Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες υποδέχτηκαν θετικά την προτεραιότητα που δίνει η νέα Στρατηγική Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του ανοικτού εμπορίου ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Ηπείρου.
Η ναυτιλία αποτελεί θεμέλιο της ενεργειακής, διατροφικής και εφοδιαστικής ασφάλειας της Ευρώπης, μεταφέροντας περίπου το 76% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ, προωθώντας διεθνείς συνεργασίες και μειώνοντας στρατηγικές εξαρτήσεις.
Η νέα Στρατηγική Ανταγωνιστικότητας αναγνωρίζει ρητά τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή οικονομία, βασιζόμενη στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι για τη διατήρηση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Ταυτόχρονα, καλεί σε πρόσθετα μέτρα για την ελάφρυνση των κινδύνων που συνδέονται με τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ταχεία κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμων και χαμηλών εκπομπών καυσίμων για τη ναυτιλία, στο πλαίσιο ενός νέου Σχεδίου Βιώσιμων Μεταφορών (STIP).
Οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες υποστηρίζουν επίσης την έμφαση της Στρατηγικής στην ταχύτερη και απλούστερη διαδικασία για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) καλωσορίζει την προσέγγιση απλοποίησης και τη δέσμευση της Επιτροπής να μειώσει το βάρος των αναφορών κατά τουλάχιστον 25% για όλες τις επιχειρήσεις και τουλάχιστον 35% για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ), που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Στα οικονομικά, η “μείωση αναφοράς” αναφέρεται στην ελάφρυνση ή τη μείωση του φόρτου εργασίας που απαιτείται για την προετοιμασία, την καταγραφή ή την υποβολή οικονομικών στοιχείων και αναφορών. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μείωση του χρόνου, του κόπου ή των διαδικασιών που απαιτούνται για να καταγραφούν και να υποβληθούν οικονομικές πληροφορίες σε αρμόδιες αρχές ή οργανισμούς.
Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία ή ένας οργανισμός καλείται να υποβάλλει τακτικές οικονομικές αναφορές, η μείωση του φόρτου αναφοράς μπορεί να σημαίνει την απλοποίηση αυτών των διαδικασιών μέσω καλύτερης τεχνολογίας ή αλλαγών στη νομοθεσία, που μειώνουν τον όγκο των απαιτούμενων δεδομένων ή της γραφειοκρατίας.
«Η Στρατηγική Ανταγωνιστικότητας τονίζει ότι η ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από την ικανότητά μας να καινοτομούμε, να ανταγωνιζόμαστε και να αναπτυσσόμαστε. Παράλληλα, θέτει ένα δρόμο για μια ανταγωνιστική βιομηχανία, γεφυρώνοντας το χάσμα της καινοτομίας και επενδύοντας σε καθαρές τεχνολογίες και καύσιμα. Ο ναυτιλιακός τομέας είναι βασικό στοιχείο της ενεργειακής μετάβασης της οικονομίας μας. Καλωσορίζουμε την ξεκάθαρη αναγνώριση της ναυτιλίας ως κλειδί για την ανάπτυξη της Ευρώπης και τη δέσμευση για ενίσχυση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία μέσω του Σχεδίου Βιώσιμων Μεταφορών», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης και προσέθεσε:
«Η ναυτιλία είναι θεμέλιο της ασφάλειας της ηπείρου μας, μεταφέροντας περίπου το 76% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ και μεταφέροντας την ενέργεια, τα τρόφιμα και τα αγαθά που χρειάζονται οι Ευρωπαίοι πολίτες για την καθημερινότητά τους. Υποστηρίζουμε τη σημερινή αναφορά στο ανοικτό εμπόριο ως βασικό παράγοντα για την ευημερία, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ΕΕ».
ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ