Πυροσβεστικό Σώμα: Αφίχθησαν τα 2 υπερσύγχρονα σκάφη πυρόσβεσης – Φωτογραφίες και Βίντεο

Αφίχθησαν στον Πειραιά την περασμένη Πέμπτη 05 Δεκεμβρίου 2023, τα δύο (2) υπερσύγχρονα πυροσβεστικά σκάφη του Πυροσβεστικού Σώματος της Ελλάδος.

Το Π.Σ 18 και Π.Σ 19

Τα σκάφη (Π.Σ 18 και Π.Σ 19) μήκους 25 μέτρων είναι σχεδίασης της Αγγλικής Camarc Design και κατασκευής της Κροατικής Tehnomont Shipyards. Ο σχεδιασμός των σκαφών είναι ουσιαστικά παρόμοιος με των σκαφών που κατασκευάστηκαν για την Κροατική Συνοριακή Αστυνομία και για τη Βασιλική Αστυνομία του Γιβραλτάρ.

Τελετή καθέλκυσης σε Κροατία

Του κατάπλου των δύο (2) σκαφών στη θέση Παλατάκι όπου βρίσκεται ο 5ος Πυροσβεστικός Σταθμός Πειραιά, προηγήθηκε τελετή καθέλκυσης στην Κροατία τον περασμένο Σεπτέμβριο και η εκπαίδευση χειριστών και των μηχανικών από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Η κατασκευή τους στην Πούλα της Κροατίας

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των σκαφών περιλαμβάνουν:

  • Μήκος: 25 μέτρα
  • Πλάτος: 7 μέτρα
  • Βύθισμα: Περίπου 1,2 μέτρα
  • Εκτόπισμα: 70 τόνοι
  • Χωρητικότητα καυσίμων: 5500 λίτρα
  • Χωρητικότητα πόσιμου νερού: 1000 λίτρα
  • Χωρητικότητα αφρού: 2000 λίτρα
  • Πλήρωμα: 10 άτομα + 20 διασωθέντες
  • Κινητήρες: 3 x MAN 12 V ισχύος 1200 ίππων έκαστος
  • Πρόωση: Jet της Hamilton
  • Ταχύτητα: Έως 31 κόμβοι στο 95% της Μέγιστης Διαρκούς Ισχύος (MCR) των Κινητήρων και με πλήρες φορτίο
  • Δυνατότητα πλεύσης: Έως κατάσταση θαλάσσης 6
  • Ακτίνα δράσης: 200 Ναυτικά μίλια με ταχύτητα 20 κόμβων
  • Υλικό κατασκευής: Αλουμίνιο (marine grade aluminium)

Το μηχανοστάσιο των σκαφών

Τα σκάφη έχουν την δυνατότητα άντλησης ύδατος από τη θάλασσα και μίξη με αφρό (από τις δεξαμενές τους) με τις 2 πανίσχυρες αντλίες της Jason Engineering που διαθέτουν. Οι υπόψη αντλίες έχουν ρυθμό εισρόφησης 13000 λίτρα / λεπτό (780 m3 / ώρα) σε πίεση τουλάχιστον 10 bar ενώ η συνολική δυνατότητα άντλησης ανέρχεται σε 26000 λίτρα / λεπτό (1560 m3 / ώρα) με μηδενικό ρυθμό εισρόφησης.

Τηλεχειριζόμενος πυροσβεστικός εκτοξευτής της Jason Engineering

Πέραν τούτων τα σκάφη διαθέτουν 3 πλήρως τηλεχειριζόμενους πυροσβεστικούς εκτοξευτές τοποθετημένους σε διαφορετικά σημεία στο σκάφος και οι οποίοι μπορούν να ρίξουν νερό σε απόσταση έως και 95 μέτρα με ρυθμούς από 5000 λίτρα / λεπτό (πρύμνη και πλώρη) έως και 15000 λίτρα / λεπτό (κεντρικός εκτοξευτής). Πέραν αυτών τα σκάφη είναι εξοπλισμένα με σύγχρονα συστήματα ναυτιλίας και πλοήγησης και σύστημα αυτοπροστασίας από φωτιά.

Η γέφυρα των σκαφών

Το κόστος απόκτησης των 2 σκαφών ανέρχεται στα 10,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ το πρόγραμμα λαμβάνει και χρηματοδότηση μέσω του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2014-2020.

Εν πλω

Πρώτη γνωριμία με τα σκάφη είχαμε ως DEFENCE ReDEFiNED στην έκθεση DEFEA 2021 στο περίπτερο της εταιρείας Importica Ltd, που αντιπροσωπεύει το ναυπηγείο για τις αγορές της Ελλάδας και Κύπρου. Σχετικό βίντεο από το DEFENCE ReDEFiNED Podcast, μπορείτε να δείτε επίσης εδώ (στο 7ο λεπτό) όταν τον περασμένο Μάιο φιλοξενούσαμε τον κ. Τάσο Ιωάννου, ιδιοκτήτη της Importica Ltd ο οποίος και ανέφερε στην εκπομπή την εξέλιξη που είχε το υπόψη πρόγραμμα.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η επίσημη παραλαβή των δύο (2) σκαφών από το Πυροσβεστικό Σώμα και ακολούθως η μεταφορά τους στα λιμάνια Καβάλας και Λαυρίου αντίστοιχα. Δείτε το βίντεο πιο κάτω από τις δοκιμές.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αλλάζει όψη το λιμάνι της Σούδας – Τα σχέδια για τον νέο σταθμό επιβατών

Την εικόνα των σχεδίων που δηµοσιεύονται σήµερα στα “Χ.ν.” θα έχει ο σταθµός επιβατών στο λιµάνι της Σούδας όταν ολοκληρωθεί. Σηµειώνεται πως το έργο έχει ενταχθεί στο “Ταµείο Ανάκαµψης” και ο διαγωνισµός ξεκίνησε µε τους ενδιαφερόµενους να µπορούν να καταθέσουν τις

Αδυναμία πληρωμής ή ετοιμάζουν κατάργηση;

Μετρώντας αντίστροφα για να “αποχαιρετήσουμε” το 2024, στο τέλος του έτους θα συμπληρωθούν 2 χρόνια κατά τα οποία παραμένει απλήρωτο το μεταφορικό ισοδύναμο στις επιχειρήσεις των νησιών μας. Την ίδια ώρα προκαλούν θυμηδία οι πομπώδεις εξαγγελίες της ηγεσίας του Υπουργείου

Ποια πλοία δεν κινδυνεύουν από τους Χούθι

Τουλάχιστον το 15% των πλοίων που σήμερα αλλάζουν πορεία και χαράσσουν ρότα γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσαν να επιστρέψουν με ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα με ελάχιστο κίνδυνο, σύμφωνα με τον ναυτικό διοικητή της επιχείρησης «Aspides», τον

Ένατο το νηολόγιο της Ελλάδας στο top-10, αλλά με… κράτει τις μηχανές

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη δεκάδα των κρατών που έχουν στη σημαία τους τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων. Η χώρα μας, στην οποία έχουν έδρα περισσότερες από 600 ναυτιλιακές εταιρείες που ελέγχουν πάνω από 5.500 πλοία σε όρους νηολογίου, βρίσκεται στην ένατη

Μετάβαση στο περιεχόμενο