ΡΑΕ: Μελέτη εξηλεκτρισμού των λιμένων της χώρας

Συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης είναι οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου

Νέα δεδομένα και απαιτήσεις δημιουργεί στην αγορά ρεύματος η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, καθώς οι ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούνται για την τροφοδοσία των πλοίων είναι τεράστιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ενεργειακές ανάγκες ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου είναι συγκρίσιμες με εκείνες μιας μικρής πόλης, κάτι που σημαίνει ότι η τροφοδοσία τους από την στεριά απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις σε παραγωγή, δίκτυα και λιμενικές υποδομές.

Αυτό προκύπτει από την συζήτηση με θέμα τον εξηλεκτρισμό της ναυτιλίας που έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου Shipping Finance.

«Αρρυθμίες» στα λιμάνια λόγω ακινησίας των τρένων

Χαρτογράφηση

Ο αντιπρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Δημήτρης Φούρλαρης ανέφερε, μιλώντας στο συνέδριο, ότι η ΡΑΕ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο προχωρά σε χαρτογράφηση των μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας προκειμένου να εκτιμηθεί το κόστος των απαιτούμενων επενδύσεων στα λιμάνια και τα δίκτυα και να τεθεί ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα στον ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο αναπτυξιακό του πλάνο.

Κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι η ολοκλήρωση των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών προκειμένου να υποστηρίζεται η τροφοδοσία των πλοίων που ελλιμενίζονται σε αυτά. «Συνεργαζόμαστε τόσο με τον ΑΔΜΗΕ όσο και με τον ΔΕΔΔΗΕ για να επιτευχθεί ο στόχος του εξηλεκτρισμού της ναυτιλίας. Οι ποσότητες ενέργειας που απαιτούνται είναι πολύ μεγάλες», τόνισε ο κ. Φούρλαρης ο οποίος ανήγγειλε επίσης ότι το σχετικό πλαίσιο θα τεθεί σύντομα σε διαβούλευση με τους οργανισμούς λιμένων, τους παραγωγούς ενέργειας και τους πλοιοκτήτες.

Το εγχείρημα θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και το Πολυτεχνείο. Ερευνητικά προγράμματα για τον εξηλεκτρισμό και τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου με στόχο τον περιορισμό των εκπομπών και ως το 2050 την πλήρη απανθρακοποίηση υλοποιεί και ο ΟΛΠ, όπως ανέφερε εκ μέρους του Οργανισμού ο Δημήτρης Σπύρου. Επίσης υλοποιείται πρότζεκτ «πράσινου» υδρογόνου (παράγεται με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την ηλεκτρόλυση) για χρήση σε οχήματα και πλοία σε συνεργασία με την ΔΕΗ και την Motor Oil.

Αλλαγές σε λιμάνια και πλοία

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Σπύρος Πασχάλης επεσήμανε ότι η μετάβαση προϋποθέτει αλλαγές τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία, καθορισμό των προδιαγραφών και εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των συστημάτων μεταξύ των λιμανιών.

Από την πλευρά της αγοράς τονίστηκε επίσης ότι εμπόδιο αποτελεί ακόμη το υψηλό κόστος της μετάβασης καθώς και ότι το πιθανότερο είναι πως στο μέλλον θα υπάρχουν διαφορετικές επιλογές καυσίμων στα πλοία (υγρά καύσιμα αλλά και υγροποιημένο φυσικό αέριο, μεθανόλη, βιοκαύσιμα, υδρογόνο κ.α.) Θα επικρατήσουν εκείνα που έχουν τα καλύτερα χαρακτηριστικά ως προς το κόστος, την ευκολία διανομής και αποθήκευσης, τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, την ασφάλεια κ.α.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΙΜΟ: Συμφωνία για την απανθρακοποίηση

ΣΥΜΦΩΝΙΑ επί της αρχής πέτυχαν τα κράτη μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής Περιβάλλοντος (MPEC 82) για τα μέτρα που θα οδηγήσουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει 

Μια κραυγή αγωνίας (*)

Μετά τη Γερμανία, η Αυστρία. Πριν ήταν η Γαλλία και η Ολλανδία. Προηγουμένως, η Σουηδία, η Φινλανδία, η Ουγγαρία. Και κάποιους σίγουρα ξεχνώ. Έγιναν όλοι ακροδεξιοί; Δεν το πιστεύω. Και (μη γελιόμαστε) ούτε η ακρίβεια τους φταίει, ούτε η μετανάστευση,

Ενάντια στον πόλεμο. Και οι λιμενικοί

Βάρδια στη γέφυρα και το μυαλό μου τυραννάνε σκέψεις πεισματάρες. Τόσοι χιλιάδες ξεριζωμένοι άνθρωποι από τις πατρίδες τους έπλευσαν σ’ αυτά τα νερά του Αιγαίου. Άλλοι τα κατάφεραν να πιαστούν απ’ ένα βράχο. Άλλοι θάφτηκαν στο βυθό. Πώς κατάντησαν έτσι

Βολισσός Χίου: Προσφέρει δουλειές και δωρεάν φροντιστήρια για να αναγεννηθεί το χωριό

Κατά κάποιον τρόπο, έχουν πάρει την αποκέντρωση στα χέρια τους. Βλέποντας το χωριό τους να φθίνει πληθυσμιακά, οι κάτοικοι της Βολισσού, στον παλιό Δήμο Αμανής της Χίου, επεξεργάζονταν χρόνια την ιδέα της προσφοράς κινήτρων για την προσέλκυση νέων κατοίκων και

Μετάβαση στο περιεχόμενο