Πρώτοι στα τάνκερ και στα LNG παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές – Στα 145 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου

Τους μεγαλύτερους στόλους τάνκερ και LNG κατέχουν παγκοσμίως οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου εκτινάχθηκε στα 145 δισ. δολάρια από 93,2 δισ. δολάρια που ήταν στις αρχές του έτους.

Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν συνολικά τάνκερ αξίας 41,55 δισ. δολαρίων καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση διεθνώς, με μεγάλη διαφορά από τους Κινέζους που βρίσκονται στη δεύτερη θέση, με δεξαμενόπλοια αξίας 27,17 δισ. δολαρίων.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της VV, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη των εταιρειών τάνκερ παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, οι αυξήσεις των ναύλων στη spot αγορά οδήγησαν σε άνοδο την αξία των στόλων. Οι αξίες των νεότευκτων και, επομένως, οι αξίες μεταπώλησης, έχουν αυξηθεί μεταξύ 20-30% σε VLCC, Suezmaxes και Aframaxes από την αρχή του έτους.

Τη μεγαλύτερη έκθεση στον κλάδο των τάνκερ έχει ο όμιλος Τσάκου, o οποίος διαχειρίζεται, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, 67 δεξαμενόπλοια.  Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου, που διαθέτει στόλο με 61 τάνκερ.

Στόλο με 61 δεξαμενόπλοια διαχειρίζεται η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου και η Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, έχει στον στόλο της 59 δεξαμενόπλοια.

Πρωτιά και στα LNG

Παράλληλα, η Ελλάδα κατέχει τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο LNG, ύψους 19,11 δισ. δολαρίων. Με τις τρέχουσες spot τιμές των ναύλων να βρίσκονται στα ύψη, η αξία των ελληνόκτητων LNG carriers αυξήθηκε κατά 2 δισ. δολάρια από τις αρχές του έτους.

Όσον αφορά τα bulkers που κατέχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές, η συνολική τους αξία έχει σχεδόν διπλασιαστεί φτάνοντας στα 53 δισ. δολάρια από 28 δισ. δολάρια, ως αποτέλεσμα των υψηλών ναύλων.

Οι Έλληνες εφοπλιστές, αναφέρει η VesselsValue, παραμένουν ενεργοί στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο των bulkers που αγοράστηκαν μέχρι στιγμής φέτος.

Οι πρωταγωνιστές των LNG carriers

Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στην μεταφορά LNG. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselValue, η ναυτιλιακή Maran Gas, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση διαθέτει στόλο με 28 πλοία μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 4,84 εκατ. cbm, συνολικής αξίας 4,84 δισ. δολαρίων.

Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία έχει υπό κατασκευή εννέα ακόμη πλοία, ενώ το καλοκαίρι προχώρησε στην άσκηση options που περιλαμβάνονταν σε προηγούμενη συμφωνία που είχε υπογράψει με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries στο τέλος του 2020, για την κατασκευή δύο ακόμη LNG carriers.

Παράλληλα, η Maran Gas δημιούργησε το 2005 με την καταριανή Nakilat, την κοινοπραξία Maran Nakilat Co. Ltd., που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της με τέσσερα πλοία, τα οποία το 2018 αυξήθηκαν σε 15.

Ο Γιώργος Προκοπίου, ο εφοπλιστής που φέτος βρέθηκε στα φώτα της επικαιρότητας όταν πλειοδότησε στον διεθνή διπλό διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά LNG.

Ακολουθούν η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων του  Πήτερ Λιβανού, με 18 πλοία LNG, αξίας 2,8 δισ. δολαρίων και η GasLog Partners του ίδιου εφοπλιστή με 15 συνολικά πλοία, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων.

Στόλο με 16 σύγχρονα πλοία LNG έχει η ναυτιλιακή TMS Cardif Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου. Η συνολική αξία του στόλου της εταιρείας ανέρχεται στα 1,95 δισ. δολάρια.

Capital Gas συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια στην αγορά LNG carriers και διαθέτει στόλο με 6 πλοία αξίας 1,15 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τη VesselsValue. H εταιρεία έχει υπό ναυπήγηση τρία ακόμη πλοία, ενώ σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία για την κατασκευή τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, τα οποία θα παραλάβει στα μέσα του 2024.

H ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου διαθέτει στο στόλο της 13 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, αξίας 1,13 δισ. δολαρίων, κατά την VesselsValue.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

FT: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη αλλά είναι η φτωχότερη χώρα της Ευρωζώνης

Να παρουσιάσει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε ένα ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο επιχειρεί η στήλη Alphaville των Financial Times, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες της Ευρωζώνης με τις καλύτερες επιδόσεις, όμως είναι και η

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ” και συγκρότηση σε σώμα νέου ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Κατόπιν των αρχαιρεσιών της 17/04/2024 του “ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ”, συνεδρίασαν χθες 25/04/2024 τα νεοκλεγέντα μέλη του Δ.Σ. και αποφασίστηκε η συγκρότηση σε σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου, ως ακολούθως: ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. (ε.α.) ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Ιωάννης ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πλωτάρχης Λ.Σ. (ε.α.)

Επίσκεψη αρχηγού ΓΕΝ στη Γαλλία για την πρόοδο ναυπήγησης των νέων φρεγατών

Τριήμερη επίσκεψη στο Παρίσι πραγματοποίησε ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Δημήτριος-Ελευθέριος Κατάρας. Ο αρχηγός ΓΕΝ επισκέφθηκε το ναυπηγείο στη Λοριάν, όπου ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών και την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος ναυπήγησης των νέων Φρεγατών FDI του Πολεμικού Ναυτικού.

Τελετή Παράδοσης – Παραλαβής Καθηκόντων Διοικητή της 120 ΠΕΑ

Την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120ΠΕΑ), στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης, Υποπτέραρχου (Ι) Αλέξανδρου Κομητούδη, η τελετή παράδοσης – παραλαβής καθηκόντων Διοικητή της 120ΠΕΑ, από τον Ταξίαρχο (Ι)

Μετάβαση στο περιεχόμενο