Πρώτοι παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές σε επενδύσεις σε νέα πλοία

Η ελληνική ναυτιλία αναπτύσσεται και αυξάνει την δύναμη της, οι ελληνικές εταιρείες μειώνονται. Το 2023, η ελληνική ναυτιλία ήταν η πρώτη σε ανάπτυξη, με την Κίνα να βρίσκεται στη δεύτερη θέση, όπως καταγράφει η έκθεση της Petrofin Research.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διπλασιάσει τις παραγγελίες τους σε νέα “πράσινα” πλοία.  Είναι χαρακτηριστικό πως το πρώτο εξάμηνο του 2024, το συνολικό dwt, η μεταφορική ικανότητά δηλαδή των πλοίων, αυξήθηκε από 24,33 εκατ.dwt σε 43,01 εκατ. dwt με συνεχείς περαιτέρω παραγγελίες τους τελευταίους μήνες. “Ο ελληνικός στόλος συνεχίζει να αυξάνεται και αναμένεται να επιταχυνθεί, καθώς ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε τον τελευταίο καιρό χρησιμοποιώντας συμβατική αλλά οικολογική τεχνολογία Tier III. Καθώς οι παραγγελίες έχουν γίνει από μεγάλες εταιρείες και η τιμή των μεταχειρισμένων πλοίων έχει αυξηθεί σημαντικά, αναμένουμε περαιτέρω μείωση του αριθμό  των εταιρειών μικρότερου μεγέθους” αναφέρει η έκθεση.

Το 2023 υπήρξε σημειώθηκε αύξηση του ελληνικού στόλου κατά 85 πλοία και 2% σε όρους dwt, στα 6.494 πλοία.

Η Petrofin επικαλείται στοιχεία των Clarksons που δείχνουν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές προηγούνται σε επενδύσεις σε νέα πιο φιλικά προς το περιβάλλον πλοία με 543 eco πλοία 52,33εκατ dwt υπό παραγγελία έναντι 532 πλοίων  των 42,82 εκατ dwt της Κίνας και 474 πλοίων  34,77 εκατ dwt των Ιαπώνων.

Αύξηση του στόλου-μείωση των εταιρειών

Σε απόλυτες τιμές , ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυξήθηκε κατά 85 πλοία όλων των τύπων και μεγεθών το 2023 έναντι 286 το 2022, όμως ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 592 το 2023 από 599 το 2022. Ενδιαφέρον προκαλεί στο στοιχείο ότι οι εταιρείες με στόλο που αποτελείται με πάνω από 25 πλοία ελέγχουν το 67,4% των ελληνικών συμφερόντων πλοίων. Ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία αυξήθηκε σε 57 από 56 το 2022 και 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ. Οι εταιρείες με στόλο από 16 έως 24 πλοία ανήλθαν για πρώτη φορά στις 40.   Όπως αναφέρει η έκθεση, παραδοσιακά, η ραχοκοκαλιά της ελληνικής ναυτιλίας ήταν οι μικροί ιδιοκτήτες. Αν και ο αριθμός για τους πολύ μικρούς ιδιοκτήτες (1-2 πλοία) μειώθηκε, καταγράφεται αύξηση  8,41% στην μεταφορική ικανότητα του στόλου τους.

Αναστασίας Βαμβακά

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμμετοχή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην 15η Ετήσια Σύνοδο του ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και των χωρών της Συνθήκης Σένγκεν (European Coast Guard Functions Forum – ECGFF)

Η 15η ετήσια σύνοδος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. (ECGFF) διεξήχθη το χρονικό διάστημα 17-19/09/2024 στη πόλη Setubal της Πορτογαλίας. Σκοπός του Φόρουμ αποτελεί η προώθηση της συνεργασίας σε τομείς όπως η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας,

Ομοσπονδίες: Τελευταία προειδοποίηση…Δεν πάει άλλο!

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2024 Αρ. Πρωτ.: 201/1/58α Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, Κληθήκαμε σήμερα, όπως γνωρίζετε, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση της Κυβέρνησης για τις ανησυχίες που προκάλεσαν οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, αλλά και για την καθολική απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος να

Γιατί οι νέοι αρνούνται τις στρατιωτικές σχολές

Τώρα που κάθισε ο κουρνιαχτός, με ψυχραιμία μπορεί να αναλυθεί το αποτέλεσμα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου δυστυχώς στις στρατιωτικές σχολές και φέτος είχαμε σοβαρότατα προβλήματα στη συμπλήρωση του αριθμού των εισαγόμενων που προβλεπόταν

Πιερία: Νεκρός σμηνίτης στη μονάδα του στη Σκοτίνα

Τον θάνατο ενός σμηνίτη 23 ετών, που υπηρετούσε στο Κέντρο Ετοιμότητας Διασποράς Αεροπορίας Σκοτίνας ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορία. Ο σμηνίτης βρέθηκε λιπόθυμος στη θέση εργασίας του και του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από Νοσηλευτικό Προσωπικό της Μονάδας. Άμεσα διακομίσθηκε,

Μετάβαση στο περιεχόμενο