Προς μείωση 20% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσω προσφορών και οικογενειακών πακέτων στα ναύλα

Άμεσες μειώσεις της τάξης του 20% ζήτησε η κυβέρνηση από τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φλέγον ζήτημα των υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Το απόγευμα της Τρίτης επί 90 λεπτά κυβερνητικά στελέχη μαζί με τους ακτοπλόους συζήτησαν στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να μπορέσει να στηριχθεί η προσπάθεια να κάνει διακοπές η μέση ελληνική οικογένεια. Κατά τις ίδιες πηγές στη σύσκεψη έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.

Τα κυβερνητικά στελέχη, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς, ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού» λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η κυβέρνηση ζήτησε από τους ακτοπλόους να αντιληφθούν την κατάσταση που επικρατεί στην κοινωνία και τις δυσκολίες που προκύπτουν για τον οικογενειακό προϋπολογισμό από την ενεργειακή κρίση αλλά και τον πληθωρισμό για όλο το προηγούμενο διάστημα.

Οι συνεργάτες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θεωρούν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν περιθώριο μέχρι και για 30% μείωση των τιμών στα ναύλα. Από κυβερνητικής πλευράς ετέθη το ζήτημα ότι παρά την σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, η υποχώρηση αυτή δεν έχει αποτυπωθεί αντιστοίχως στις τιμές των εισιτηρίων.

Στην κυβέρνηση αναμένουν ότι μέσα στις επόμενες 48 ώρες, δηλαδή μέχρι το απόγευμα της Πέμπτης 13 Ιουλίου, οι ακτοπλόοι θα έχουν καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για άμεση μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που έχουν εκτοξευτεί σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα για τους ταξιδιώτες παρά το γεγονός ότι τα καύσιμα για την κίνηση των πλοίων έχουν μειωθεί κατά περίπου 45% σε σχέση με το καλοκαίρι του 2022.

Επί της αρχής οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων ανταποκρίθηκαν και υποσχέθηκαν να επανέλθουν με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης. Από την πλευρά τους οι ακτοπλόοι ζήτησαν στο πλαίσιο της δικής τους εμπορικής πολιτικής να βγάλουν προσφορές που θα ανακοινώσουν μάλιστα άμεσα. Ειδικότερα ο κ. Πασχάλης ως πρόεδρος του ΣΕΕΝ, δεσμεύθηκε ότι θα κινητοποιήσει και τις άλλες εταιρείες, μέλη να προβούν σε τέτοιες κινήσεις. Οι ίδιες πηγές λένε ότι δεν συζητήθηκαν οριζόντιες ή καθολικές μειώσεις στα εισιτήρια αλλά μόνο προσφορές.

Τρελές τιμές για τις Κυκλάδες

Υπενθυμίζεται πως όπως αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ» αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές – είχαν αυξηθεί 34% κατά μέσο όρο.

Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.

Οι πίνακες που δημοσιεύει σήμερα το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτουν σε όλη της την έκταση την κατάσταση.

dromologia

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν μείωσαν ούτε στο ελάχιστο τις τιμές των εισιτηρίων προφασιζόμενες συσσωρευμένες ζημίες από τα τρία χρόνια κρίσης λόγω πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, ενώ επικαλούνται και δανειακές υποχρεώσεις. Ανώτατη κυβερνητική πηγή με την οποία επικοινώνησε το «ΘEMA» υπογράμμισε ότι οι δικαιολογίες αυτές είναι αδιανόητες και δεν στέκουν, αφού το κράτος στήριξε σημαντικά την ακτοπλοΐα, όπως και όλες τις άλλες επιχειρήσεις, στη διάρκεια τόσο της πανδημίας όσο και της ενεργειακής κρίσης.

Η ακρίβεια

Πανάκριβα είναι λοιπόν τα εισιτήρια για νησιωτικές συνδέσεις, κυρίως στις Κυκλάδες, τις οποίες συνδέσεις επιλέγουν οι ταξιδιώτες για να επισκέπτονται περισσότερα νησιά μένοντας στο καθένα από αυτά 1-2 ημέρες. Ειδικά σε γραμμές όπου τα δρομολόγια μονοπωλεί μόνο μία εταιρεία οι τιμές είναι στα όρια του… τυπογραφικού λάθους.

Για παράδειγμα, όπως δημοσιεύθηκε στο φύλλο της Κυριακής, για να ταξιδέψει κάποιος από τη Μήλο στα Κουφονήσια το εισιτήριο με το ταχύπλοο που εξυπηρετεί τη γραμμή κοστίζει 107,70 ευρώ για κράτηση που έγινε για τις 29 Ιουλίου. Το δε εισιτήριο για να πας από τη Μύκονο στην Αμοργό με το ταχύπλοο που εκτελεί το δρομολόγιο κοστίζει 98,70 ευρώ.

Από τότε και σε μόλις δύο ημέρες, στο ίδιο δρομολόγιο, εξαντλήθηκαν οι θέσεις και υπάρχουν διαθέσιμες μόνο οι business class με την τιμή να είναι στα 116,70 ευρώ…

Προς μείωση 20% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσω προσφορών και οικογενειακών πακέτων στα ναύλα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσι: Η διάσημη χαρτοπετσέτα που άλλαξε τη ζωή του Αργεντινού πωλήθηκε για αστρονομικό ποσό

Η τεράστια ιστορία του Λιονέλ Μέσι με την Μπαρτσελόνα ξεκίνησε στις 14 Δεκεμβρίου 2000, στο τραπέζι ενός τένις κλαμπ. Τότε ήταν που οι Καταλανοί δεσμεύθηκαν να κάνουν δικό τους τον Αργεντινό, σε ηλικία 13 ετών. “Στην Βαρκελώνη στις 14 Δεκεμβρίου του 2000 παρόντος του Μινγκέλα και

Τέλος το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης – Έτσι θα βγάλετε το πλαστικό

Παρελθόν θα είναι σε λίγο καιρό το ροζ χάρτινο δίπλωμα οδήγησης. Όσοι οδηγούν, οφείλουν να έχουν δίπλωμα οδήγησης, δηλαδή το έγγραφο που πιστοποιεί ότι πληρούνται τα απαραίτητα κριτήρια για να συνυπάρξει κανείς με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, δίχως να

Η Βιέννη επαναλαμβάνει τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες

Η Αυστρία ανακοίνωσε σήμερα πως θα επαναλάβει τη χρηματοδότηση της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες (Unrwa), που είχε ανασταλεί μετά τις ισραηλινές κατηγορίες σύμφωνα με τις οποίες υπάλληλοι της υπηρεσίας ενδέχεται να είχαν εμπλακεί στην επίθεση της 7ης

ΗΠΑ: Κρανίο που ανήκει σε πλάσμα βάρους 40 τόνων εκβράστηκε σε παραλία

Οι αρχές της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ προειδοποίησαν τους κατοίκους να μην μετακινήσουν ένα μυστηριώδες αντικείμενο που ξεβράστηκε σε παραλία, το οποίο φέρεται να είναι κομμάτι κρανίου θαλάσσιου ζώου βάρους 40 τόνων. Οι παραθεριστές στο νησί Hatteras είχαν την ευκαιρία να

Μετάβαση στο περιεχόμενο