Πότε ξεκινούν γεωτρήσεις για υδρογονάνθρακες στα ελληνικά οικόπεδα

Η εικόνα για τις πέντε θαλάσσιες περιοχές, σύμφωνα με την Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων. Πότε πιθανολογείται, εφόσον δεν υπάρξουν ανεξέλεγκτες καθυστερήσεις, η ερευνητική γεώτρηση στα Γιάννενα.

Στα τέλη του έτους εκτιμάται ότι θα υπάρχει σαφής εικόνα για τη δυναμική των πέντε αδειοδοτημένων θαλάσσιων περιοχών της χώρας, ώστε να προσδιοριστούν οι στόχοι για έρευνα υδρογονανθράκων και να ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση από τους operators. Εικόνα που θα προκύψει από την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των σεισμικών δεδομένων που έχουν συλλεχθεί από τα συγκεκριμένα μπλοκ.

Πριν από το καλοκαίρι του 2024, εξάλλου, πιθανολογείται, εφόσον δεν υπάρξουν ανεξέλεγκτες καθυστερήσεις, η ερευνητική γεώτρηση στα Γιάννενα.

Το ενδιαφέρον, πλέον, επικεντρώνεται στα θαλάσσια οικόπεδα, ήτοι, στις δύο περιοχές, Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης, που έχουν ανατεθεί στην κοινοπραξία ExxonMobil-Helleniq Energy, το μπλοκ 2, στο Ιόνιο, των Energean Oil & Gas-Helleniq Energy και στα μπλοκ του Ιονίου και του Κυπαρισσιακού Κόλπου, της Helleniq Energy.

Οι δισδιάστατες σεισμικές έρευνες, που ολοκλήρωσε στις αρχές Φεβρουαρίου στην Κρήτη η νορβηγική PGS, είναι υπό επεξεργασία. Η ExxonMobil έχει κάνει γνωστό ότι από την επάρκεια ή μη αυτών των αναλύσεων θα κριθεί αν θα απαιτηθούν και τρισδιάστατες έρευνες στις δύο περιοχές. Συνεπώς, στα τέλη του χρόνου θα γνωρίζουμε αν θα δοθεί το σήμα για τη β’ φάση των ερευνών στην Κρήτη, δηλαδή, την πολυπόθητη ερευνητική γεώτρηση, ή αν θα πάρει μικρή αναβολή για να γίνουν και 3D σεισμικά.

Πηγές, πάντως, της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων (ΕΔΕΥΕΠ), εκφράζουν αισιοδοξία ότι στο κλείσιμο του 2023 θα είναι δυνατό το επόμενο βήμα, ο καθορισμός συγκεκριμένων ζωνών-στόχων για ερευνητικές γεωτρήσεις και στις πέντε θαλάσσιες περιοχές. Αυτού του είδους οι γεωτρήσεις επιβεβαιώνουν την έκταση και την αξία των κοιτασμάτων, άρα και την οικονομικότητα της εκμετάλλευσης τους, για να ακολουθήσει το τρίτο και σημαντικό στάδιο, η εξόρυξη τους.

Σε ό,τι αφορά τη χερσαία περιοχή των Ιωαννίνων, με μισθώτρια εταιρία την Energean, ολοκληρώθηκε στις 27 Μαρτίου η δημόσια διαβούλευση για την Περιβαλλοντική Μελέτη Κοινωνικών Επιπτώσεων, με θετικές γνωμοδοτήσεις από όλους τους κοινωνικούς εταίρους της περιοχής. Όλο το υλικό, μαζί με τις παρατηρήσεις και τις υποδείξεις που έγιναν, βρίσκεται πλέον στα χέρια της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την επεξεργασία του θα κριθεί αν θα κληθεί η Energean να παράσχει διευκρινιστικές απαντήσεις, ώστε στη συνέχεια η ΔΙΠΑ να προχωρήσει στην έκδοση της σχετικής άδειας για την ερευνητική γεώτρηση.

Οι εκτιμήσεις που υπάρχουν για την έκδοση της άδειας την τοποθετούν στην καλύτερη των περιπτώσεων στα τέλη του ερχόμενου Οκτωβρίου, υπό την αίρεση, πάντα, της μεσολάβησης τόσο των εθνικών εκλογών όσο και των αυτοδιοικητικών εκλογών το Φθινόπωρο. Εάν τελικά εγκριθεί η άδεια στον εκτιμώμενο χρόνο, η εταιρία θα χρειαστεί τουλάχιστον άλλους τρεις μήνες προετοιμασίας για τη γεώτρηση (προετοιμασία του εδάφους, ανεύρεση γεωτρύπανου, κ.λπ.). Σε κάθε περίπτωση, με αυτό το χρονοδιάγραμμα η ερευνητική γεώτρηση στόχος είναι να γίνει πριν από το καλοκαίρι του 2024, για να μη συμπέσει με την τουριστική περίοδο.

Βέβαια, είχε συμφωνηθεί αρχικά να γίνει φέτος, κάτι το οποίο, όπως φαίνεται από τις προαναφερόμενες εξελίξεις, μάλλον δεν είναι εφικτό. Η ΕΔΕΥΕΠ, πάντως, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, είναι ανοιχτή στο να συζητήσει με την εταιρία την παράταση της β’ φάσης, που ολοκληρώνεται το 2025. Κι αυτό γιατί η ερευνητική γεώτρηση, που απαιτεί ένα εξάμηνο για να ολοκληρωθεί, πιθανόν να χρειαστεί και τις λεγόμενες επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις, που υπόκεινται στην ίδια διαδικασία αδειοδοτήσεων, όπως και η ερευνητική.

Με δεδομένο, ότι η Energean δεν κρύβει ότι αναζητά συνεταίρο για τα Ιωάννινα, η προοπτική των επιβεβαιωτικών γεωτρήσεων θα πρέπει να έχει εξασφαλισμένο περιθώριο χρόνου, για την προσέλκυση ενός ακόμη επενδυτή. Πράγμα το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά η ΕΔΕΥΕΠ.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Bulk Carriers των Ελλήνων»: Η νέα θεματική έκθεση της Isalos.net

Η Isalos.net παρουσιάζει τη θεματική έκθεση «Τα Bulk Carriers των Ελλήνων: Ηγέτες της παγκόσμιας ανάπτυξης». Η εν λόγω έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει στο ευρύ κοινό σημασία του συγκεκριμένου τύπου πλοίου για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και την πρωταγωνιστική πορεία της

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Όχι στις επικείμενες αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λήμνου»

Με πρωτοβουλία του Τομεάρχη Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή για την δρομολογούμενη αντικατάσταση των τριών εβδομαδιαίων συνδέσεων της Λήμνου με το λιμάνι της Καβάλας, με δυο

Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας : Διήμερο αγάπης για την ΦΛΟΓΑ

Η ΦΛΟΓΑ, ο Σύλλογος Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια με την βοήθεια του γυμναστηρίου  GRE.A.T. και της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κεντρικής Ελλάδας, για ακόμη μια φορά και με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του καρκίνου παιδικής ηλικίας δίνουν ηχηρό

Οι Συμφωνίες που «όπλισαν» τους Τούρκους για να εισβάλλουν το 1974 στην Κύπρο υπογράφτηκαν 15 χρόνια πριν

Δυο Συμφωνίες εκμεταλλεύτηκαν οι Τούρκοι για να δικαιολογήσουν την εισβολή στην Κύπρο το 1974.   Ήταν μια μέρα σαν σήμερα, 11 Φεβρουαρίου του 1959, όταν η Ελλάδα με την Τουρκία υπέγραψαν τη Συμφωνία της Ζυρίχης (στο ξενοδοχείο Ντόλτερ) με την οποία (οκτώ ημέρες μετά θα υπέγραφαν και

Μετάβαση στο περιεχόμενο