Πρωταγωνιστές του πολέμου τα drones: Ποιες ελληνικές εταιρείες καινοτομούν

Την προσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων στον πόλεμο με μη επανδρωμένα συστήματα, μετά τα διδάγματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία, προανήγγειλε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Κέντρο καινοτομίας δημιουργεί το υπ. Εθνικής Άμυνας.

Την ώρα που στη Βουλή αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για το Ελληνική Κέντρο Καινοτομίας έχει γίνει ξεκάθαρο τόσο από τον υπουργό Νίκο Δένδια όσο και από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημ. Χούπη ότι μετά από πολλά χρόνια γίνεται μία προσπάθεια εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων και η προσαρμογή τους στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

Ο νέος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Δημήτρης Χούπης, μιλώντας στην ημερίδα της DEFEA, αναφέρθηκε στις ένοπλες συρράξεις που μαίνονται στην υφήλιο και αποτελούν εμπειρία για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Οι συρράξεις στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή δείχνουν πόσο απαραίτητα είναι στη νέα εποχή τα μη επανδρωμένα συστήματα και πόσο καταλυτικό ρόλο μπορούν να παίξουν σε έναν πόλεμο, καθώς πρόκειται για φτηνά οπλικά συστήματα που όμως μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες φθορές στον αντίπαλο.

Όπως είπε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, «η χρήση μη επανδρωμένων συστημάτων συγκεραστικά με την πολυεπίπεδη αντιαεροπορική και αντιβαλλιστική άμυνα εν συνόλω, αποτελεί τον καταλυτικό και κυριαρχικό παράγοντα απόκτησης στρατηγικού πλεονεκτήματος και επικράτησης στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον». 

Η αναπροσαρμογή των ενόπλων δυνάμεων για να εισέλθουν στην εποχή των μη επανδρωμένων συστημάτων φέρνει στο προσκήνιο τις ελληνικές εταιρείες που έχουν κάνει σημαντικά βήματα στην ανάπτυξη drones.

Lamda Automata και Smart Flying Machines

Lambda Automata ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό την εξαγορά της Smart Flying Machines, μιας αεροδιαστημικής εταιρεία με έδρα την Αθήνα, μονάδα παραγωγής στην Καρδίτσα και CEO τον Σταύρο Μεσσήνη. Αυτή η εξαγορά έγινε για να βοηθήσει στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών και προϊόντων στον τομέα των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV).

Η Smart Flying Machines ειδικεύεται στην παραγωγή drones, εστιάζοντας στην εκτεταμένη διάρκεια πτήσης, τις δυνατότητες μηχανικής όρασης και την αναγνώριση και επιτήρηση αντικειμένων. Απασχολεί έμπειρους επαγγελματίες με εμπειρία στους τομείς της αεροδιαστημικής, των επιχειρήσεων, της επιβολής του νόμου και της μηχανικής. Τα συστήματα UAV διαθέτουν αρθρωτές επικοινωνίες BVLOS, απεικόνιση EO / IR, φωτογραμμετρία, ανάπτυξη ωφέλιμου φορτίου, έλεγχο πτήσης, GNSS κατά των παρεμβολών, ADS-B, τοποθεσία έκτακτης ανάγκης και συστήματα ελέγχου εδάφους.

Velos-Rotors-Drones

Velos Rotors και drones ελικόπτερα

Η εταιρεία Velos Rotors, ιδρύθηκε από τον Άρη Κολοκυθά και τον Τάσο Αργυρό, πριν από 12 χρόνια, η εν λόγω startup έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το fund Marathon Ventures, η οποία επένδυσε στη Velos Rotors το ποσό των 2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Velos Rotors κατασκευάζει καινοτόμα μη επανδρωμένα ηλεκτρικά ελικόπτερα κάτω των 25 κιλών. Η μοναδική σχεδίασή τους με δύο κινητήρες και πολλαπλά εφεδρικά συστήματα, η οποία και αποτελεί ευρεσιτεχνία της εταιρείας, προσφέρει κορυφαία αξιοπιστία και ασφάλεια, ενώ ο καινοτόμος σχεδιασμός του ελικοπτέρου μειώνει τον παραγόμενο θόρυβο και αυξάνει καθοριστικά την απόδοση του αεροσκάφους. Τα ελικόπτερα drones της Velos Rotors μεταφέρουν φορτίο πέντε κιλών για μία ώρα με ταχύτητα 60 χιλιόμετρα/ώρα, ακόμα και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, υπερκαλύπτοντας τις επιδόσεις ακόμα και των καλύτερων πολυκόπτερων της αγοράς.

Τα ελικόπτερα drones της εταιρείας χρησιμοποιούνται ήδη από πελάτες σε όλο τον κόσμο, καταγράφοντας χιλιάδες ώρες πτήσης με απόλυτη επιτυχία. Τα μη επανδρωμένα ελικόπτερα της Velos Rotors έχουν σχεδιαστεί στην Ελλάδα και παράγονται στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας. Η εταιρεία διατηρεί τα κεντρικά της γραφεία στο Μέριλαντ των ΗΠΑ.

Altus-Atlas4-Drone

H Altus συμπράττει με το VNK Capital Investments

Η Altus είναι μια καινοτόμος ελληνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας, η οποία αναπτύσσει και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις προϊόντων και υπηρεσιών στον ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα των μη Επανδρωμένων Συστημάτων (Drones).

Πολλοί διεθνείς οργανισμοί εμπιστεύονται εδώ και χρόνια τα προϊόντα της. Ο ΟΑΣΕ, το ΝΑΤΟ, η EMSA (European Maritime Safety Agency), η Frontex, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας (Πυροσβεστική και Ελληνική Αστυνομία) χρησιμοποιούν ήδη τα drones της.

Με έδρα της τα Χανιά, η Altus από το 2011 άρχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας και έχει δώσει πάρα πολύ σημαντικά δείγματα γραφής.

Το VNK Capital Investments, το fund που διατηρούν τα αδέρφια Νέλλη και Βασίλης Κάτσος εισήλθαν στο μετοχικό κεφάλαιο της ALTUS LSA, αποκτώντας το 25% των μετοχών της. Πρόκειται για μια στρατηγική συνεργασία που στόχο έχει την ενίσχυση της ALTUS LSA με νέα ζωτικά κεφάλαια που θα τη βοηθήσουν να εισέλθει σε νέες αγορές, να υλοποιήσει νέα ερευνητικά προγράμματα και δοκιμές στην τελευταία λέξη αυτής της πολύ ανερχόμενης βιομηχανίας.

SAS TECHNOLOGY

H SAS Technology και τα περιφερόμενα πυρομαχικά

Η SAS Technology, θυγατρική του δυναμικά αναπτυσσόμενου ομίλου Spirit World Group του Μιχάλη Σπυριδάκου, είναι μια εταιρεία που ξεκίνησε μόλις το 2020 και σε σύντομο χρόνο έχει καταφέρει να σχεδιάζει και κατασκευάζει UAV. «Ψυχή» της SAS και αντιπρόεδρος είναι ο κ. Φώτης Καμπιώτης.

Η SAS έχει καταφέρει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, με ελληνικά χέρια και μυαλά που στελεχώνουν την εταιρεία να παρουσιάσει πρωτοποριακά προϊόντα τόσο για πολιτική όσο και στρατιωτική χρήση, αλλά και για διάσωση.

Πιο συγκεκριμένα στο στρατιωτικό κομμάτι, το drone Sarissa δοκιμάστηκε με επιτυχία από τη Thales, για να πάρει πιστοποίηση για εκτόξευση ρουκετών. Το ελληνικό UCAV έγινε το πρώτο στον κόσμο που έβαλλε τη ΝΑΤΟϊκή ρουκέτα HYDRA 70.

Επίσης παράγει το περιφερόμενο πυρομαχικό AIHMI (Αιχμή) με σκάφος φορέα το UCAV SARISA SRS-1A και Φόρτο Ανενεργή Ρουκέτα FZ-90 (70mm) της THALES. Το ΑΙΗΜΙ S.O.L.M. ανήκει σε μία νέα γενιά καινοτόμων συστημάτων περιφερομένων πυρομαχικών, με ικανό χρόνο παραμονής και σημαντική ακτίνα δράσης.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση των Χούθι κατά του ελληνόκτητου M/V Tutor: Το πλοίο «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί»

Πλοίο που στοχοποιήθηκε από τους Χούθι της Υεμένης στις 12 Ιουνίου, ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα, σε απόσταση 66 ναυτικών μιλίων νοτιοδυτικά της πόλης Χοντέιντα «πιστεύεται ότι έχει βυθιστεί», ανέφερε η βρετανική υπηρεσία ασφάλειας της ναυσιπλοΐας UKMTO. Οι Χούθι είχαν

Στ. Γκίκας: Ενημερωτική επίσκεψη σε ΚΕΠΙΧ – ΕΚΣΕΔ ΛΣ/ΕΛΑΚΤ

Ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΚΕΠΙΧ) και στο Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) πραγματοποίησε σήμερα ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Αλεξανδράκη, όπου

«Χρυσός» οι διελεύσεις πλοίων από Δαρδανέλια και Βόσπορο

Τα πάνω κάτω στις διελεύσεις πλοίων από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο φέρνει νέα πολιτική απόφαση της Άγκυρας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, τα τέλη διέλευσης από τα Δαρδανέλια και τον Βόσπορο θα αυξηθούν, από

Ο αντίκτυπος των επιθέσεων των Χούθι στο παγκόσμιο εμπόριο σε αριθμούς

Τις επιπτώσεις των επιθέσεων των Χούθι στο διεθνές εμπόριο αναδεικνύει με νέα έκθεσή της η αμερικανική Υπηρεσία Αμυντικών Πληροφοριών (DIA). Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση αναφέρεται ότι οι επιθέσεις των Χούθι ευθύνονται για τη σημαντική μείωση στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω της

Μετάβαση στο περιεχόμενο