση της μελέτης, η οποία αναμένετε να ανοίξει την πόρτα για την διάθεση των κονδυλίων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ Ευρωπαϊκής επιτροπής και Ελληνικής κυβέρνησης (Υπουργείο Ναυτιλίας και συναρμόδιων υπουργείων).
Η μελέτη αποσκοπεί στην εκπόνηση του στρατηγικού σχεδιασμού για τη σταδιακή ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας στο πλαίσιο του πράσινου μετασχηματισμού της οικονομίας. Η κρισιμότητα της μελέτης έγκειται στο γεγονός ότι ο κλάδος της Επιβατηγού ναυτιλίας είναι υψίστης σημασίας για τα εθνικά συμφέροντα καθώς συνδέει πάνω από 100 μικρά και μεγάλα κατοικημένα νησιά με μόνιμο πληθυσμό άνω των 1.4 εκατομμυρίων, οι οποίοι πρέπει να απολαμβάνουν ίσες υπηρεσίες με τους κατοίκους της ενδοχώρας, ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε τον παράγοντα Τουρισμό (από τον οποίο εισρέει πολύτιμο συνάλλαγμα), μέρος του οποίου μετακινείται ακτοπλοϊκώς.
Όπως ανέφερε και η προϊσταμένη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αθηνά Φωκά, συμμετέχοντας στο workshop του Υπουργείου για την ακτοπλοΐα, έχουν ήδη εξασφαλιστεί για τον ακτοπλοϊκό κλάδο, ευρωπαϊκοί πόροι 80 εκατ. ευρώ που μπορούν να ανέλθουν και σε 360 εκατ. ευρώ όταν θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, οι οποίοι θα αναπτυχθούν με το οικονομικό μοντέλο και τις εναλλακτικές μορφές καυσίμου. Πρόσθεσε ότι για τον σκοπό αυτό τρεις πιλοτικές γραμμές θα αποτελέσουν την είσοδο για το χρηματοοικονομικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί, ενώ τόνισε ότι το βασικό γεγονός αυτή τη στιγμή είναι ότι η χώρα ξεκίνησε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιμένει.
Η μελέτη αναμένεται να παραδοθεί στο ΤΑΥΠΕΔ μέσα στο επόμενο έτος ώστε αμέσως μετά να λειτουργήσουν οι μηχανισμοί χρηματοδότησης για τα διαθέσιμα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ προς τις ενδιαφερόμενες εταιρείες του κλάδου. Πέραν όμως από τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, παράγοντες της εγχώριας ναυπηγικής και ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας προσμένουν να λάβουν μερίδιο της αγοράς με ναυπηγήσεις και εκσυγχρονισμό ακτοπλοϊκών πλοίων να οδηγούνται σε ελληνικά ναυπηγεία και επισκευαστές. Μέσω αυτής της διαδικασίας σημαντικά κονδύλια μπορούν να ανακυκλωθούν στην Ελληνική οικονομία με πολλαπλά κοινωνικά οφέλη. Το τελευταίο φαίνεται να έχει γίνει κατανοητό από κυβερνητικά στελέχη, ότι μόνο με τέτοιους σχεδιασμούς μπορούν να προσβλέπουν σε πραγματική ανάπτυξη της οικονομίας.