Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων

Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς

Η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια (cold ironing) που θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση. Τα φορτία που απαιτούνται είναι σημαντικά και οι υποδομές ακόμη αναζητούνται. Μέχρι τώρα πιο μπροστά φαίνεται να είναι ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας που δηλώνει έτοιμος να ηλεκτροδοτήσει από το 2025 πλοία, όπως προέκυψε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στον Οργανισμό Λιμένος Βόλου.

Σε μια άλλη ημερίδα που έγινε στο Ίδρυμα Ευγενίδου τονίστηκε ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την κατεύθυνση της επίλυσης των
προβλημάτων που εντοπίζονται στην εφαρμογή του εξηλεκτρισμού στη ναυτιλία και κυρίως του cold ironing στα λιμάνια. Ωστόσο απαιτούνται ακόμα σημαντικές προσπάθειες για να επιτευχθεί μια κοινώς αποδεκτή και εφικτή οικονομικά και τεχνολογικά λύση.

Οι ανάγκες

Στον Βόλο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού του Βόλου Σωκράτης Αναγνώστου, μιλώντας στην εκδήλωση στην οποία παρουσιάστηκε το πρόγραμμα CENTAVROS, σημείωσε ότι είναι υποχρεωτικό από την ΕΕ μέχρι το 2030 ένα πλοίο που θα μένει για πάνω από δύο ώρες στο λιμάνι να ηλεκτροδοτείται από ξηράς. Αυτό είναι εύκολο για εμπορικά πλοία αλλά για κρουαζιερόπλοια «θέλουμε ρεύμα όσο απαιτείται για να ηλεκτροδοτηθεί ένα μεσαίο χωριό».

Ο Αθανάσιος Πορφύρης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ, αναφέρθηκε στις ενέργειες του ΟΛΗγ. για την ηλεκτροδότηση πλοίων στο λιμάνι όπου εγκρίθηκαν οι μελέτες και ανακοίνωσε ότι προσεχώς θα γίνει και η δημοπράτηση των έργων των δικτύων για το cold ironing και του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι σε θέση να ηλεκτροδοτείται πλοίο από την ξηρά. Ο Απόστολος Καμαρινάκης, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, τόνισε ότι πρέπει να τρέξουμε για να μη μείνουμε πίσω, ενώ διευκρίνισε ότι το ρεύμα πρέπει να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

Η συνεργασία

Ο Κωνσταντίνος Γκώνιας, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), αναφέρθηκε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την ΕΛΙΜΕ, με στόχο να έχουμε ταυτόχρονο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση των έργων υποδομής.

Ο Δημήτριος Σπύρου, σύμβουλος, επικεφαλής Τομέα Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ (ΟΛΠ ΑΕ), αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Πειραιά σχετικά με την ηλεκτροδότηση πλοίων και σημείωσε ότι θα χρειαστούν 200 Mwatt, δηλαδή μία ακόμη πόλη του Πειραιά, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για συντονισμένη στήριξη στα ευρωπαϊκά όργανα. Ο εκτελεστικός πρόεδρος ΔΣ Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ, πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) Αθανάσιος Λιάγκος αναφέρθηκε στην υποχρέωση των λιμανιών να μειώσουν κατά 55% τις εκπομπές ρύπων και συμπλήρωσε ότι η βούληση υπάρχει αλλά πρέπει να βρούμε τους πόρους για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μερίσματα ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ: Αναρτήθηκαν τα ενημερωτικά Αυγούστου 2024

Η κυριότερη παροχή του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού και του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (ΜΤΝ/ΕΚΟΕΜΝ) είναι το Μέρισμα, δηλαδή το μηνιαίο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μερισματούχους του. Αυτό το μέρισμα πληρώνεται προκαταβολικά σε μηνιαία βάση και, συνήθως, την τελευταία

Επιχείρηση Νίκη – Όταν η ιστορία γράφτηκε από τους λίγους (*)

Στις 15 Ιουλίου του 1974, η στρατιωτική χούντα του Ιωαννίδη αποφασίζει να καταλύσει τη δημοκρατία του ανεξάρτητου μέχρι τότε κυπριακού κράτους και να ανατρέψει τον εκλεγμένο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Γ΄. Δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου σε

60 πειρατικές επιθέσεις σε βάρος πληρωμάτων το 2024 – Ανησυχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (IMB) του ICC καλεί σε συνεχή επαγρύπνηση για την προστασία των ναυτικών εν μέσω αυξανόμενης βίας, παρά τη συνολική μείωση του αριθμού των περιστατικών που αναφέρονται στην ενδιάμεση ετήσια έκθεση του για το 2024. Πιο συγκεκριμένα, 60 περιστατικά πειρατείας και ένοπλης

Έβρος: Έλληνας συνοριοφύλακας τραυματίστηκε από πυρά αγνώστων από την τουρκική πλευρά

Επεισόδιο με τραυματισμό ενός συνοριοφύλακα στο Σουφλί του Έβρου σημειώθηκε στις 18.20 το απόγευμα του Σαββάτου (20/7). Ειδικότερα, Έλληνες συνοριοφύλακες που περιπολούσαν στην περιοχή -στη θέση Αμπέλια όπου δεν υπάρχει φράχτης- και κατά τη διάρκεια επιχείρησης αποτροπής παράνομης εισόδου μεταναστών

Μετάβαση στο περιεχόμενο