Πού θα πάνε οι τιμές του ρεύματος και πόσο θα φτάσει η επιδότηση του Αυγούστου

Τα αλλεπάλληλα ρεκόρ στη χονδρεμπορική αγορά ανεβάζουν ακόμη περισσότερο τον πήχη των τιμών ενόψει και της κυβερνητικής παρέμβασης για την επιδότηση των τιμολογίων.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της χονδρεμπορικής αγοράς ο μέσος όρος του Ιουλίου στην χονδρική του ρεύματος διαμορφώνεται στα 138,69 ευρώ η μεγαβατώρα, όταν τον Ιούνιο ο μέσος όρος ήταν στα 98,89 ευρώ η μεγαβατώρα., δηλαδή έχουμε αύξηση που ξεπερνά το 40%.

Τι σημαίνει αυτή η αύξηση για τα τιμολόγια της λιανικής και το ύψος της επιδότησης που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση στις αρχές Αυγούστου;

Εάν λάβουμε υπόψη το τιμολόγιο Ιουλίου της ΔΕΗ, που είναι το φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο της αγοράς, στα 13,5 λεπτά η κιλοβατώρα, χωρίς επιδότηση η αύξηση για τον Αύγουστο θα ήταν 5,4 λεπτά, δηλαδή η τιμή θα διαμορφωνόταν στα 18,9 λεπτά η κιλοβατώρα. Αν και επισήμως το αρμόδιο υπουργείο ενέργειας δεν έχει προσδιορίσει τον πήχη της εύλογης τιμής, εντούτοις, με βάση τα όσα έχουν κατά καιρούς αφήσει να εννοηθεί τα κυβερνητικά στελέχη, το όριο της τιμής μπαίνει στα επίπεδα του περασμένου Ιανουαρίου, δηλαδή στα 14 με 15 λεπτά η κιλοβατώρα. Αυτό σημαίνει ότι η επιδότηση που θα ανακοινωθεί θα κινηθεί μεταξύ 4 και 5 λεπτών, ούτως ώστε να απορροφηθεί η αύξηση και να μην μετακυληθεί στους καταναλωτές.

Υπενθυμίζεται ότι οι επιδοτήσεις θα ισχύσουν για τα κυμαινόμενα τιμολόγια, δηλαδή για τα πράσινα και τα κίτρινα τιμολόγια, ενώ ίδιες θα παραμείνουν οι τιμές για όσους έχουν σταθερά μπλε τιμολόγια. Ούτως ή άλλως βέβαια τα σταθερά μπλε ολιγόμηνης διάρκειας κινούνται στα 9 με 10 λεπτά η κιλοβατώρα, που μαζί με το πάγιο για μια μέση κατανάλωση ανεβαίνουν στα 11 με 12 λεπτά η κιλοβατώρα, βρίσκονται δηλαδή κάτω από τον πήχη που αναμένεται να θέσει η κυβέρνηση για την επιδότηση.

Σε ό,τι αφορά τη σημερινή τιμή χονδρικής, πάντως, καταγράφεται νέα υποχώρηση κατά 6,62% στα 149,61 ευρώ η μεγαβατώρα αν και το βράδυ στις 9 πάλι η τιμή θα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στα 527,88 ευρώ η μεγαβατώρα. Η νέα μείωση αποδίδεται τόσο στην αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ που αντιστοιχούν στο 38,6% του ενεργειακού μείγματος ενώ το υπόλοιπο απαρτίζεται από μονάδες αερίου σε ποσοστό 31,68%, εισαγωγές 10,23%, λιγνίτες κατα΄9,72% και υδροηλεκτρικά κατά 5,1%.

Του Χάρη Φλουδόπουλου

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΕΑΛΣ:Ο Νόμος Δένδια υποβαθμίζει υγειονομικά τα στελέχη Λ.Σ. -ΕΛ.ΑΚΤ. και τα φέρνει σε δεύτερη μοίρα – Απαιτούμε Ισότιμη Μεταχείριση

Την έκπληξη και τον βαθύ προβληματισμό των στελεχών του Λιμενικού Σώματος έχει προκαλέσει η διάταξη του άρθρου 34 (παρ. 5) του πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 5195/2025, με την οποία ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Δένδιας καθιερώνει σειρά προτεραιότητας στην υγειονομική εξυπηρέτηση υπέρ των

ΕΕΝ | Εθνικό Πλοίο & Επανεκκίνηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός «Εθνικού Πλοίου» Με όραμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου ελληνικού πλοίου, ικανού να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και να λειτουργήσει ως εξαγώγιμο τεχνολογικό προϊόν, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων κ.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:«Ανεπαρκής η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Φολεγάνδρου εν μέσω τουριστικής περιόδου»

Κοινοβουλευτική Αναφορά προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, έπειτα από σχετικό υπόμνημα του Συλλόγου Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων Φολεγάνδρου, αναδεικνύοντας το σοβαρό

Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.: Αυτή είναι η πραγματική πρόθεση ενίσχυσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών

Η Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ. επανειλημμένως έχει αναδείξει το ζήτημα της υποστελέχωσης κρίσιμων Λιμενικών Αρχών και έχει προτείνει λύσεις στην κατεύθυνση αυτή. Ειδικότερα, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εμφανίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα υποστελέχωσης. Ομοίως στο δεύτερο

Μετάβαση στο περιεχόμενο